• sofy

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-08-22 13:04:19 följande:
    symptomen har tyvärr inget med varken missfall eller en lyckad graviditet att göra.. så dom KAN man egentligen inte lita på... så oroa dig inte över dom du.
    näe, du har väl rätt! :/ så svårt! men ska försöka lugna mig efter onsdag, VUL'et. en dag i taget o hoppas de går bra dit!

vart bor du förresten? sthlm eller ngn annanstans i sverige? :)
  • sofy
    Cat79 skrev 2010-08-22 13:47:37 följande:
    Har inte varit inne på ex antal dagar och som vanligt tar det tid att läsa allt.

Grattis till nya plus! Givetvis finns en oro i graviditeten men försök även tänka att allt går bra så länge man inte vet något annat. Jag har gått 21 fulla veckor och det är ungefär nu jag kan njuta fullt ut men ropar inte hej förrän jag håller min friska bebis i min famn.
    joo, du har så rätt egentligen.. men de e ju så svårt :( speciellt i början när man oroar sig för symptom som byter form, som avtar ngn dag.. osv :(

idag e min molvärk inte alls lika stark som andra dagar, den känns men inte lika intensivt. brösten ömmar aldrig lika mycke på dagtid som kvällar/nätter, då e de absolut värst. men ändå oroar jag mig då brösten känns men svagt på dagarna, o nu idag när molvärken e svagare också så blir jag skitorolig! blä. men jag antar, och hoppas de är helt normalt.
  • sofy
    EricaN81 skrev 2010-08-22 19:17:03 följande:
    Vi verkar vara ganska lika....nojjar oss över det mesta..haha,...
    hahaha, jaa! o idag vare samma sak ;) molvärken som inte va lika stark, haha! ibland orkar ja inte me mig själv asså! ;D nojjade också över att brösten inte ömmade som andra dagar, men så va ja så trött så ja somnade i soffan en stund efter middan, o vaknade me sjuuukt ömma bröst igen, haha! o illamående, på kvällen? suck :P men man får väl njuta så gott man kan. jag har liksom inte riktigt greppat bara att ja e gravid, känns liksom.. konstigt, eller vet inte hur ja ska förklara. men kanske förstår efter VUL på ons om man ser ngt då. hoppas!!

hur känns de för dig nu? molvärken? brösten? vart bor du, sthlm?!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-22 19:46:53 följande:
    Det där larmet som någon nyss rekommendrade kostar typ 1600, så visst kostar det lite men lyckligtvis ä inte så mkt som 3000...
    Vi kommer absolut att satsa på ett larm! Mycket för att våra kompisar har sådana och är helnöjda.
    Hon är gravid me tvillingar, så de blir 3000 ;)
  • sofy

FUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!! blod!!!!! :( ingen smärta men BLOD!!! smärtan kommer nog snart. fanfanfanfanfanfanfan!!!!

• sofy

okej, första paniken har lagt sig. inget mer blod änsålänge, snustorrt "däruppe". stoppade upp en tampong i ren chock direkt förut, snart 2 tim sen, när ja tog ut den nu när ja lugnat mig så va de bara brunt på den. brösten ömmar fortfarande, men åker inte in idag. ingen idé. avvaktar o ser, om de avtar eller tilltar imorn.

• sofy

godmorgon...

inget blod under natten heller.. o inge blod när ja kissade för en stund sen.. men jag e på nålar, vågar knappt gå på toa, vill inte se blod! varför kom de bara sådär utan förvarning? ja gjorde ingenting speciellt.. brösten ömmar fortfarande o ja e smått illamående, de kan dock bero på nervositet kanske.

2 dgr till VUL o ja vet inte hur ja ska palla om de kommer mer blod..

kan de bero på proggisarna?! kan man bli ir

• sofy

... inlägget blev inte klart.

kan man bli irriterad av proggisarna ja stoppar upp varje dag? kan dom framkalla blödning från slemhinnorna bara sådär? någon som vet? =/

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-23 11:48:28 följande:
    du är väl tidigt gången? Typ kring bim eller strax efter? Det kan vara att din kropp inte förstått att du är gravid utan "mensen" kommer som vanligt... Jag började ju blöda på dag 28... och sen blödde jag av och till till vecka 9.. därefter vecka 14 och sen sista gången i vecka 21.
    4+5 idag.. Men ja tar ju proggisar så kroppen borde väl fatta? Suck. Blir så less! De här är isåfall dag 33 eller så..

Usch :( Blödde du mkt?

Fan, man ska inte blöda när man e gravid, ingen ska behöva göra de! :/
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 11:53:00 följande:
    håller med där... och även det med prggisarna..
    Hooppas kan man ju, men jag hoppar inte högt längre..

Lycka till idag!! De kommer gå bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma