• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84
    LyckligaGatan skrev 2010-06-21 21:20:58 följande:
    Hej på er!

Känns som det var evigheter sen jag var inne här..

Jag är ju redan föräldraledig, men som det ser ut nu så hägrar nog sjukskrivning.. Ni som varit gravida tidigare, har ni mkt sammandragningar? Igår hade jag så ont att jag trodde jag skulle behöva åka in. Satt och höll i soffan svinhårt och flåsade som en annan älg. Sen har foglossningen vaknat till rejält så nu är jag betydligt mindre rörlig..

Känner bebben nästan varje kväll nu, jättesvagt men det är där <3. Det är ju så sjukt mysigt att känna små "viftningar". Med förra graviditeten vågade jag inte lite på att det faktiskt var sparkar förrän jag såg dem på UL och kunde koppla ihop det med vad jag kände. 
    Sammandragningar ?? neej inte ännu det kommer ca vecka 20-26 för mig med andra men nu e jag glad att jag inte har det.
    Du borde nog ringa förlossningen och kolla upp detta..hoppas det blir bättre.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan
    Hej på er!

Jag är ju redan föräldraledig, men som det ser ut nu så hägrar nog sjukskrivning.. Ni som varit gravida tidigare, har ni mkt sammandragningar? Igår hade jag så ont att jag trodde jag skulle behöva åka in. Satt och höll i soffan svinhårt och flåsade som en annan älg. Sen har foglossningen vaknat till rejält så nu är jag betydligt mindre rörlig..

Känner bebben nästan varje kväll nu, jättesvagt men det är där <3. Det är ju så sjukt mysigt att känna små "viftningar". Med förra graviditeten vågade jag inte lite på att det faktiskt var sparkar förrän jag såg dem på UL och kunde koppla ihop det med vad jag kände. 
    Har haft litegrann men inte så att det gör ont!
  • 3 barns mamma84

Det ända jag har haft som varit så att jag flåst som en brunsten älg hahaha eller en höggravid kvinna på fölossningen är då jag hade Molvärk.. satans ont ojojoj ....

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • dreamer78

Var ett tag sedan jag kikade in här... Är i vecka 15+1 idag. Jag och sambon ser liiiite mage utan kläder, men med vanliga kläder på syns det absolut ingenting på mig. Jag antar att man lär vara tacksam för det senare, men just nu längtar jag tills det syns!

• LyckligaGatan
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-21 21:25:32 följande:
    Sammandragningar ?? neej inte ännu det kommer ca vecka 20-26 för mig med andra men nu e jag glad att jag inte har det.
    Du borde nog ringa förlossningen och kolla upp detta..hoppas det blir bättre.
    Ska till BM på ons och dr nästa vecka. Så underbart skönt att hon tog mig på allvar. Ska lämna u-prov fast jag inte tror på det men lika bra att ha prickat av det. Lite obehagligt är det, men har haft dem till och från sen början av graviditeten..
  • Minifer
    LyckligaGatan skrev 2010-06-21 21:47:27 följande:
    Ska till BM på ons och dr nästa vecka. Så underbart skönt att hon tog mig på allvar. Ska lämna u-prov fast jag inte tror på det men lika bra att ha prickat av det. Lite obehagligt är det, men har haft dem till och från sen början av graviditeten..
    ja kolla upp så det inte är UVI. Jag hade otroligt mycket sd förra gången, men började runt v 25. Har haft ett par denna gången , men bara enstaka. Och de gjorde varken ont nu eller sist, bara obehagligt som tusan.
  • Mrs TH

I dag vid 12 snåret kände jag Julle röra sig, som en liten bubbelfisk, det måste ha varit bebben, har aldrig känt nått liknande förut!

Vi har äntligen kommit hem och nu ska jag dö i sköna sängen, men först ska jag mysa med lite myssjuka katter, farmor är tydligen itne lika bra som mamsen!

Minifer: Hur gick det med lägenheten? LÅter ju underbart med en sådan balkong!

• Ett två tre
    Hej på er!

Nej jag har inte haft några direkta sammandragningar, var en kväll jag hade smärtor men det var mer mensvärk som höll i sig, nästa morgon var dom borta. Däremot sliter jag väldigt med att det sträcker i ligamenten (?), när jag reser mig opp, vänder mig i sängen etc, gör sjukt ont. Hade samma i förra graviditeten och det började före plusset då oxå. Jag börjar oxå känna foglossning och sliter med ont i ryggen
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Minifer
    Mrs TH skrev 2010-06-22 00:42:38 följande:
    I dag vid 12 snåret kände jag Julle röra sig, som en liten bubbelfisk, det måste ha varit bebben, har aldrig känt nått liknande förut!

Vi har äntligen kommit hem och nu ska jag dö i sköna sängen, men först ska jag mysa med lite myssjuka katter, farmor är tydligen itne lika bra som mamsen!

Minifer: Hur gick det med lägenheten? LÅter ju underbart med en sådan balkong!
    åh vad mysigt! Jag trooor att jag kanske känt Knyttling ett par gånger, emn känner mig inte säker än.  Det går framåt med lägenheten!! Tjejen har tittat på vår lya nu, och hon vill fortfarande byta, så nu ska vi lämna in ansökningshandlingarna till de respektive hyresvärdarna och sedan hålla tummarna tills de typ går av! Iiiihhhh!

Välkommen in Johanna77! Och grattis! :D
Svar på tråden Decemberbebis 2010