• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii
    Ett två tre skrev 2010-06-21 08:23:22 följande:
    Suck, nu börjar jag bli less på det här förbannade illamåendet som inte ger sig Går in i vecka 16 imorgon så tycker det skulle ha gått bort nu

Med sonen var jag illamående till vecka 14-15, så hade liksom ett litet hopp om att det skulle gått bort nu... Men inte! Hmmm, flicka kanske? Drömmer

Är det fler som fortfarande sliter med illamående?

Enda fördelen är att jag slipper "spökveckorna" (Dom veckorna mellan när symptomen försvinner lite och före man känner sparkar) Man måste väl försöka se det positiva
    Det kanske är en liten flicka;)
    Jag är i v 14 och har mina stunder när jag knappt vill gå ur sängen.

Oftast är det när jag är hungrig (vilket jag är ofta) ;))
    Det går snart över får vi hoppas ;)

Sköt om dig
  • 3 barns mamma84

Haha det jag har är att jag är super trött på morgoen men pigg på morgonen JA inte konstigt när man ska upp ca 5 ggr på natten för att kissa
    Sen blir jag aldrig MÄTT bara äter o äter äter 2 ggr mat sen efter någon timme igen är jag hungrig igen men Orka äta alltså haha går o lägger mig redan kl 20-22 tiden och går upp 06.00 för att jobba.
    Har så Jävla ont i brösten och varje gång sambon får för sig att ta på dem så blir jag arg för det gör ont.
    Igår tog jag tag i hans bröstvårtor och vissade hur ont jag hade i dem och Gned och vride hans hahaha Jävlar vad han fick ont .
    Och när man ska ta bort Bh:n ojojoj ja då är det (AAAAAAJ) som tegelstenar typ..
    Har till omed fått värsta stora bröstgårdar hahaha jätte stora och murka ser grymt snygga ut hihi annars har man ju (rosa o små) nu ser dom kvinnliga ut igen hahahaha

Idag fick jag piss ont i ryggen av att jobba men ska ta mammaledighet i nov hade jag tänkt.

När ska ni ta ledigt ??

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ginge

Man får ju ta mammaledigt 2 månader innan beräknad födseln. så jag planerar nog göra så. men om jag vill gå tidigare, så min chef verkar inte ha något emot heller..... Så vi får se. beror på hur mycket mage blir iväg på jobbet. Storleken på den ska bestämma hur länge jag ska jobba :)

Annars har jag förstått att jag är MYCKET känsligare mot värme/kylan. I fredags tog det typ 1 minut och jag frös ihjäl mig. hela jag skakade som tokig, fick sätta på bilsätsvärme  för att klara av körningen. Och då hade jag både tröja och jacka på mig, och ute var +10....
    Så nu sitter med värsta snuvan, men som tur, så efter 3 timars extra sömn igår gick feber förbi...

• Lallan

Om jag inte skulle bli sjukskriven tidigare så kommer jag att ta ut två månader i förväg. Det här kommer att bli min sista graviditet om allt går som det ska så den här gången ska jag faktiskt njuta och ta det lugnt! 

• Sandragumman

Tiden har ändå gått lite!
    I morgon går jag in i vecka 15 så på måndag nästa vecka får jag ringa och boka tid för ULGlad
    Idag kände jag min bula hur tydligt som hellst när jag halv låg i soffan och sonen i famen, när han lutade sig bakåt så fick jag ett rejält tryck och den var hård.... *kul*

Jag jobbar nu på Campingen som är säsongs till aug, så efter det blir de nog lite spring vik inom hemtjänsten igen ett tag fram tills de är dags....
    kanske tar ut lite FP för sonen en stund före....

• 3 barns mamma84

Man tar ju mammaledighet ca 3-2 månader innan men ajg trivs på jobbet och jobbar på äldreboende.
    Och det går jätte bra.
    Så när jag var gravid med dottern 2005 hade jag inte jobb alls.
    Och när jag väntade sonen 2008 hade jag inte häller jobb.
    Så nu jävlar ska jag jobba tills jag verkligen känner att neej nu går det verkligen inte längre.
    Har lätt att få ont i ryggen och jag har förstört min rygg efter min förra graviditet med sonen så det är inte konstigt att jag har ont redan nu
    Men jag hoppas att jag slipper ta ut Fp redan 3 månader innan bebisen kommit utan jag vill ta ut Fp redan 1 månad innan så den kommer när bebisen kommer ut.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • IWantCookies

Men första barnet jobbade jag som ssk på vårdavd till v 39+2. Gumman föddes tre dagar senare.
    Denna gången ska jag gå v. 38 så jag har ett par veckor åtminstone att varva ned på (förutsatt att jag mår lika bra som förra gången). Idag jobbar på på universitetet med lugnt kontorarbete så jag tror inte det blir något problem.

• Johanna77

Hejsan !!

Här hoppar jag in. Jag gick in i v14 idag. BF 26/12.

Väntar mitt andra barn. Magen synt jätte tydligt ! Kan inte dölja det alls. Mår som vanligt, kanske lite mer trött bara.

Älskar min Joachim....nu ska han bli storebror !!!
  • Ett två tre

Här i Norge startar man mammaledigheten 3 veckor innan BF, det är samma för alla. Tar man inte ut dom 3 veckorna så förlorar man dom, går altså inte att spara. Med sonen var jag sjukskriven ganska länge innan pga svår foglossning, jag har aldrig blivit helt bra och börjar känna av foglossningen nu oxå, så jag är glad om jag kan jobba ut september. Men jag kommer jobba så länge jag orkar

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • LyckligaGatan

Hej på er!

Känns som det var evigheter sen jag var inne här..

Jag är ju redan föräldraledig, men som det ser ut nu så hägrar nog sjukskrivning.. Ni som varit gravida tidigare, har ni mkt sammandragningar? Igår hade jag så ont att jag trodde jag skulle behöva åka in. Satt och höll i soffan svinhårt och flåsade som en annan älg. Sen har foglossningen vaknat till rejält så nu är jag betydligt mindre rörlig..

Känner bebben nästan varje kväll nu, jättesvagt men det är där <3. Det är ju så sjukt mysigt att känna små "viftningar". Med förra graviditeten vågade jag inte lite på att det faktiskt var sparkar förrän jag såg dem på UL och kunde koppla ihop det med vad jag kände. 

Svar på tråden Decemberbebis 2010