• sofy

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2010-08-27 10:47:36 följande:
    Nu, 5 dagar senare, har Gyn ringt tillbaka och jag är upplöst i tårar.

Överläkaren har beslutat att jag inte får något mer ultraljud innan RUL om 8-10 veckor. Detta för att ultraljud ev (troligtvis enl henne?) är farligt för fostret(uppvärmning av fostret), och det inte finns någon anledning att kontrollera mig.

Nä, 4 missfall är väl inget att bry sig om!?! Att jag är orolig och ledsen dygnet runt, och till och från har oförklarligt ont inte heller. För det har jag ju haft tidigare men då såg det bra ut. Att jag har reumatism, och är väldigt dålig pga att jag inte kan medecinera, och därmed inte vill riskera att gå obehandlad och smärtpåverkad veckor eller till och med månader helt i onödan med ett dött foster i magen? Nä, där finns ju inga som helst anledningar, inga alls... .

"Ul ska bara användas om den medecinska nyttan är större än riskerna", och så är tydligen inte fallet enligt dem. Dessutom så "även om ultraljudet visar att fostret lever, så kan det ju faktiskt dö nästa dag..."
    Men usch :( Vissa läkare inom sjukvården alltså, ingen förståelse alls för hur man kanske känner sig psykiskt! :(

Kan du inte kolla privat då?

{#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    Kajsalisa: Va skönt att de inte va ngn fara!! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

Uuuusch jobbig dag! :( Jag e tooookförkyld me feber, halsont, huvudvärk o allmänt seg i kroppen! :/ Hoppas inte den lille tar stryk av det!

Hoppas ni andra mår bättre! :)

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-27 21:15:48 följande:
    Nu när du säger det så jag har ikväll börjat känna mig snuvig, lite sträv i halsen, lite hosta... Åhh vad jobbigt om det bryter ut! Men det kan förklara att jag haft huvudvärk senaste två dagarna också. Ska faktiskt gå och lägga mig nu. Hoppas du känner dig bättre snart!! *kram*
    Jaa, de verkar som alla e förkylda nu :( Min sambo är också riktigt förkyld! Usch. Läste nånstans om ngn som skrev att de kunde påverka en tidig grav för kroppen inte kunde ta hand om båda, ångest! Men de e väl bara BS hoppas jag!

Hoppas de inte bryter ut helt på dig, krya på dig!

Kramar!
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-27 21:01:32 följande:
    mini tar inte stryk av det! :) Jag låg i en helt galen maginfluensa i påskas... Fick inte behålla NÅGONTING...  men parveln på insidan mådde inte dåligt av det! :)

krya på dig!
    Bra! Läste nånstans om ngn som skrev att kroppen inte kunde ta hand om båda sakerna i en tidig grav, förhoppningsvis bara skitsnack! :)

Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

usch, jag e såå jävla sjuk! orkar verkligen ingenting, är helt slut i kroppen. feber hela tiden, den går ner en stund me alvedon men sen upp igen, jobbigt som fan! :(

• sofy

Lite orolig nu över min feber ja haft i 2 dgr, har tagit alvedon så fort den gått upp så har hållt den nere iallafall, relativt bra. Druckit maaasssor me vatten o bara sovit/vilat. Mini-me borde inte tagit skada då va?

De kan ju tydligen va farligt me hög feber i tidig graviditet då mycke saker händer.. :/

• sofy
    Lallan skrev 2010-08-28 18:14:48 följande:
    Du behöver nog absolut inte oroa dig. Riktigt hög feber en längre period kan eventuellt påverka men vanlig feber och förkylning då skulle det nog inte bli så många barn här i världen.
    Näe, jag hoppas inte de men sökte på de o så kom de upp på niomanader.se att hög feber kan framkalla missfall i tidig grav då kroppen inte orkar me både och. Hmm. Och för de händer så mkt i tidig grav så fostret kan ta skada annars.

Men har varit sååå slut i kroppen, tagit alvedon/panocod (efter rådgöran me läkare då febern inte gick ner ordentligt me alvedon) och de känns fel o ta tabletter också samtidigt som kroppen kämpar för o få bort förkylningen och när de lilla pyrets hjärta ska börja slå :(
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-28 18:40:15 följande:
    sen är ju frågan vad de menar med "hög feber" också.. Över 40 eller vad har de för gräns?
    Över 39 läste ja nånstans.. o ja har ända sen ja vart liten haft tookhög feber när ja väl får feber. Låg inne på sjukhus flera gånger för ja va uppe på 42-43.. Så den har en förmåga o sticka iväg på mig..
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-29 16:45:45 följande:
    Är dom det...? jag tycker dom är svaaaaaaga!!  Tack Happiness!!!  Å jaaa! Jag har plussat... hahah!!  Det sjunker nog in snart!
    Ja tycker nog ditt CB e liite svagt, men de e ju CB som sagt.. jag fick ju toookblått streck nu i fredas på de, 1v efter utebliven mens. På BIM +1 fick jag ett helt ok streck.. Här kan du jämföra :)

Ta ett nytt om ngn dag så kommer du få se starkare streck :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma