• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • pickaboo
    Lakritsnapp skrev 2010-06-14 22:04:14 följande:
    Hej tjejer!

Fy jag är så fruktansvärt nervös. I morgon är det dags för kub-testet och jag mår... blä! Kräks

Sist fick vi usla siffror, som ledde till fostervattensprov och svar om sjuk bebis... vi avbröt.

Nu sitter jag här och undrar om bebis ens lever (väninnan var med om att den inte gjorde det vid ul:et förra året) och om den gör det... är den frisk??

Att man utsätter sig för detta... en gång till.

Äh, förlåt. Ska inte gnälla och ta ut nå´t i förskott... ville bara få ur mig lite nervositet.

Ha det gott
    FÖRSTÅR verkligen er oro! Det är ju fruktansvärt det som hände er sist co hjag hoppas innerligt att ni får er bebis denna gång! Frisk ska den vara också!

Håller tummarna för er idag!

Jag ska på ultrljud kl 15.30! Tycker det ska bli kul, men är alltid nervös inför det... Lever bebis? Ser allt bra ut?

Vi har haft så många mf och jag har blött en del i helgen, vilket inte precis lugnar mig.
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-06-15 10:36:16 följande:
    Förresten, är det någon mer än jag här inne som bloggar? Kul att följas där också
    Ja delvis, har inte varit så aktiv sista tiden bara, har inte orkat. Men den går helt tillbaka till graviditeten med min stora kille och hans bebistid om nån är intresserad. Skriver mest om smågrejer i vardagen, inget spännande alls

Vad har du för bloggadress?
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Usch jag är så känslig

Det springer en liten fågelunge ute på trottoaren utanför kontoret, den har antagligen ramlat ut ett bo nånstans och springer och letar efter sin mamma, den är liten och rädd, buhu, grinar som en tok

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Lakritsnapp

Tack massor för omtankarna, vad rar ni är Glad.

Det brast när vi kom in i ul-rummet och jag började böla som en tok... men det hade jag inte behövt göra.

Såååå skönt. Bebis såg ut att ha det latjo lajban där i magen och risksiffrorna från kub-testet visade ingen föhöjd risk att något skulle vara fel, kan andas ut!!

Blev flyttad från v12+2 till 13+0 så BF blir den 20/12.... har vi tur kan hela familjen fira jul hemma tillsammans.

mathea: Nämen fy, nu tåras ju mina ögon också Gråter Stackars liten... du kan inte ta dig an den lille?

• Mrs TH
    Lakritsnapp skrev 2010-06-15 16:53:26 följande:

Det brast när vi kom in i ul-rummet och jag började böla som en tok... men det hade jag inte behövt göra.

Såååå skönt. Bebis såg ut att ha det latjo lajban där i magen och risksiffrorna från kub-testet visade ingen föhöjd risk att något skulle vara fel, kan andas ut!!

Blev flyttad från v12+2 till 13+0 så BF blir den 20/12.... har vi tur kan hela familjen fira jul hemma tillsammans.

mathea: Nämen fy, nu tåras ju mina ögon också Gråter Stackars liten... du kan inte ta dig an den lille?
    Åh vad härligt!
    Mathea: stackars bebispippin! Sånt där är ju alltid jobbigt men lite jobbigare nuförtiden, jag kan inte se alvedonreklamen " är man stor och stark, måste man vara snäll" den där med hundarna, gråter som en galning!
    Om 2 dagar är det v15, och magen är helt klart påtagligt större, folk på jobbet frågar och det har blivit mkt klappar på magen

Eftersom min bästa kompis klagar över att hon aldrig hinner läsa längre så har jag bestämt mig för att läsa så mkt som det är männskligt möjligt tills Julle kommer Det kommer nya bokpaket ifrån adlibris varje vecka och min man börjar se rädd ut...

Dessutom är vi väldigt glada över att min man lyckats landa sitt drömjobb, som gymnasielärare på en friskola. Han kommer ha små klasser med studiefokuserade( för det mesta) elever. Hygglig lön och det är en heltid. Inte illa pinkat 6 månader efter examen och för mig betyder det att ajg kan gå hem redan i mitten av oktober, eftersom han kommer tjäna så pass mkt att vi inte kommer att förlora speciellt  mkt pengar på det Trevligt med lite medvind efter 31 år av motvind
  • pickaboo
    Ett två tre skrev 2010-06-15 14:37:46 följande:
    Ja delvis, har inte varit så aktiv sista tiden bara, har inte orkat. Men den går helt tillbaka till graviditeten med min stora kille och hans bebistid om nån är intresserad. Skriver mest om smågrejer i vardagen, inget spännande alls

Vad har du för bloggadress?
    Min adress är fladdor.blogspot.com, din?

Lakritsnapp: VAD SKÖNT!!! Nu måste du verkligen njuta av den fortsatt agraviditeten

Mrs T: Ja, passa på att läsa nu! JAg har inte läst en bok efter att Bella föddes (sex månader sedan...) och jag läääängtar efter det!

Jag har varit på ul idag och lagt upp en bild i bloggen fladdor.blogspot.com

Ska läögga upp fler i morgon när mannen har scannat in dem! Fick ÄNTLIGEN graviditetens längd beräknad och är i 12+6 idag, bf 21 dec Bella var beräöknad till 17 dec så det blir kanske exakt ett år mellan dem?
  • Lakritsnapp

pickaboo: Varit inne och kikat i din blogg... kan det vara så att bebis gör "tummen upp", eller ser jag fel? Söt var h*n i alla fall Skrattande

Mrs T: Grattis till makens nya jobb!

• Minifer
    Lakritsnapp skrev 2010-06-15 16:53:26 följande:

ååååååh vad härligt!! Underbar!! Då skiler det bara en dag mellan oss, min bf är den 19e, blev också framflyttad från 12+2, hehe!
  • Lakritsnapp
    Minifer skrev 2010-06-15 21:41:00 följande:
    ååååååh vad härligt!! Underbar!! Då skiler det bara en dag mellan oss, min bf är den 19e, blev också framflyttad från 12+2, hehe!
    Visst känns det skönt att man kanske hinner "kalva" innan julafton... oddsen ökade ju lite i allafall.
    Skulle kännas lite surt att behöva lämna 2-åringen att fira jul utan mamma och pappa i år.
Svar på tråden Decemberbebis 2010