• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lallan

MrsT: Jättenygg vagn och supersöt bebis

Vår smart hade lite annat utseende då det var en -04 och den var beige med lite rutigt på.

• dreamer78

I morgon ska vi ÄNTLIGEN på RUL Glad Längtar, fast ju närmare det kommer desto mer nervös blir jag, att något skulle vara fel.
    Jag har känt Liten röra på sig, även om det bara är några små "buffar", och allt såg ju bra ut på UL i vecka 12.
    Så det ska gå bra, vi köpte en vagn i fredags så den måste ju användas! Var in på en affär som säljer begagnade barnsaker och hittade en superfin Teutonia från -05. Svart och brons-färgad, inte sliten ens på hjulen! Så den ska ju komma till användning förstås Glad

• Lallan

Kul med vagnsköp dreamer 78

Nyss hemkommen efter rul och allt såg bara fint ut. Fick nytt datum till den 21 men den ena tvillingen stämmer egentligen fortfarande bäst in på den 24:e. På så bra humör idag, var hyfsat nervös innan men nu kan man slappna av ytterligare

• dreamer78

Då var RUL avklarat Glad Allt såg bra ut, 19 cm lång är den lille/lilla. Det såg ut att vara en tjej, eller en blyg kille (de berättar inte här...).
    Den blev en vecka yngre ungefär och är beräknad till den 19/12.
    Var helt fantastiskt att få titta, jag var verkligen nervös innan för att nåt skulle vara på tok, men allt som gick att kolla såg bra ut. Sambon var lite blank på ögonen ett tag där också Skrattande 

• lucypearl

MrsT: Vad lustigt, jag och min man hade också bröllopsdag den 25e! Dock firade vi den nere i Tunisien med sol, bad och god mat istället för jobb Dessutom har även vi nåt härligt att vänta på att få träffa i december, måste vara den häftigaste känslan att veta att snart kommer det ett nytt liv

• Mrs TH

Idag var det dags för nytt UL och det var en otrolig skillnad, den här sköterskan var otroligt trevlig och förklarade allt. Det var en väldans fart på bebisen, men den låg som en ostbåge så det var svårt att ta all mått ordentligt, men tillslut lyckades hon och dessutom fick vi veta att vi troligtvis tvärtemot magkänsla men till vår stora förtjusning, väntar en liten flicka! BM kunde inte vara säker men hon såg ingenting mellan benen alls, så det var troligt att det är en flicka, med långa ben och välutvecklad hjärna precis som mamma
    Hon visade upp huvudet hela tiden men höll benen korsade mest hela tiden, dock gjorde hon några kullebyttor etc så BM såg ordentligt om det fanns eller i vårt fall inte fanns ngt där!

Åh vad jag är lycklig! Allt så bra ut och vi åkte tillbaka till 22 december igen, många bud, 22-19-15-25-22/12  haha
    Min man sa i hissen ner att han måste börja spela golf och tennis, samt att vi måste flytta ut på landet för att komma bort ifårn alla killarna  Tungan ute

• Mrs TH
    lucypearl skrev 2010-07-27 10:12:16 följande:

MrsT: Vad lustigt, jag och min man hade också bröllopsdag den 25e! Dock firade vi den nere i Tunisien med sol, bad och god mat istället för jobb Dessutom har även vi nåt härligt att vänta på att få träffa i december, måste vara den häftigaste känslan att veta att snart kommer det ett nytt liv

Åh vad underbart! Jag hade sådana planer med vår första bröllopsdag, men men det kommer väl fler hoppas jag
  • Mrs TH

Här är hon, lilla prinsessan på ärten, som stolt visar upp hjärnan

• Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-27 20:44:53 följande:
    Idag var det dags för nytt UL och det var en otrolig skillnad, den här sköterskan var otroligt trevlig och förklarade allt. Det var en väldans fart på bebisen, men den låg som en ostbåge så det var svårt att ta all mått ordentligt, men tillslut lyckades hon och dessutom fick vi veta att vi troligtvis tvärtemot magkänsla men till vår stora förtjusning, väntar en liten flicka! BM kunde inte vara säker men hon såg ingenting mellan benen alls, så det var troligt att det är en flicka, med långa ben och välutvecklad hjärna precis som mamma
    Hon visade upp huvudet hela tiden men höll benen korsade mest hela tiden, dock gjorde hon några kullebyttor etc så BM såg ordentligt om det fanns eller i vårt fall inte fanns ngt där!

Åh vad jag är lycklig! Allt så bra ut och vi åkte tillbaka till 22 december igen, många bud, 22-19-15-25-22/12  haha
    Min man sa i hissen ner att han måste börja spela golf och tennis, samt att vi måste flytta ut på landet för att komma bort ifårn alla killarna  Tungan ute
    Grattis, vad kul
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • ITM

Hej tjejer.
    Kikar in i denna tråden. Har beräknad BF den 12/12 och är nu i v.20. Har en liten fråga. Det känns precis som jag är svullen runt blygdläpparna att det liksom är en liten "bulle" där. Är det någon mer? Eller ska man kolla upp det?

Svar på tråden Decemberbebis 2010