• sofy

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2010-08-30 12:54:49 följande:
    Sofy har de varit generösa med VUL för din del?
    Jaa alltså, dom gör VUL vid varje besök.. Förra veckan hade vi ju tid för provsvaren men då gjorde hon VUL också för o se hur de såg ut, när vi bara såg hinnsäcken (som förväntat) så bokade hon in en ny tid åt mig 2v senare.. Sen har dom sagt attt om de e ngt så äre bara ringa så fixar dom en tid.. :) dom är verkligen kanon där!

Haha, bro.. låååååångt bort ju ;)
  • sofy

Mitt illamående är nog igång nu.. uuuh! Fått hänga över toaletten flera gånger idag..

• sofy
    MCT79 skrev 2010-08-30 13:24:37 följande:
    Det låter ju bra... Hoppas jag inte börjar blöda eller så före det då. jag är inte övertygad ännu. =) Kanske mest för att skydda min egen hjärna som Happiness skrev..

Ja Bro är landet... perfekt! Gräs under fötterna och 32 minuter till centralen! :D Love it!
    Nejrå, de kommer du inte göra! :)

Haha jaa, har hängt där en del, lite vänner o släkt bor där. Skulle faktist kunna tänka mig det också. Vi letar ju radhus nu men de e inte de lättaste.
  • sofy
    Happiness skrev 2010-08-30 19:49:43 följande:

Ett stort TACK till alla som stöttat mig idag. Ni är fantastiska *ler*. De namn som flyger genom huvudet är (bli inte arga ni jag missar)

Sugarrush
    Längtan efter....
    rontgensyrran
    sofy
    CAT79

KRAMAR TILL ALLA PÅ TRÅDEN!

Ja hur gick detta då? Lillpojken fick sitta i väntrummet när mamma visade snippan för doktorn. Haha! Först tog hon ett cytologprov. Vet inte om livmodertappen blir extra känslig när man blir gravid...men det kändes.

Sen var det VUL. Jag höll på att börja flabba men den lille låg och viftade med armar och ben helt hysteriskt. Såg så roligt ut. Har teori om att den blev störd av cytprovet. Lillen var 5 cm och läk flyttade franm någon dag till 11+5. Känns skönt. Ni som är längre gågna än mig, kommer ni ihåg hur stora era var i vecka 12? Då finns det verkligen något iallra högsta grad levande där.

Nu är det bara KUB:n kvar den 8 sep får jag svaret direkt i handen efter nackmätningen. Sen tjejer..... ser jag detta som home free. I will relax. KRAM!

P.S ska lägga in ett litet foto sen. men hon tog en sån dålig bil tanten,tråkigt

Åååh graaaatttis!! Fan va skönt!! Solig

Mys me en liten som viftar på armar och ben också.. ;) Hihi.

De ska gå bra den här gången, för alla härinne!!

Heja oss!!
  • sofy
    Suggarush;

hur mår du nu? vilken vecka är du i? några nya symptom? har de sjunkit in än? ;)

kraam!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-30 20:36:49 följande:
    Åh vet du jag tänkte precis skriva till dig och fråga hur det går med proggisarna, om det slutat blöda... Vet hur jobbigt det var för dig när du blödde av dem hela tiden.

Jag känner mig så himla deppig! Jag har inte tagit in att jag är gravid, däremot är jag fortfarande deppig över missfallet och har inte riktigt lyckats släppa det, jag är så rädd att det ska gå fel igen. Och det kombinerat med graviditetshormoner, ja ni kan ju gissa själva! Hela middagen idag satt jag och grät och grät och kunde knappt äta! En annan sak är att jag är så arg på mitt jobb som tog ifrån mig en befordran när jag var gravid sist för att det innehöll resor. Och en annan, imorrn ska jag till en advokat imorrn för att mitt elaka ex stulit 50000 kr av mig...

Förlåt för mitt neggo-inlägg, jag försöker vara positiv men jag känner mig så arg, ledsen, irriterad, konstant. Hormonerna tar över mitt liv och det är inte så himla skoj.
    Nemen! Tankeöverföring ;) Inge mer blod än iallafall, tack gode gud! De är påfrestande även om jag nu vet att de kan komma igen. Man vill ju som sagt helst inte se blod - alls!

Förstår verkligen din känsla ang förra missfallet. Jag har fortfarande svårt o greppa att jag ÄR gravid (idag när ja spydde fick ja för mig att de va magsjuka.. tills ja kom på att jag va gravid.. hmm!) De är så svårt. Jag oroar mig konstant, vissa timmar känns de bra men andra känns de hopplöst. Men då försöker jag tänka på dom kloka orden min BM sa; "Nångång ska de gå bra, och den gången är nu!" De är skitsvårt, och jag lever typ i en bubbla hela tiden, vill mest vara hemma just nu, inte flänga runt osv OM de skulle hända ngt. Typ om de kommer blod, eller ja.. du vet. Men förhoppningsvis kan jag lugna mig lite om de ser bra ut på nästa VUL. Vill bara se hjärtaktivitet. Buu! Några symptom då, du skrev häromdan att de försvunnit?

Ang hormoner.. Jag är såå sjukt lättirriterad, haha! Stackars min man! Jag hugger för ingenting och sen kan jag börja grina. Som idag kom en kompis till oss hit - igen. Han har varit här varje kväll nu senate veckorna, jag känner att de vore skönt me EN kväll bara min man och jag. Och den här kompisen kommer bara oanmäld, hela tiden! Vi har sagt lite försiktigt att vi aldrig får va ifred o att de vore skönt nångång men han har nog inte förstått. Så när de ringde på dörrn idag blev jag skitförbannad o sen började jag störtböla.. Suck :/

Men.. va? Stulit 50000 kr? Vilket as! (Ursäkta ordvalet..) Men varför gjorde han de? :(

Tänker på dig! De ska gå bra nu, de kommer gå bra. Och hoppas allt löser sig me ditt dumma ex och hoppas du snart får någe nytt erbjudande från jobbet om de är de du vill!

Massa kramar!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 10:27:41 följande:
    rontgensyrran, ja det är samma test nu sista dagarna, tog ett i morse igen som visade ett ynkligt svaaaagt test... dessutom har jag legat hela fm och kräkts med migränanfallet ALLAN... hemskt. Det är inte borta än heller. Jag tror inte detta kommer gå vägen men jag har mitt VUL om 2 veckor om jag inte har börjat blöda.... för blöder.. det gör jag inte. Alltid nått. =)
    Jaaaa!! Sålänge du inte blöder så äre inte kört! Sådeså! Håller tummarna för att de går bra denna gången! De ska ju göra de!

Massa kramar!!
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:32:36 följande:
    Lilla vännen, nu backar vi några centimeter..
    Testade du med kvällsurin? ajbajja!
    Tycker som de flesta redan skrivit till dig att testa med morgonurin, jag slår nästan vad om att det kommer bli stor skillnad vännen...
    Du lämnar oss INTE, så är det bara!
    Läs inlägg #2843 .. MCT skrev imorse efter ett test..
  • sofy

Iiiiih! Jag ska på VUL om 1,5 timme. Mest för att stilla min egna oro, vill se om hinnsäcken växt ngt. Jag räknar inte me hjärtaktivitet men man kan ju iafl se om de gått framåt, 5+6 idag. Hoppas den är större än 4mm nu, säcken alltså.

Fick en återbudstid, skulle egentligen varit där på fre annars. Men dom ringde nyss.

• sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:46:10 följande:
    Det DÄR klamrar jag mig fast vid!!  Å jag vill ju inte sabba den positiva stämningen så det klart jag inte får missfall! =)))
    Nej de e klart du inte får! :D Min mage e lite olika dag till dag, ibland kan ja va hård 2-3 dgr o sen lös nåra dar, för o sen va hård igen.. Haha! Men ja har varit lös i början av varje grav iafl! Tycker också de låter som klockrena gravsymptom! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma