luvpillow skrev 2010-07-09 09:08:04 följande:
Jag var på ultraljudet i tisdags... det var helt fantastiskt! Babyn låg ihoprullad till en boll haha.. Och moderkakan var i framvägg, därför har jag inte känt så mycket sparkar.. Fick datumet flyttat en dag också..
Innan hade jag bett barnmorskan kolla extra mycket på hjärtat, då vi har en del med hjärtproblem i släkten.. (men också att min systerson föddes med ett hål istället för högra hjärtkammaren.. ett under att han ens överlevde 3 dagar..) Hon sa att man inte vet vad hjärtproblem beror på, det behöver inte vara ärftligt, men hon tittade JÄTTE noga ändå på bebins lilla hjärta. Fyra kammare och blodet pumpade fint. Men busig var skrutten, och flyttade på sig hela tiden under undersökningen! :)
Vi frågade också om könet, men det lilla ville inte visa något för oss... :P däremot sa barnmorskan : "Jag kan inte se någon snopp, men helt ärligt kan jag inte säga säkert, då bebisen inte vill visa oss.. " Den stängde ihop benen hela tiden, hahah, ville inte alls att vi skulle kolla..blyg kanske :)
Hur går det för er andra?
Grattis och en stor lättnad
Hehe låter som en liten Flicka för flickor har ingen snopp
Jag bor i danmark och var på ul i vecka 13 och bm frågade mig om jag o sambon ville veta könet

vi ville men bebisen ville inte blotta sig hahahaha ni får vi se den 23 juli när det är rul
Längtar.
Här i danmark är det KONSTIGT om man inte vill veta könet då det är vanligt att man vill