• niiile

Pojke vill ha en klänning

En tre (3) - fyra (4) årig pojkes kommer underfund med att han vill prova att ha klänning, en speciell klänning som är "jätte fin".

Från butik till butik vandrar den lilla, han frågar artigt och snällt butikens personal efter klänningen - den som finns i hans drömmar.

Äntligen kommer vi till rätt butik och en klänning i passande storlek finns. Barnet hinner knappt betala klänningen förens den sitter på :) en nöjd och belåten unge som vill visa allt och alla sin nya fina klänning.

Hur tänker du kring att ditt barn bär detta efterlängtade och fina plagg? Hur agerar du, får barnet ha plagget eller ej?

Aktuella klänningar i vår familj;
    Pippi Långstrump - gul, prickar, hästen och pippi.
    Bamse - grön, lilleskutt,hunden och katten Jansson

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke vill ha en klänning
  • Evilhoney

Min son ville ha en rosa klänning och en sån fick han oxå!

Den har han hemma (har bara velat ha den hemma) och som nattlinne.

Vill man ha klänning så ska man väl få ha det

• BängtRagnhild
    konstruktioner skrev 2010-04-21 12:17:06 följande:
     Men va? :O Vad sa den och vad var det för person? :O
    Det var en farbror inne på Domus som bev hysteriskt när jag svarade på frågan vad heter lillan flickan då... Jag svarade Ludvig. "Men han har ju ROSA byxor!!! Ska du göra en bögjävel av pojstackarn?!?!"

Ja, sa jag.
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • BängtRagnhild
    Shadilly skrev 2010-04-21 12:21:06 följande:
    Jaså? Jag har hört att bögarna har lila päls, handväska, antenn på huvet och TV på magen annars.
    Haha! Då behöver jag inte oroa mig än!
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • levnadsglad
    BängtRagnhild skrev 2010-04-21 14:03:02 följande:
    Det var en farbror inne på Domus som bev hysteriskt när jag svarade på frågan vad heter lillan flickan då... Jag svarade Ludvig. "Men han har ju ROSA byxor!!! Ska du göra en bögjävel av pojstackarn?!?!" Ja, sa jag.
    Men fy, vilken en! Dessa nedriga farbröder. Har så innerligt svårt för dem.
  • Pappa2006

Våra barn fyllde år nu i torsdags. (sonen 4 och dottern 2) Sonen hade önskat sig en knallrosa prinsessklänning från HM som han hittafe när vi var där. Han ville att lillasyster också skulle ha en men hon blev skogstokig när han kom nära med den i butiken, och skrek NEEEJ och viftade med armarna. Hon blev däremot helt "fnoskig" över en blå munktröja.

Så när födelsedagen kom, så fick sonen sin rosa prinsessklänning och dottern sin blå munktröja. Två stycken mycket lyckliga barn.

• Ordningsvakt

sorgliga svar i denna tråd...har aldrig, varken hört eller sett en pojke i klänning!

• Veladis
    Ordningsvakt skrev 2010-04-27 20:09:19 följande:
    sorgliga svar i denna tråd...har aldrig, varken hört eller sett en pojke i klänning!
    De låter precis likadant i klänning som i byxor...
  • Ordningsvakt

komiker där..menade hört talas från nån av mina bekanta om att deras söner går i klänning,  fast jag kan spinna vidare på ditt skämt...
    tror inte dom låter likadant, de pojkar med klänning kommer utveckla en gäll och tjejig röst...

• Veladis
    Ordningsvakt skrev 2010-04-27 20:21:22 följande:
    komiker där..menade hört talas från nån av mina bekanta om att deras söner går i klänning,  fast jag kan spinna vidare på ditt skämt... tror inte dom låter likadant, de pojkar med klänning kommer utveckla en gäll och tjejig röst...
    Varför skulle de pipa mer i klänning? Snoppen kommer ju inte direkt i kläm, snarare tvärtom...

Jag har en pojke som har klänning i lbland och vet fler pojkar i bekantskapskretse som gör det också. De uppför sig helt enkelt som barn gör mest, oavsett klänning eller byxor.
  • augustisten
    Ordningsvakt skrev 2010-04-27 20:09:19 följande:
    ...troligen har du sett rätt många med antagit att de var flickor.
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning