• sofy

Plus igen efter mf/ma

fina, underbara plus! nyss på kvällsurin :)

• sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-17 19:12:11 följande
    härligt med mediciin :) hoppas det går bra nu..
    ha ha ha måste bara skratta lite.. inga orgasmer? hrmf.. hur gör man när man får det i sömnen då?
    det har jag lyckats fått 3 gånger den här graviditeten.. har inget sex då jag inte vill riskera något och har inte sex med mig själv heller... men orgasmer kan jag minsann få när jag sover :S haha...
    jaaa, de skare göra! hon lät jätteglad o sa när hon ringde; "då e de bara gratulera då?" haha :D o så sa hon att hon skrivit ut progesteron mic, de känns bättre psykiskt faktist! o så BM besök imorn o längta efter! :D

hahahaha, jadu.. vet inte ;) bra fråga! vet inte va hon menade men ja.. haha! :D
  • sofy

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 27 mars (2:a försöket e MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03) andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 4 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 23 april (4 MF sen innan)

• sofy

nu har ja varit hos BM :) de gick kanon! hon tog ett gravtest där också, haha. bara för ja skulle kunna tro på de. o då sa hon "vi rekommenderar inte o ta ngt här förrän 1v efter utebliven mens" men hon gjorde de ändå, o de kom ett väldigt starkt streck så hon sa "ja, du e jättegravid" haha wiiho :D mitt blodvärde, HB va på 156, inge bra alls. vätskebrist så måste dricka mer. blodtrycket va lite lågt, 100/65 men de e ju lågt i början så de va väl ok.

• sofy

blä! har småkramper i magen emellanåt, bara nån kort sekund o annars spänner o drar det massor! normalt?! molvärk vet jag, men de vet ja inte om ja kallar de ja har..

kan de bero på att ja typ e tokförstoppad annars?! haha. va flera dar sen nr 2 nu! :/

• sofy
    Odetta skrev 2010-08-18 16:44:23 följande:
    Idag är jag glaaaaaad!

V15+4 idag och vi har för femte gången fått se vår lilla minibebis leva! Tänk, det kanske blir en bebis denna gången trots allt...det vore ju nått!

*kram*

ÅÅÅH!
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-18 16:50:30 följande:
    Kan det absolut vara, att du är förstoppad altså. Jag kan också få som mensvärk nästan när det gått lite för lång tid.

*kram*
    jag råkade skicka iväg mitt "åhhh" lite tidigt, skulle skriva också att FAN va härligt! you go girl! :D

jag kanske får prova käka messmör eller ngt.. att de ska börja såhär tidigt också, kul! haha. va på hälsosamtal/inskrivning idag, de va lika bra sa dom eftersom ja ska hänga på spec. mvc o ha kontakt me läkare osv hela tiden..

blodtryck lågt, blodvärde för högt, pga vätskebrist. vikt ok och socker ok.

jag är SJUKLIGT glömsk, är de normalt också? :/ och magen molar mer när ja e uppe o går eller så än när ja ligger o vilar, ligger ja raklång så spänner de ännu mer dock.. e de så de ska va?
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-18 17:51:08 följande:
    Känns det bättre när du ligger ner och vilar så ska du lyssna på din kropp och ligga ner och vila samtidigt så när du rör på dig så jobbar tarmarna kanske lite och det är nog därför du känner obehag. Men vila du....medan du äter en macka med messmör. Det skulle jag gjort (och är vad jag gjorde)

Kul med hälsosamtal också och bra att du nu vet hur kroppen mår. Med så högt HB ska du dricka mycket och äta mindre järnrik kost. Mitt hb ligger för högt under hela graviditeten, så jag är expert på det där typ *suck* Om din järndepå i kroppen skulle vara för låg och bm tycker att du trots ditt höga hb ändå ska äta järntillskott så ska du INTE göra det. Jag gjorde det i en knapp vecka och då fick jag huvudvärk....3 dagar efter att jag slutade äta niferex låg mitt hb kvar på 144 (och 146 är gränsvärdet). så högt hb = inget järntillskott, OAVSETT vad din depå har för värde

*kram*
    Haha, jaa.. min MF läkare sa igår att jag skulle inta viloläge tills efter vi sett hjärtaktivitet, o sen fortsätta ta de väldigt lugnt. De känns bra! Jag har bakåtvänd livmoder, kan de ha ngt me att ja känner av svanken också?! Har liksom som spänningar runt hela magen o svanken. Inge skönt alls!

Jaa, och jag som e så dålig allmänt på o äta. Frukost har ja aldrig i mitt liv ätit liksom, utan äter när ja e hungrig. Men får ta de stegvis de där me käket o äta lite och ofta så jag vänjer mig.

Tack för tipsen också ang järntillskott, då ska ja komma ihåg de ;)

KRAM!
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-18 18:30:07 följande:
    jag har haft svårt för frukost... men nu MÅSTE jag, annars blir jag kräkfärdig. Går inte att hoppa över frukosten för då vill jag bara krama toastolen. :)
    haha jaa, ja kände de idag också :/ men lite fil, en banan.. något, får börja lugnt.. aldrig varit en frukostätare innan haha.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-19 11:29:58 följande:
    H.E.R.R.E.G.U.D!
    I två dagar har jag fått spökstreck efter testets utgångstid, men idag kom det upp streck upp efter 4-5 minuter, alltså inom giltig tid. Kolla in bilderna i mitt galleri, jag är så chockad att jag darrar.
    åååh graaatttis! kan ju även va en blödning precis runt mens, de kan man ju också få! :) {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma