• niiile

Pojke vill ha en klänning

En tre (3) - fyra (4) årig pojkes kommer underfund med att han vill prova att ha klänning, en speciell klänning som är "jätte fin".

Från butik till butik vandrar den lilla, han frågar artigt och snällt butikens personal efter klänningen - den som finns i hans drömmar.

Äntligen kommer vi till rätt butik och en klänning i passande storlek finns. Barnet hinner knappt betala klänningen förens den sitter på :) en nöjd och belåten unge som vill visa allt och alla sin nya fina klänning.

Hur tänker du kring att ditt barn bär detta efterlängtade och fina plagg? Hur agerar du, får barnet ha plagget eller ej?

Aktuella klänningar i vår familj;
    Pippi Långstrump - gul, prickar, hästen och pippi.
    Bamse - grön, lilleskutt,hunden och katten Jansson

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke vill ha en klänning
  • Highlandertess

Självklart får sonen det. Det som gör barnet/barnen lyckliga är inte fel

• Hugful80
    niiile skrev 2010-04-14 18:47:51 följande:
    Hur agerar du, får barnet ha plagget eller ej? 
    Nej.

Jag förklarar att det är tjejkläder och att killar inte har sådana och så är det bra med det.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Dorian Ertymexx
    SaramedM skrev 2010-05-16 18:22:19 följande:
    ok, så när han är 12  är detok att han går och köper dockor och en klänning
    Nej men herregud, barnet är ju då transvestit och/eller bög, det är ju faktiskt tragik och skam på hög nivå!!!!!!!

Eller inte.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • castillo
    Helene OSV skrev 2010-05-16 18:10:23 följande:
    Jaja fel ordval av mig då, jag kom på att jag borde skrivit INDIVID men i min enfald så trodde jag att folk skulle fatta det!Hur skulle du göra om din dotter (om du skulle ha nån) hamnade i bråk? Jag behandlar INTE mina barn olika, hamnar de i bråk får de oftast hantera det själva, så långt det går. Gråter de och vill ha tröst så tröstar jag. Osv.
    samma åsikt som dig.
  • Helene OSV
    castillo skrev 2010-05-16 18:30:29 följande:
    samma åsikt som dig.
    Nja, det har du ju alldeles uppenbarligen inte!
    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 18:15:04 följande:
    Sminka småflickor *hua*Så små flickor ska späka ut sig som dockorUsch vilken hemsk människosynBarn är individer i första hand, inte ett könhur skulle du uppfostra ett barn utan klar könsbild? eftersom att kön verkar vara så viktigt för dig?Kommer dina barn att hjälpa till lika mycket hemma? med samma saker? kommer din son att tvätta,städa etc?Är det ok om han vill jobba med vad som helst?
    vilka frågor ni ställer haha.

om jag har en dotter så kommer jag troligen vara mer hård med att hon lär sig hurhållet en vad som skulle gälla min son. men min son ska även han hjälpa till hemma och lära sig .

när min son ska jobba är han vuxen och bästemer över sig själv.
  • JuliaåRonjasmammis
    castillo skrev 2010-05-16 18:16:13 följande:
    varför skulle inte ett barn ha byxor. ??? förstår itne. sen klart hon skulle ha fått leka med pojkar , presic som min son leker med flickor. alltså missupfatta mig inte fel som du har gjort. jag tror itne på kvinnoförtryck. en kvinna har lika mycket rätt till arbete,studier och välja sin man själv som alla andra har. männskliga rättigheter. jag uppfostrar min son helt normalt. bara att jag inte tror på att pojkar ska ha kläning och leka med dockor och barbie. eller att flickor ska ha pojkklädder och endast leka med bilar och leksaksverktg
    Eftersom du har begränsningar för din son antog jag att du hade det även för en ev dotter. Kanske inte så konstigt att man "missuppfattar" när du skrev som du gjorde i de inläggen jag citerade.

Men det är ju skönt att höra att de får välja själv hur de vill leva när de blir vuxna iaf, även om de inte får det som barn.
    Don't mess with my integrity!
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 18:18:09 följande:
    Byxor är ju traditionellt ett manligt plagg...Nej du uppfostrar inte din son helt normalt, normalt är att se INDIVIDEN inte könet först
    ahha så menar du . rent praktistkt så är det bäkvämare för att barn att leka med byxor och inte med långkjol.

klart jag gör , jag ser vist min son till som en individ först , men jag glömer itne vilket kön han har för det. och för att jag inte väljer att sätta på kläning på min son betyder det itne att jag är en dålig förälder.
  • Dorian Ertymexx
    Hugful80 skrev 2010-05-16 18:27:42 följande:
    Nej.Jag förklarar att det är tjejkläder och att killar inte har sådana och så är det bra med det.
    Nej, det är fan inte bra med det. Men men, jag kan inte hindra dig.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • SaramedM
    Aminah skrev 2010-05-16 18:25:18 följande:
    Alla människor är ju individer och ska därföör bedömas utifrån det. Men jag anser inte att kvinnor måste bete sig som män för att vara jämlika, det är bara tramsigt. Det finns uppenbara skillnader mellan män och kvinnor som borde vara uppenbart för de flesta, men det betyder inte att något av könen ska missgynnas.
    jag har inte lust att bli ålagd en massa egenskaper för att jag har snippa

Nej det finns inga skillnader mer än dom vi skapar
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning