• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Tycker inte min mage växer så mycket ännu. Känsligheten har blivit bättre nu än vad det var i början. Jag började ju med mamma byxor väldigt tidigt men inte pga av storleken utan pga att jag inte klarade av ngt som tryckte längst ner som vanliga byxor gör. Lyssnade med min doppler idag (igen) och nu har åtminstonet en av bebisarna (förhoppningsvis båda) passerat förra gången och det känns skönt. Oddsen att ngt ska hända efter 13 fullgångna veckor är ju inte så stora som tur är.

Längtar tills den 30 då jag ska till specmv och troligtvis få se bebisarna.

• Lallan

Nu kan jag inte hålla mig längre utan lyckades få en tid senare idag för att se om båda lever. Känns som att jag behöver massor av tummhållning. Nervös till tusen!

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-06-21 09:27:26 följande:
    Oj tumhållning var det här! Håller tummarna så en i bergen.

Idag ska jag förresten gå och lämna mitt blodprov till KUB testet som är på onsdag nästa vecka. Ska bli så spännande att se smurfen min igen :)
    Tack! Det funkade. Båda fanns kvar och rörde på sig. Det var väldigt svårt att se då apparaten bara kan göra vul och det var lite gränsfall just nu men dom lever

Nu ska jag göra mitt bästa för att slappna av lite och njuta istället för att oroa mig.
  • Lallan
    inga76 skrev 2010-06-22 18:30:33 följande:
    Usch, jag har en låg dag idag. Har mindre symptom än tidigare - mår nästan inte illa alls, och är knappt öm i brösten över huvud taget. Får naturligtvis för mig att det har avstannat där inne. Förra gången var det också vid den här tidpunkten ungefär som det gick fel. Önskar att jag kunde snabbspola fram till vul i nästa vecka, för det här är bara så himla jobbigt . Härom dagen funderade jag rentav på att ge mig ut på rean, nu känns det bara sjukt avlägset...
    Vilken vecka är du i? I vecka 8 fick jag för mig att allt gått åt skogen pga minskade symptom men allt var bra och symptomen kom tillbaka. Sen i  10 och nu igen fick jag för mig samma men allt såg fortfarande bra ut!  Håller tummarna för att allt ska se bra ut även för dig den här gången.

Tack för alla grattis! Har varit på riktigt bra humör idag och börjar våga planera lite försiktigt framåt
  • Lallan
    inga76 skrev 2010-06-22 19:36:08 följande:
    Nu börjar jag nästan grina för att ni är så snälla och muntrar upp mig. Lite hormonell är jag nog i alla fall

Jag är 6+4 idag. Tycker inte att det borde vara tid för några spökveckor, men vem vet vad kroppen hittar på? Och att det kommer och går, det vet jag ju egentligen. Det är bara så himla lätt att nojja loss... Och min stackars man är ännu oroligare än jag är. Förra gången var han inte orolig alls, utan trodde att det skulle gå bra ända fram till att vi fick ma:t bekräftat. Nu tar han igen det med råge - han blir helt likblek när jag antyder att något kanske inte är bra. Vill ju inte skrämma upp honom i onödan heller.

Vi får hoppas att jag börjar må illa igen snart - då håller jag mig på bra humör i alla fall
    Så tidigt har jag inte haft sypmtom vid någon av mina fem tidigare graviditeter.
  • Lallan

Godkväll! Här i Uppsalatrakten har vi haft riktig sommarvärme hela dan och strålande sol

Jag har tvättat bilen och grejat å haft mig hela dan så nu är jag helt slut. Känner att jag släppt oron en hel del för tillfället vilket är otroligt skönt.

• Lallan

Sommaren 2005: Skönt  nu  är du vet vad blödningarna berott på men fy för väntan. Man är ju inte världens mest tålmodiga som gravid och orolig. 

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-06-24 10:06:28 följande:
    Även jag skulle gjort cellprov nu när jag var gravid. Men jag ville inte då jag vet att jag har fått lite blodblandade flytningar av det tidigare. och vill inte skapa mer ångest hos mig än nödvändigt genom att noja upp sig. Så det får fint vänta tills efter förlossningen.

Skönt att de kunde ta bort polypen och att det var anledningen till att du blödde. Och att du sen fick VUL så härligt!

På söndag har jag tänkt att bege mig till Ikea och handla en spjälsäng, jag vet att det är tidigt men de kommer rea sängarna där så då gäller det att passa på. Så det är ett tips, speciellt till dig Lallan som kommer att behöva två sängar ;P

Tror de kommer att kosta 300: - eller nåt. Kommer att komma upp på deras hemsida under dagen om jag har förstått det rätt vilka artiklar de ska rea :)

Imorgon är jag 12 fullgågna veckor och risken för missfall sägs minska drastiskt! Tänk att veckorna ändå har gått så fort trots den enorma oro man har kännt, det börjar äntligen sjunka in att vi ska ha en bebis i januari och är inte lika oroligt för KUB längre utan mer sugen på att se den lilla smurfen igen :)

Kramar
    Tack för tipset, det ska kollas in! Till dom andra två använde vi aldrig spjälsäng men med två samtidigt kan det nog vara en mycket bra idé.

Jag går in i v 15 i morgon, helt otroligt :-O
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-06-24 11:05:21 följande:
    Ja tiden gå verkligen fort tänk om ytterligare en månad har du nästan gått halva graviditeten. :D Härligt! Din mage måste väl ha växt en hel del nu, du som väntar två och dessutom har barn sen innan? Min mage syns och det går nog inte missta för några extra tårtbitar där inte :)
    Ja nu när man kommit såpass långt börjar tiden rulla på snabbt och det är så skönt att värsta oron lagt sig. Känner mig som en helt ny människa. Senaste graviditeten som varade fram tills 12+4 var som en berg och dalbana hela tiden och det tär ofantligt psykiskt. Den här gången har egentligen varit mer stabil från början men då har mitt psyke spökat istället.

Min mage syns men är faktiskt inte alls så stor som jag hade trott. Jag var definitivt mer uppsvälld ända från början så jag blev ju avslöjad snabbt på jobbet men efter det tyckte jag ändå inte att skillnaden var så stor sedan sist. Nu början den nog växa på sig så får väl se vad jag säger nästa vecka
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-06-24 11:21:40 följande:
    Härligt! När har du nästa tid för UL? Tänker ni ta reda på könet denna gången? Jag vill gärna veta vad det blir för nåt, kontrollfreak som man är :) Näää nu ska jag ut i solen och föröska bli av ed alla finnarna som poppat upp över hela ryggen, är lite rädd för pimentfläckar, men vet inte riktigt vad som är värst pigmentfläckar eller se ut som en rickig korv över hela ryggen. Hoppas detta med acne försvinner efter man fött barn, *hoppas* *hoppas* *hoppas*

Onsdag nästa vecka ska vi till specmv. så jag antar att det blir ett ul även då Ska bli spännande med tanke på att deras apparater brukar vara lite mer avancerade än tex privatläkarnas. Jag har varit jättesugen på att ta reda på könen den här gången men sambon vill inte. Han tycker att det varit så bra med neutrala kläder mm och vill inte börja köpa pluttinutt söta klänningar eller enbart blått bara för att man vet könet i förväg.

Finnarna är inte kul, trust me i know. Efter båda förlossningarna så har jag haft toppenhy och håret har hållt sig fint flera dagar utan hårtvätt så den perioden ser jag fram emot. Inte riktigt som nu när jag känner att jag behöver duscha typ två gånger per dag för att känna mig fräsch men men smällar man gärna tar sisådär 9 månader för att få resultatet

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma