Ginge skrev 2010-07-15 19:36:06 följande:
Det är hemskt att ni får sån otur med BM.
Jag tvärtom är jätte nöjd med min BM, och vi var jätte nöjda med UL BM med. För oss visade hon allting i minsta detalj, även om vi inte skulle behövt, det syntes väl tydligt ändå :)
Sen är ju tyvärr med UL som med allting anat. ju större förväntningar man har ju större besvikelse det kan bli.... (fast BM ska ju ändå vara trevlig). Jag var ju inte alls så uphetsad eller upprymd innan UL, så det gjorde ju ingenting att BM var väldigt lung och ganska tyst i sig, förutom all pekande på skärmen och berätta vad det är. men undersökning är ju 20 min, så man kan inte chatta hela tiden heller. Plus dem måste ju koncentrera sig också för att kontrolera allting.
Nu säkert ni tycker att jag är på BM sida, men jag är lite grann på bådas, lika väl eran som BM.
För det fösta så spenderade hon inte 20 min med oss utan mer 5 min. Jag hade inte heller så stora förväntningar, men det hade ju varit trevligt om hon hade sagt (utan tjatande) att hjärtat slog, för det såg hon ju tydligen. Det är ju det man vill veta, att det finns ett levande foster som ser ut att må bra.
I övrigt pekade hon inte ut ngt eller förklarade något utan sa bara att den vill inte visa upp sig.
Klart att jag inte förväntade mig att möta en ny bästis, men när jag betalar för en tjänst( för det får iaf vi göra) så tycker jag att tjänsten ska motsvara summan, 200kr för ett otrevligt bemötande och 5 minuter är ltie för mkt pengar för mig, och jag tänker ringa dit imorgon och säga att jag inte tänker betala för dagens rul, dessutom tänker jag säga att vi anser att vi blev otroligt dåligt bemötta och att just den bm kanske behöver en liten påminnelse om att hon faktiskt arbetar med människor.