• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH

Vad härligt det låter att ni alla har varit och kikat på bebisarna. Jag längtar ännu mer nu till nästa torsdag!  Vi har bestämt att vi ska ta reda på könet om det går, kanske också har en blyg liten Fast vi har bestämt att hålla det för oss själva vad det blir. Ja här är jag helt anonym så här kan jag ju säga vad det blir, men itne till någon familj eller till våra vänner. Många vill inte veta vad det blir och jag vill inte förstöra det för dem

Nu åker vi iväg till Gnesta och Södertuna slott för bröllop idagarna tre. Klänningen har kommit och den satt som en smäck Har dock haft problem med att hitta skor, då mina fötter verkar vara 2 ggr normal stl, så i nuläget kommer Julle och jag gå på slottsbröllop i schollstofflor med lite bling. Kanske itne så snyggt till balklänning men nöden har ingen lag, och jag har provat vartenda par skor i hela kommunen, inga andra passar

Hoppas ni får en härlig helg!

• Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-07-09 11:24:27 följande:
    Hej Mathea ;) Jag ska också på rul på Fredagen . Jag hoppas också på attt få veta könet. Jag drömde inatt om att det var en kille, allt kändes så verkligt, men magkänslan säger en flicka, så vi fårs e ;)

Mår du bra annars??
    Maken tror vi får en tjej, så vi får se vems magkänsla som stämmer Jag hoppas lite på hans, men blir glad för bägge delar så länge allt är ok. Börjar bli lite orolig att nåt ska vara fel....

Jag mår äntligen bättre, illamåendet har börjat begränsa sig till morgonen men jag har fortfarande ingen matlust men det kommer nog. Foglossningen börjar känns rejält och ryggen har gjort väldigt ont i många veckor. Men annars mår jag helt ok  Lite svimfärdig ibland men det hör nog ihop med att jag äter lite dåligt.

Snart är vi halvvägs
    Mons april 2008 - BF 13 Dec 2010
  • polyester01
    Mrs TH skrev 2010-07-14 22:50:12 följande:
    I morgon är det dags för RUL! Spännande värre.
    Spännande!!! Var på rul i tisdags, och allt såg bra ut med vår lille knodd <3

Lycka till!!
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-14 22:50:12 följande:
    I morgon är det dags för RUL! Spännande värre.
    Kul, vi ska imorgon
    Mons april 2008 - BF 13 Dec 2010
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-07-15 09:21:59 följande:
    Kul, vi ska imorgon
    Åh vad roligt!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle itne vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som ajg var till för VUL och menar att han itne kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-07-15 12:47:58 följande:
    Åh vad roligt!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle itne vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som ajg var till för VUL och menar att han itne kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
    Det där skulle jag definitivt ha ringt till mottagningen och sagt! Så SKA det inte få vara. Visst, hon kanske bara hade en dålig dag, men hon SKA vara proffissionell iaf. Det där är INTE OKEJ.
  • Mrs TH
    LyckligaGatan skrev 2010-07-15 13:01:13 följande:
    Det där skulle jag definitivt ha ringt till mottagningen och sagt! Så SKA det inte få vara. Visst, hon kanske bara hade en dålig dag, men hon SKA vara proffissionell iaf. Det där är INTE OKEJ.
    Jag pratade med min bästa vän som är läkare, hon sa att den här sköterskan har dåligt rykte, då frågar jag mig, varför i helvete får hon jobba kvar för?

Ja jag överväger verkligen att ringa dit och klaga!
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-07-15 12:47:58 följande:
    Åh vad roligt!

Fy vad jobbigt sådanna människor ska inte få jobba på sådanna ställen
    Tänk vad hon skulle sägt om bebisen inte rörde på sig alls
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-07-15 13:09:29 följande:
    Jag pratade med min bästa vän som är läkare, hon sa att den här sköterskan har dåligt rykte, då frågar jag mig, varför i helvete får hon jobba kvar för?

Ja jag överväger verkligen att ringa dit och klaga!
    Då skulle jag verkligen ringa! Ju fler klagomål de har att gå på desto bättre för dem. Då kan de ju försöka "åtgärda" det.

Ring och klaga, och var inte för snäll.
Svar på tråden Decemberbebis 2010