-
Härligt! Grattisgemigsinnesro skrev 2010-05-20 12:16:00 följande:Tack för alla tumhållningar :)Jag vågade först inte kolla på skärmen alls men när hon började prata om fostret, hur långt det var och visa olika kroppsdelar och så så tänkte jag att det måste ju vara ok då. Och visst ett litet frö på 17mm med ett hjärta som slog för fullt :). Lika stort som v8+4 vilket stämmer rätt bra med vad jag trodde...4 dagar framflyttat men det gör absolut ingenting :). Så himla skönt!
Blev lika förvånad jag i fredags när jag var in men så härligt när allt ser bra ut och man själv är helt inställd på mf!
-
Var ju ungefär som för mig bara det att jag hann få cytotek däremellan också! Det är en härlig och omtumlande känsla när man redan räknat bort chansen fullständigt!maria204 skrev 2010-05-22 08:12:52 följande:Ja, det har verkligen varit en svängig tid känslomässigt. Jobbigt att gå och må illa och vara trött och "veta" att det inte blir något barn. När jag fick reda på att hormonerna steg var det som att någon sopade bort mattan under mig. Inte alls vad jag ville just då. Nu får jag tro och hoppas att allt blir bra. Det var jätteskönt när jag gick upp nu på morgonen och få vara sugen på mat och må illa av kaffedoften. Idag ska jag för första gången på tre veckor njuta av att vara gravid!!! -
Jag är lika skadad, mår som bäst psykiskt när jag mår riktigt dåligt fysiskt. Så fort jag mår lite bättre börjar tankarna mala igen.rontgensyrran skrev 2010-05-23 08:08:52 följande:Hej på er söta! Igår kväll skule jag hämta mannen som vart hos en kompis och druckit öl. Fyyy vad han luktade samt så hade han rökt och jag som mådde illa innan mådde inte bättre av det. Så när jag kom hem så spydde jag för första gången. Hade ätit dåligt under dagen och då mår jag illa.Känns nu i efterhand att jag mår lite bra att av ha spytt då kanske allt är normalt med mig och bebisen ? Så sjuk man är som tänker så :P -
Var på mitt privata vul idag som jag bokat för ett tag sedan (var ju visserligen bara knappt två veckor sedan jag var in akut men men
), allt såg bra ut och det var fortfarande två stycken! Fortfarande några veckor kvar tills det gick snett förra gången men börjar ändå hoppas på att det ska gå bra nu. V 9+3 idag
-
Somliga har garaget fullt med skräp ocksåkajsalisa skrev 2010-05-24 17:24:02 följande:Haha. Givetvis har vi skräp i bagaget, INTE garaget som jag just skrev... ;)
Har varit på riktigt bra humör idag av någon anledning
Björnis: Vet precis hur det är, det går verkligen upp och ner hela tiden. Förhoppningsvis desto längre man går desto lugnare blir man (eller inte), det är i alla fall vad jag hoppas på. -
Håller tummarna för dig idagrontgensyrran skrev 2010-05-25 07:29:37 följande:Igår efter jag avslutade mitt arbetspass på akuten , 21.15 så var jag såå hungrig. Hade ju inte ätit nåt förrens vid 15.30 -16.00 tiden, förutom en massa bilar ;PSå tvingade mannen att köra förbi mc donalds och köpa ett litet meal med chokladmilkshake, guuuud sååå gott! *mums* Däremot vaknar jag ju massa av att jag är kissenödig och när jag skulle somna om så ´låg jag i sängen och började må illa. Inte så kul, så det bidde inte mycket sömn.Nu får ni hålla tummarna för mig och pyret klockan 15.00 i em. *hoppas*hoppas* hoppas*Gud vilket egoinlägg detta blev, hoppas ni har överseende :)
-
Åh så härligt, grattisrontgensyrran skrev 2010-05-25 15:59:02 följande:TJOOOOOOOHHOOOOOOOOO.... Ett litet pyre på hela 15mm (jättestor eller hur?) och ett fint hjärta som slog perfekt! Kan det bli mer vacker än det? Enl dr beräkningar är jag idag 7+5 enl mina beräkningar 7+4. Så en hel dag längre blev man genast gången :) Fick också tid till KUB test som är den 30 juni. Så det är nästa stora datum :)Jag är fullkomligt överlycklig, undrar om man kan börja njuta nu?Kram på er för alla tumhållningar.Och återigen välkomna till alla nya! Känns som man gör det varje gång man är inne, vi har blivit många! En grupp underbara kvinnor med småttingar i magen :)
-
Grattis Björnis!
Själv har jag precis blivit grattad till magen av fsk personalen. Min äldste son har skvallrat, inte så förvånande. Känns lite tidigt men samtidigt så vet dom vad som hände sist och det syns ju redan. Ska in till stan nu och träffa min mor en snabbis, tänkte passa på att berätta då. Sist fick hon ju veta efter att det hade skitit sig (vi var i behov av barnvakt) och det kändes inge bra. I morgon blir det 10+0. Börjar räkna neråt nu, bara ca 3 veckor kvar tills jag har passerat förra datumet.
Då kommer jag att bli nojjig. -
Jag åkte in och gjorde vul i v 8 just för att jag mått så bra hela den veckan och var bombsäker på att allt var över men båda två var kvar. Dagen efter började jag må dåligt igen så det kan helt klart gå i vågor.Daniela01 skrev 2010-05-29 08:54:09 följande:jag har en sak som jag funderar över, var och gjorde vul vecka 5+3. Läkaren sa inte så mycket utan mätte hinnsäckarna (2st) och jag frågar lite förvånat om det är tvillingar? Hon sa då att det är för tidigt att säga ngt nu och att vi ska ta ett till vul vecka 7+3. Så på tisdag skall jag dit igen. Och jag känner precis som några ovan att symptomerna avtar lite.. och jag är så rädd och nervös... :(Men sen så har jag googlat lite på det här med två hinnsäckar, och det kan vara tvillingar, fast oftast så utvecklas bara en (har jag läst på ngn sida).. Det ska bli skönt när tisdagen är gjord :)Inte alls omöjligt att det är växtvärk, hade så med första barnet.Bev skrev 2010-05-29 20:27:25 följande:Frågar här oxå, har haft ont i svanken i 2 dagar LIVRÄDD för att det ska va ytterligare ett MF men har fortsatt ó må riktigt illa och va super trött så jag håller alla tummar jag kan för att det bara är växtvärk... Någon som vet? eller oxå haft ont i svanken från o till är i vecka 9 nu.KRAM
Själv har jag också nojjat igen just för att jag varit pigg och inte mått lika illa men samtidigt så ulkar jag då och då och just då så känner jag mig lugnare
-
Kan inte komma ihåg allt ...
Nu vet både min mamma, min bror och sambons föräldrar och då börjar jag helt plötsligt känna press på mig (sjukt men så är det). Dom andra gångerna har dom inte vetat om något förrän efteråt när det gått snett. Går liksom inte att dölja längre då det syns tydligt nu så det var bara att berätta.