• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84
    Lakritsnapp skrev 2010-06-25 08:15:07 följande:
    Hoppas ni alla får en trevlig midsommar Glad{#emotions_dlg.flower}
    Detsamma {#emotions_dlg.flower}SkålGravid fast vi i danmark har redan haft  vallborg/midsommar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ett två tre
    Lakritsnapp skrev 2010-06-25 08:15:07 följande:
    Hoppas ni alla får en trevlig midsommar Glad{#emotions_dlg.flower}
    Vi firar inte midsommar här i Norge, vi har en helt vanlig arbetsdag idag.

Men ha en fin midsommar alla ni i Sverige Solig
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Hänger alla andra i den andra december tråden? Såg att det var länkat till en annan tråd från bild tråden... Kanske jag som surrar lite. Men den här är ju inte så jätteaktiv så...

• 3 barns mamma84
    Ett två tre skrev 2010-06-25 21:41:37 följande:
    Hänger alla andra i den andra december tråden? Såg att det var länkat till en annan tråd från bild tråden... Kanske jag som surrar lite. Men den här är ju inte så jätteaktiv så...
    ☆.¸.•♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫•.¸.☆
    Bildtråden har jag skaffat och den är till andra dec tråden
    Men folk från denna tråd är oxå med i bildtråden och i andra dec tråden
  • Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-25 22:30:30 följande:
    Bildtråden har jag skaffat och den är till andra dec tråden
    Men folk från denna tråd är oxå med i bildtråden och i andra dec tråden
    Aha, ok, vet det blev linkat till bildtråden från denna en gång i tiden.
  • Mrs TH

Glad midsommar( i efterskott)
    hoppas ni hade en jättegärlig midsommar allihop. Här var det lugnt, vi jobbade i vanlig ordning på midsommaraftonen och  sen fick vi huset invaderat att vänner. Hade jättekul, men var/ är väldigt trött. Känner mig som en gammal kärring och allt gör ont, benen, fötterna, händerna, ryggen, höfterna. Jag önskar att jag kunde få vara ledig ett par dagar och bara ligga i solen och sova, men det kommer inte att hända eftersom jag ska jobba jättemkt i sommar.

Nåja Julle får en fin barnvagn iaf

• Nanniii

Glad midsommar på er alla i efterskott ;)

Nu har jag en fråga. Någon som vet om det är okej att äta varmrökt lax som är odlad i Norge? Man får höra allt möjligt, och jag ska på middag ikväll där dom bjuder på det.

Sköt om er. Kramar

• 3 barns mamma84
    Nanniii skrev 2010-06-26 15:16:59 följande:

Nu har jag en fråga. Någon som vet om det är okej att äta varmrökt lax som är odlad i Norge? Man får höra allt möjligt, och jag ska på middag ikväll där dom bjuder på det.

Sköt om er. Kramar
    Ha en trevlig middag idag och ät laxen det är igen fara men ät inte för mkt bara så du spricker
    Självklart får man äta lax och sill och allt som gravid
    Utan halvstekt kött osv eller prudukter som håller på att gå ut eller har gått ut.
    Ha en trevlig middag
  • Minifer
    Nanniii skrev 2010-06-26 15:16:59 följande:

Sköt om er. Kramar
    nu har du la redan käkat, men i stort sett allt som är färskt får man ju käka. (utom mögelostar och så då) Hade den röka laxen varit vakuumförpackat och såld på ica hade jag avrått dig, men färsk rökt lax är bara att prega i sig. Samma med sushi och så, färsk:kör hårt, vakuumförpackad:ajaj. Som 2 barnsmamma säger ska man inte äta saker som håller på att gå ut. De upptäckte i en undersökning att listeria inte alls oftast kom från rå fisk och så som de trott innan, utna ifrån tex smörgås-skinka som höll på att gå ut och legat länge i kylen. =) Hoppas ni hade trevligt!
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-06-26 23:13:10 följande:
    nu har du la redan käkat, men i stort sett allt som är färskt får man ju käka. (utom mögelostar och så då) Hade den röka laxen varit vakuumförpackat och såld på ica hade jag avrått dig, men färsk rökt lax är bara att prega i sig. Samma med sushi och så, färsk:kör hårt, vakuumförpackad:ajaj. Som 2 barnsmamma säger ska man inte äta saker som håller på att gå ut. De upptäckte i en undersökning att listeria inte alls oftast kom från rå fisk och så som de trott innan, utna ifrån tex smörgås-skinka som höll på att gå ut och legat länge i kylen. =) Hoppas ni hade trevligt!
    Jag fick tips av min BM att inte bara låta bli grejer som håller på att gå ut utan även grejer som varit öppnade bara ett par dagar, speciellt nu på sommaren. Gäller speciellt köttprodukter som ni oxå nämner.
Svar på tråden Decemberbebis 2010