LyckligaGatan skrev 2010-06-29 13:41:43 följande:
Hej tjejer!
Har mindre än 1 vecka kvar till RUL, otålig!!
Var och träffade läkaren idag ang mina sammandragningar och foglossningen. Jag (dumma,dumma jag) trodde att det fanns ngt stöd att få. "Men det hade du väl räknat med när ni skaffade barn så tätt" Tack och adjö.
Sen att vi faktiskt enligt testerna inte ska kunna få barn ihop, det har ju hon ingen aning om. Att båda våra barn anses vara "mirakelbarn" för det ska verkligen inte gå. Många svordomar passar för att beskriva den tanten.
Men... Om hon är så dålig läkare som hon verkar vara, varför byter du inte? Eller var det första gången hos henne?
Min syrra fick den värsta och hemskaste barnmorskan vid inskrivningen på MVC (det är hennes första barn). BM lyssnade inte på min syrra och tog bara upp jobbiga saker från syrrans förflutna och ville prata om problemen då, inte om barnet i syrrans mage. M.m. Hon sa massa idiotiska saker man inte säger till en gravid kvinna (eller till någon alls för den delen!) så min syrra var hemma och grät i några dagar. När hon berätta för mig varför hon var ledsen gick jag i taket och sa att hon inte får behandla henne hur som helst.
Syrran bytte BM och förklarade för gamla varför, nu har hon en mycket bättre och är nöjd. Men vissa människor ska inte jobba med människor.
Oj, vad mycket det blev.. Ville bara säga det.. att du har rätt att byta och ha någon som lyssnar på dig! :)
Lycka till på UL, jag har också snart, om en vecka exakt! Can't wait <3