• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Minifer

Mathea: Ooh vad nice med tvättstuga! Vi kommer ha plats med tvättmaskin weee!! (OM allt går i lås,tjejen skall titta på vårt bytesobjekt nästa vecka, håll tummarna!) Plus att det finns en gammal skruttig diskmaskin, men det är ju bara att köpa en begagnad som funkar bättre eller så. Vi har blivit vana vid diskmaskin nu, hehe.

Ginge: Grattis till jeansen, hehe!!

Mrs T: Den har en enoooorm balkong med trädäck och medföljande hörnsoffa! Balkongen är helt galen!! Testen är rätt svennson, men 90-talstapeter och så, men det skall tapetseras om och bytas golv. Och är en fyra som sagt, två små rum man kan göra till ett stort om man vill, men det vill vi ju inte, hihi! Oooh hoppas det går i lås!!! Området är sådär, men det är låg hyra och förstahandskontrakt iaf! Det blir 4e flytten på två år, så vi är lite leds... Jag har fö presentkort på gildaskolan i Malmö, måste komma igåg att boka en tid någon dag =)

Benedikten: Hej! Jag är i v 14.  Man ser nog att jag är gravid

carroegirl: Välkommen och Grattis!! :D:D:D

• SaraTheres
    benedikten skrev 2010-06-17 18:12:56 följande:
    Hej. Vilken vecka är ni i? Syns det på er mage att ni är gravida? Nyfiken:)
    Japp, är i vecka 16 och "fläskmagen" har definitivt börjat ändra form till en gravidmage. Har liksom tappat "midjan" mellan valkarna ha ha Skrattande 
  • Tisseltassel

Jag är i vecka 16 (eller 17 enligt BMs uträkning på senaste mens..) och min mage börjar vara riktigt stor tycker jag med tanke på att det är mitt första barn..

Barnets blivande pappa tycker det är otroligt hur fort tiden går  och ligger och lyssnar på magen varje kväll.. Han tycker sig höra något där inne men jag tror mest att det är önsketankarna som spelar han ett fnatt. :) 

• luvpillow

Hej alla!
    Jag har gått 14+6 idag och ska på ul 6/7. :)
    Det är mitt andra barn, men magen syns ändå inte så tydligt.. en liten kula, som jag och de som vet om grav. ser den ju :)

Hur mår ni då?

• 3 barns mamma84

Själv är man inne i vecka 14 IGEN !!
    Men det är surt men man går antingen bak eller fram när man gör Rul liksom.
    Men magen jora hård och stor både liggandes och ståendes tredje barnet ..

Tänk min son blir 2år i aug och då ÄR det BARA 4 månader kvar till bebisen kommer UT jösses bara 4 månader kvar herre min gud

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nanniii

Imorgon går jag in i vecka 14 , och nu börjar min mage synas ;) Har hela tiden undrat när den ska komma. Och SURPRISE! Under denna veckan har det bara sagt pang. Har jag tighta tröjorr så syns det. Eller så tror dom kanske att jag lagt på mig runt magen dom som inte vet ;) 
    Precis ovanför blygdbenet är det hårt,  men när det gäller själva magen så känns det mer som en ballong?:)  Att man är lite  uppsvälld ;)

Hur upplever ni eran mage ??:)

Nu ska jag lägga mig framför tv.n med gurka och dip ;)

Kram på er!

• Lallan

Gick in i v 14 idag!

Tycker inte att min mage är så stor som jag hade förväntat mig. Syns pyttelite på morgonen när jag går upp men äter jag så syns det såklart lite mer. Svullnaden har dock försvunnit så det är inte lika stor skillnad på morgon och kväll längre. Tror dock att dom flesta ser att det är en gravidmage oavsett tightan kläder eller ej.

• Lakritsnapp

Hej

Igår fick jag tjuvkika på bebis igen Glad. Pga av vad vi gått igenom tidigare, så fick vi ett läkarbesök inbokat igår. Vi skulle disskutera vår oro och om vi ville göra ett fostervattensprov, trots att Kub-siffrorna var jättefina. (Det ska vi inte). 
    Det var rutin att göra ett snabbt ul innan läkarbesöket och bara kika så allt såg ok ut, jättemysigt. H*n var lika pigg och sprattlig som i tisdags, härligt!

Så nu blir nästa ul i v.19 sen får vi ett extra i v.22.

Angående tjockmagar. På morgonen har jag en pytteliten bula, men på kvällen... den jättebulan går inte att dölja med nå´t! Att det kan vara sådan skillnad?

• Mrs TH

Jag är i vecka 15, magen går inte att dölja alls, men så var jag ju rund från början, så då blir det väl ännu mer.

Hade flyt när det gäller gravidshoppingen igår och det var rea på HM, har handlat på mig att jag har kläder för ett tag nu, iaf vanliga kläder, byxor, tröjor och linnen.

Just nu kollar Julle och jag på "bröllopet" på tv och äter( eller försöker äta) M&M's men jag är inge godissugen alls längre fast jag var så sugen tidigare. Nåja det kunde vara värre

Igår blödde eller forsade jag nösblod, usch hela jävla handfatet vart fullt, det enda jag gjorde var att nysa. Men det stod i min bok att man kan blöda näsblod och ifrån tandköttet runt v 15, verkar som att jag har en by the book graviditet

Imorgon ska Julle och jag gå på festival och se Takida, HIM, Johnossi, 30 Seconds To Mars, Paramore etc, det ska bli kul!

• Ett två tre

Suck, nu börjar jag bli less på det här förbannade illamåendet som inte ger sig Går in i vecka 16 imorgon så tycker det skulle ha gått bort nu

Med sonen var jag illamående till vecka 14-15, så hade liksom ett litet hopp om att det skulle gått bort nu... Men inte! Hmmm, flicka kanske? Drömmer

Är det fler som fortfarande sliter med illamående?

Enda fördelen är att jag slipper "spökveckorna" (Dom veckorna mellan när symptomen försvinner lite och före man känner sparkar) Man måste väl försöka se det positiva

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010