• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii
    ÄlskadeGryn skrev 2010-07-20 21:22:02 följande:
    Välkommna till tråden q cat och Ela vad skönt att det har gått vägen den här gången för er båda!

Idag var vi på rul och fick se vår pigga lilla krabat sååå underbart. Blev bara flyttad en dag, med min dotter blev jag flyttad 10 dagar och det var absolut inge kul att "gå om" nästan  två veckor som man trodde att man hade passerat.

Var lite kul för när vi satt och väntade på vårat ul utanför förlossningen imorse kom en av mina närmsta kompisar som fick barn igår kväll och gick förbi så vi fick snusa lite nyfödd bebis innan vi gick hem underbart!!

En lite känslig fråga men om nån vill svara är jag lite nyfiken på hur mycket ni har gått upp sen inskrivningen?
    Vet inte om jag hade gått upp extremt mycket förra grav el lite lite den här gången..
    Med min dotter hade jag gått upp 10 kg i v 25 och nu har jag gått upp 2 kg i v 20. Har 10 kg kvar efter min förra graviditet så den här gången får jag verkligen inte gå upp mycket onödigt om jag ska lyckas bli av med det efteråt!!
    Hej ;)
    Jag är i v 19 och har gått upp 1kg. Detta är mitt första barn ,sen är jag ganska liten i mig själv.
    Jag hoppas dock inte att jag går upp för mkt. Försöker äta så bra som möjligt, men ibland är det svårt att hålla sig ifrån sockersuget :)
  • Nanniii

Ett stort välkomnande till tråden q cat och Ela.

Jag förstår precis hur ni känner er. Förra året fick jag missfall, då hade man suttit här inne och delat med sig en massa med dom andra, och helt plötsligt så fanns det inget att jämföra eller prata om längre. Allt bara föll för en .

Men nu är jag tillbaka igen. Har kommit till v 19 och har varit på rul . Då såg allt bra ut med våran lilla pojk ;)

-----------------------------------------------------

Fråga till alla : När började ni känna fosterrörelser med första barnet?
    Jag känner som tarmrörelser i magen , men jag vet inte om jag ska ta det som att det är han som sparkar ;)
    Känns det som en liten "knuff" när det sparkas?:)

Kram

• Mrs TH
    ÄlskadeGryn skrev 2010-07-20 21:22:02 följande:
    Välkommna till tråden q cat och Ela vad skönt att det har gått vägen den här gången för er båda!

Idag var vi på rul och fick se vår pigga lilla krabat sååå underbart. Blev bara flyttad en dag, med min dotter blev jag flyttad 10 dagar och det var absolut inge kul att "gå om" nästan  två veckor som man trodde att man hade passerat.

Var lite kul för när vi satt och väntade på vårat ul utanför förlossningen imorse kom en av mina närmsta kompisar som fick barn igår kväll och gick förbi så vi fick snusa lite nyfödd bebis innan vi gick hem underbart!!

En lite känslig fråga men om nån vill svara är jag lite nyfiken på hur mycket ni har gått upp sen inskrivningen?
    Vet inte om jag hade gått upp extremt mycket förra grav el lite lite den här gången..
    Med min dotter hade jag gått upp 10 kg i v 25 och nu har jag gått upp 2 kg i v 20. Har 10 kg kvar efter min förra graviditet så den här gången får jag verkligen inte gå upp mycket onödigt om jag ska lyckas bli av med det efteråt!!
    Jag har gått ner 5 kg sedan inskrivningen, men det beror inte på att jag har försökt utan att jag är så kräsen/illamående hela tiden att det enda jag vill ha är sallad/frukt och vatten...
    Jag har helt klart att ta av, så mig gör det inget alls, och min BM säger att jag inte behöver oroa mig, så länge jag äter så tar bebisen det den behöver. Jag får det som blir över, och är det mindre än vanligt så går jag naturligtvis ner. Hoppas kunna hålla mig under inskrivningsvikten och försöker låta bli sött och fett. Som tur är har det inte varit ett problem än så länge
  • Sandragumman
    Nanniii skrev 2010-07-20 22:04:35 följande:

Ett stort välkomnande till tråden q cat och Ela.

Jag förstår precis hur ni känner er. Förra året fick jag missfall, då hade man suttit här inne och delat med sig en massa med dom andra, och helt plötsligt så fanns det inget att jämföra eller prata om längre. Allt bara föll för en .

Men nu är jag tillbaka igen. Har kommit till v 19 och har varit på rul . Då såg allt bra ut med våran lilla pojk ;)

-------------------------------------------------- ---

Fråga till alla : När började ni känna fosterrörelser med första barnet?
    Jag känner som tarmrörelser i magen , men jag vet inte om jag ska ta det som att det är han som sparkar ;)
    Känns det som en liten "knuff" när det sparkas?:)

Kram

jag kände nog vid V 20 eller nå sånt tror jag.....
  • Nanniii
    Sandragumman skrev 2010-07-21 08:34:07 följande:
    jag kände nog vid V 20 eller nå sånt tror jag.....
    Okej :) , ja det lär väl börja kännas mer senare. Men detta jag känner har inte riktigt varit där innan ;)
  • Mrs TH

Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo...

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.

• q cat

Tack för välkomnandet!

ELA – ja, det var ett jobbigt MA, men det känns förvånansvärt okej nu ändå, kanske för att jag blev gravid så fort efter det. Förutom att det känns som att jag varit gravid konstant i ett år typ Vad härligt för dig med tre barn så tätt!! Kanske inte härligt alla dagar, men roligt i alla fall tycker jag!!

Mulisen – jag tror jag har gått upp 2-3 kg (är i v 19 nu). Jag gick totalt upp 14-15 kg med min son, men de rann nästan av under amningen sen.

Nannnii – grattis till pojken och till att ha blivit gravid igen efter missfallet förstås!

Mrs T – jag kan tyvärr inget om Emmaljunga. Vi hade en Teutonia Mistral S till sonen, som bebisen kommer få ärva, vi är nöjda med den. Jag har en kompis som var jättemissnöjd med sin Kronan (vet inte exakt vad det var, men hon beklagar sig alltid över den i alla fall), men det finns å andra sidan säkert lika många som är jättenöjda!!

Vi var på RUL idag, och allt såg bra ut, så himla himla skönt!! Jag började nästan hyperventilera på väg dit, men sen gick det över, och bebisen låg där inne och sprattlade för fullt (moderkakan ligger i framvägg på mig också). Vi hade lite smyghoppats på en tjej, men det blir en liten kille till! Och självklart är det viktigaste att den är frisk osv osv. Hon skattade bf till 15 december, så lite lite längre ifrån julafton

• Myzan07

känner mig osså som en smygare in här lite sent har BF 25dec, hade 24 tidigare men ska på UL på fredag! såå spännande! Det är nr 2 för mig har en tonåring född 97, så känns nytt igen, men ändå bekant! mest att allt är nytt i omvärlden med barn, i kroppen känner jag igen allt!
    Det jag inte begriper riktigt är skillnaden mellan denna tråd å den som är överst med :) ???
     är för övrigt 32 år och har även 2 bonusbarn, födda 97, så blir 3 tonåringar +bebbe här nu! ( 2 fosterbarn)

Jag har massor med planer för jul, vi ska fira med hela släkten HÄR, men knytis. Tycker det e bra, har vi fått barn, ja då e vi på hemmaplan vilket e skönt, å har vi inte så är det nära till BB å skönt att jag kan gå undan om jag e trött.

• Lallan

MrsT: Vi hade en Smart till båda barnen och var jättenöjda med den. Har surat lite den här gången då jag inte kommer kunna använda den nu igen men fick tag i en dubbel liggdel till en Emmaljunga häromdan så nu ska jag sluta sura över det. Jag har Emmaljunga som absolut favorit, tycker dom är både snygga, praktiska och sköna att köra.

Apropå tråkiga erfarenheter innan den här graviditeten så verkar vi vara väldigt många som delar dom erfarenheterna här inne.

• LyckligaGatan

Hej tjejer, och välkomna ni nya!!

Känns som jag varit off jättelänge :-/ Var på bröllopsresa en sväng och sen hade vi vår enda vecka gemensam semester och nu jobbar jag. Det var ju "bara" 1,5 år sen... Dock sitter takterna fortf i och jag hoppas kunna få jobb där efter bebis nr 2. De verkar sugna på att anställa mig också, så håll tummarna för mig?

Första grav började jag känna Emilia i v 19, när jag såg att hon sparkade på UL samtidigt som jag kände ngt så började jag förstå vad det var.. Nu är ju moderkakan i framvägg men jag känner henne istort sett dagligen ändå.

Haha, idag låg jag på verandan och de omkring oss kunde se var bebis låg...

Svar på tråden Decemberbebis 2010