• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-07-05 11:17:27 följande:
    Stort grattis till dig ;) Perfekt väder har det varit i hela Sverige också.
    Jag sitter också o är nervös inför UL , vi ska ta reda på könet,så har man tur kanske vi får veta nästa vecka ;)
    Vilken dag ska du på RUL?

Jag ska nästa fredag, hoppas hoppas dom kan se könet, är så nyfiken!! Cool

Jag är dock ganska säker på att det är en kille till, magkänslan säger det, men den kan ju vara fel.
    Mons april 2008 - BF 13 Dec 2010
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-07-05 13:49:18 följande:

Jag är dock ganska säker på att det är en kille till, magkänslan säger det, men den kan ju vara fel.
    Min magkänsla var helt åt skogen.. Jag var helt övertygad om att det är en grabb där inne, men BM var helt övertygad om att det är en tjej. <3 Det var helt underbart att se bebben suga på tummen, sprattla som en tok. Min mamma har aldrig sett oss på ultraljud så vi tog med henne som barnvakt men så att hon ändå skulle få se lite. Hon satt där alldeles uppslukad med tårar i ögonen.

Sista tiden har varit så underbar så jag börjar tro att jag drömmer...
  • MrsHelgesson

Vi var på RUL idag kl. 09.00 och det var helt otroligt. Bebisen mådde bra och såg välskapt ut Glad Kroppen såg annorlunda ut jämfört med hur min dotter såg ut då jag väntade henne. Jag kunde se jätte tydligt när bebisen smakade på sin ena hand, det såg verkligen häftigt ut. Den var sååå söt och jag längtar efter att få träffa den. Men den som väntar på något gott. Bf blev flyttat bara en dag, så det blir 4 december istället för 5:te. Ingen direkt skillnad.

• Ginge
    MrsHelgesson skrev 2010-07-05 17:46:55 följande:
    Vi var på RUL idag kl. 09.00 och det var helt otroligt. Bebisen mådde bra och såg välskapt ut Glad Kroppen såg annorlunda ut jämfört med hur min dotter såg ut då jag väntade henne.  Bf blev flyttat bara en dag, så det blir 4 december istället för 5:te. Ingen direkt skillnad.
    Då har vi samma beräknad datum :) får se hur det blir på riktigt. Våran bebis också var jätte spratlig på UL. BM fick jaga denne runt och runt :)
  • dreamer78

Jag har fortfarande två veckor kvar till RUL Obestämd Längtar! Vi var på ett tidigt ultraljud i vecka 13, och då såg man inte sådär jättemycket, så det ska bli kul att få en riktig kik!
    I vårt landsting får man tydligen inte reda på könet,  fast samtidigt har jag hört om folk som fått veta ändå. Så man får väl se om vi får veta.
    Om vi får, så vill vi veta. Inte för att vi ska måla om (barnrummet är redan målat i en underbar gul färg) men för att det blir lättare att klura på namn och så. För vi har inga idéer på namn än, andranamn är klara både på pojke och flicka, men inga tilltalsnamn.

• luvpillow

Jag var på ultraljudet i tisdags... det var helt fantastiskt! Babyn låg ihoprullad till en boll haha.. Och moderkakan var i framvägg, därför har jag inte känt så mycket sparkar.. Fick datumet flyttat en dag också..
    Innan hade jag bett barnmorskan kolla extra mycket på hjärtat, då vi har en del med hjärtproblem i släkten.. (men också att min systerson föddes med ett hål istället för högra hjärtkammaren.. ett under att han ens överlevde 3 dagar..) Hon sa att man inte vet vad hjärtproblem beror på, det behöver inte vara ärftligt, men hon tittade JÄTTE noga ändå på bebins lilla hjärta. Fyra kammare och blodet pumpade fint. Men busig var skrutten, och flyttade på sig hela tiden under undersökningen! :)

Vi frågade också om könet, men det lilla ville inte visa något för oss... :P däremot sa barnmorskan : "Jag kan inte se någon snopp, men helt ärligt kan jag inte säga säkert, då bebisen inte vill visa oss.. " Den stängde ihop benen hela tiden, hahah, ville inte alls att vi skulle kolla..blyg kanske :)

Hur går det för er andra?

• 3 barns mamma84
    luvpillow skrev 2010-07-09 09:08:04 följande:
    Jag var på ultraljudet i tisdags... det var helt fantastiskt! Babyn låg ihoprullad till en boll haha.. Och moderkakan var i framvägg, därför har jag inte känt så mycket sparkar.. Fick datumet flyttat en dag också..
    Innan hade jag bett barnmorskan kolla extra mycket på hjärtat, då vi har en del med hjärtproblem i släkten.. (men också att min systerson föddes med ett hål istället för högra hjärtkammaren.. ett under att han ens överlevde 3 dagar..) Hon sa att man inte vet vad hjärtproblem beror på, det behöver inte vara ärftligt, men hon tittade JÄTTE noga ändå på bebins lilla hjärta. Fyra kammare och blodet pumpade fint. Men busig var skrutten, och flyttade på sig hela tiden under undersökningen! :)

Vi frågade också om könet, men det lilla ville inte visa något för oss... :P däremot sa barnmorskan : "Jag kan inte se någon snopp, men helt ärligt kan jag inte säga säkert, då bebisen inte vill visa oss.. " Den stängde ihop benen hela tiden, hahah, ville inte alls att vi skulle kolla..blyg kanske :)

Hur går det för er andra?
    Grattis och en stor lättnad

Hehe låter som en liten Flicka för flickor har ingen snopp

Jag bor i danmark och var på ul i vecka 13 och bm frågade mig om jag o sambon ville veta könet vi ville men bebisen ville inte blotta sig hahahaha ni får vi se den 23 juli när det är rul
    Längtar.
    Här i danmark är det KONSTIGT om man inte vill veta könet då det är vanligt att man vill
    (¯`°?.¸ &#4326;&#9829; &#9829;&#4326; ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ &#4326;&#9829; &#9829;&#4326; ¸.?°´¯)
  • luvpillow
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 09:19:14 följande:
    Grattis och en stor lättnad

Hehe låter som en liten Flicka för flickor har ingen snopp

Jag bor i danmark och var på ul i vecka 13 och bm frågade mig om jag o sambon ville veta könet vi ville men bebisen ville inte blotta sig hahahaha ni får vi se den 23 juli när det är rul
    Längtar.
    Här i danmark är det KONSTIGT om man inte vill veta könet då det är vanligt att man vill
    Tack!! Absolut :)

Ja jag känner på mig att det är en tös också... sjätte sinnet eller nåt ;)

Härligt! Det blir väl mer och mer nu att folk vill veta vad det blir.. när möjligheten finns att få veta... Jag ville ju inte först, men pappan övertala mig.. Tji fick han! Då lillknodden inte visade nåt =)

Hur mår du annars?
  • AnKaJ

Jag ska på RUL senare idag och är väldigt nervös. Sitter och biter i naglar och illamåendet är tillbaka med besked.

• Nanniii
    Ett två tre skrev 2010-07-05 13:49:18 följande:

Hej Mathea ;) Jag ska också på rul på Fredagen . Jag hoppas också på attt få veta könet. Jag drömde inatt om att det var en kille, allt kändes så verkligt, men magkänslan säger en flicka, så vi fårs e ;)

Mår du bra annars??
Svar på tråden Decemberbebis 2010