• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Käkar också albyl minor. Progesteron visste jag inte att man kunde ta på eget bevåg.

• Lallan

Påslakan är lätt att sy, mei tai iom man vill ha något att bära i, byxor är rätt lätt att sy också eller en liten mössa.

• Lallan

I många sybloggar finns det beskrivningar av hur man ritar egna mönster på olika saker.

• Lallan

Känner igen det där med att kämpa i sig maten och inte vara det minsta sugen. Fick förresten vända efter knappt 100m i morse på väg till förskoaln för att jag höll på att spy. Hann precis in till badrummet innan jag spydde rejält. När jag kom ut i bilen igen säger äldste sonen "men mamma det är ju bra för nu vet vi ju att bebsien mår bra" Han är så söt och önskar sig verkligen ett litet syskon, den andre sonen vidhåller bestämmt att han hellre vill ha en hund

• Lallan

Har inte blivit erbjuden något vul men däremot så rekomenderade en kurator att jag skulle få vul vid en ny graviditet så det sa jag när jag ringde och då var det inga problem. Blev dessutom felbehandlad sist (fick cytotec och bekräftata mf men det visade sig vara fel och fostret klarade sig då i alla fall)så när jag ringde och var orolig förra veckan fick jag direkt en tid redan dagen efter.

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-18 06:31:36 följande:
    Men gud så hemskt!!! Här i malmö så gör dem VUL på kk-akut om du misstänker mf/ma och sen tittar de på storleken på embryot och kollar efter hjärtaktivitet, efter det gå man en vecka hemma och sedan tillbaka till dem igen för att se att inget har ändrats, sen ger de cytotec eller skrapar.Jag går också privat därav tidigt VUL. Inte för att det stillar min oro nåt, förra gången visade VUL hjärtaktivitet och visade på normal graviditet men så var inte fallet, bebisen dog ändå.Lallan även jag är såååå svullen över magsäcken och det händer ingenting. Är öm och mår illa sen lyckas man få upp någon rap eller nåt så lägger det sig lite. Bli kanonsvullen efter jag ätit.
    Även här ska dom alltid vara två som bekräftar misstanken och är man osäker så ska man vänta några dar och kolla igen. Det gick till på helt fel sätt och läkaren som gjorde missen blev anmäld.

Jag mår så dåligt just nu fysiskt, psykiskt mår jag toppen så länge jag mår dåligt fysiskt Skadat jag vet men så är det. Är så trött att jag knappt klarar av mitt arbete och det finns ingen möjlighet att sjuksrika mig nu heller. Sen mår jag så grymt illa också, har börjat spytt som en galning. Inget skojigt alls men det tyder ju på att allt står rätt till och det är kul!
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-19 18:35:21 följande:
    Bilder finns nu på min egen sydda lekfilt i galleriet :) Gick sjukt bra att sy den, är fortfarande förvånad :D
    Superfin! Själv har jag inte ens kommit mig för att ta kort på byxorna som jag sytt.
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-05-19 18:44:52 följande:
    Nån mer än jag som känner sig helt uppsvälld? Jag äter mindre än vanligt pga jag känner mig konstant olustig, men känner mig ändå vråltjock. Å inte gravidtjock alltså...
    Japp, samma här! Brukar vara så, tarmar och allt svullnar lite och tarmarna jobbar dessutom långsammare.
  • Lallan
    No way skrev 2010-05-19 22:18:48 följande:
    halloj, är det nån som vet om C-vitamin är dåligt för bebisen? Vitaminer som ska va så bra, förra graviditeten tog jag en brustablett med c-vitamin och spydde som en gris. idag käkade jag nyponsoppa, och jo tack sen spydde jag...
    Tror inte det, jag har levt på juice sista månaden så det hoppas jag verkligen inte. En av få saker som jag får i mig lätt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma