ehj! det är jag som är trådstarten,,,vilken grej det blev av min lilla fråga.. det jag undrarde var,jag köpte en flaska marsala i italien i somras8som jag aldrig hann smaka på),nu vill jag använda den ändå. om jag gör en chokladkaka/tårta med ca 0.5 - 1 dl marsala i som smaksättning, kan det ju aldrig vara nån skada för mitt barn om jag äter en bit... det lär ju inte vaera så att kakbiten går direkt in i mitt blodomlopp o ner till pyret,som blir alkoholskadat.. herregud jojjo 113,, jag tror du måsate slappna av lite o sluta smutskasta alla andra här inne för att de inte tycker som du, allat handlar om att vi är alla olika (som tur är) o vi följer vårt sunda förnuft.. iomed att vi har precis fått det bevisat att 2 glas vin går bättre under amning än ett glas läsk,då antar jag att jag kan äta en kakbit m mkt gott smavete,när det är en kiten mängdalkohol från början i smeten, när alkohol kokas bort(till viss mängd),när jag tar en del av kakan (inte hela),o när kakbiten inte hamnar i mitt blod direkt från att jag svalt o att sedan hamna i min bebis...jag ska baka mig en supersmarrig chokladkaka m massor av glasyr o gotta o kankse lite grädde oxå,sen ska jag äta o njuta.. vi som bor i sverige är då väldigt" nu ska regelboken följas". hur lever man runt om i europa då? italienarna,som alltid har en 2 kilos parmaskinka o en stor mozzarella hemma i skåpet,fransmännen som dricker vin till frukost för att skölja ner alla ostar de nyss tryckt i sig...men vi i sverige..här blir det uppror om man vill äta en tårtbilt m smaksättning i...jojjo113..slappna av o njut av dina graviditeter istället för att hacka på alla som inte gör o lever som du.. tack för alla bra inlägg ni skrivit! hopas alla får en bra vecka osså hoppas vi att snön kommer snart,så jag får åka lite snowboard..eller det kanske du inte rekmenderar heller jojjo113... kram på er alla!