• sofy

Plus igen efter mf/ma

Ni härinne förresten som varit gravida liite längre än mig, en liten fråga..

På VUL idag såg hon ju en kanonfin hinnsäck på 4 mm.. Jag tror jag är i 5+0 idag, kan vara nån dag eller två mindre kanske. Är de normalt?

När man läser runt här på FL ser man ju massor som sett hjärtaktivitet redan i 5+3 osv?!

• sofy

Jag vill hoppa till v 20 nu, haha! Fast jag tror inte jag kommer sluta oroa mig förrän jag är inne på sluttampen!

Nu oroar jag mig för hinnsäcken. Så jävla liten ju! Om Längtan hade 14 mm i v 5+4.. då är ja lååångt efter!

Hahaha, usch jag orkar inte me mig själv! :D

• sofy
    Cat79 skrev 2010-08-25 19:42:10 följande:
    Mabaja: Mysigt att ha både vagn och spjälsäng på plats. Underbart att det snart är dags för dig att bli mamma.

Kajsalisa: Mys med sådan spark :) Jag har fortfarande bara småkickar men bara underbart att nåt händer därinne.

Smålandsjänta: Kram till dig, kommer inte att vara någon fara men förstår din oro.

sofy: Då du är så tidigt gången så är det hinnsäcken det man kan se så allt är normalt för din vecka.

Pinklove: Grattis på din stora dag! Tråkigt att den inte blev som du kanske hade tänkt dig. Snart är din sambo hemma och då får han pyssla om dig :) Kram
    Jaa, normalt o bara se hinnsäcken visste ja innan, men att den bara va 4 mm, tycker de är lite för litet. Men de verkar som sagt skilja väldigt mycke från alla som hänger här på FL, vissa ser ingenting mer än en svart prick o andra ser typ allt.
  • sofy
    Lallan skrev 2010-08-25 20:48:27 följande:
    Pinklove: Grattis {#emotions_dlg.flower}

Sofy: Jag tror att det är helt normalt. Jag var in i v 5+4 (trodde jag var längre gången) och hade då bara en liten hinnsäck som sedan växte till sig. När det är så litet kan dom dessutom bara mäta på ett ungefär så alla måtten är inte exakta.
    Apropå ul har jag hittills gjort 6st och har minst ett till inbokat.
    Oh, va du? Minns du storleken på hinnsäcken då? :)

Tack för lugnande ord. Hon verkade inte orolig så de verkar ju va ok, men när man läser överallt här på FL om folk som haft stora hinnsäckar, som sett hjärtaktivitet och gulesäckar - då blir man nojig.

Jag borde inte läsa men gör de likförbannat ändå.
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-26 18:07:01 följande:
    Hej alla fina!

Känner mig lite låg just nu och är nog rätt tyst pga det. Känner mig stressad och jag är inget bra med stresshanteringen alls längre, har liksom inga resurser.

Lilleman skolas in på förskolan just nu och det går hur bra som hellst för honom men värre är det för mig. Jag har sådan enorm separationsångest så det finns inte. Idag var första dagen som vi skulle lämna honom helt och jag bröt ihop i bilen hem och sedan hemma sov jag tills det var dags att hämta honom igen. Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig honom....efter allt med töserna....usch, det bara blixtrade minnesbilder i huvudet på mig hela vägen hem...så ofta som jag har behövt lämna mina töser och åka därifrån i tom bil Älskade mannen min fick envist förklara för mig att vi får tillbaks vår lilleman när vi kommer till förskolan, att dem inte tänker behålla honom...men ja, jag tycker det är skitjobbigt alltihopa.

sedan skolan....fan vilken skolstress jag har! Jag saknar fortfarande några poäng för resttentorna som jag gjort har inte blivit rättade och var och varannan dag dimper det ner nått jävla mail som påminner mig om hur osäker mina studier i höst är. Först skolan som mailar och trycker på att  jag inte kommer få gå om jag inte får mina poäng och att jag har 15 arbetsdagar på mig att få dem (som jag inte kan påverka för tentorna ligger hos läraren) och sedan mail från CSN att dem inte kan ta beslut om mitt studiestöd/lån eftersom jag inte har presterat tillräkligt bra Så nu måste jag maila min lärare och fråga hur det går OCH skriva ett persoligt brev till CSN där jag förklarar varför jag inte klarat mina studier i våras...suck.

Blä känner jag. Och inte har jag kännt bebis på några dagar heller och det gör ju mitt humär knappast bättre

Förlåt att jag är så egoistisk just nu och bara babblar på om mig själv utan att ge tillbaks så mycket...lite lugn och ro och ni ska se att glada odd är tillbaks....tills dess får ni stå ut

***bamsemegakramisar till er alla från en grinig odd***
    Men vännen! :( De lät inge bra alls! Nu vet jag inte alls va som hänt me dina små tjejer men jag lider me dig! Inge kul alls att du är så nere :(

CSN är ganska förstående nuförtiden så om du har bra skäl så är de inga problem med att få pengar igen. Promise! Dom har varit väldigt tillmötesgående för mig.

Man får va egoistisk!

Jag tänkte slänga iväg ett mail till dig men de gick ju inte :(

Massa kramar från mig iallafall! Du är snart back in the game ska du se! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

Fyfan.. vilket jävla hormonmonster jag är!! Gråter Sambon skulle skoja me mig, jag tyckte inte de va roligt o skrek på honom, (har INGEN stubin längre.. blandat me min ADHD är de här döden för mig!) och nu sitter jag bara o gråter.. FÖR VAD? Suck.

• sofy
    acure skrev 2010-08-26 22:07:40 följande:
    Då är vi två som inte fixar skämt från sambon just nu. Jag satt och pratade med min sambo häromdagen om vad mysigt det ska bli i mars när lilla knodden kommer. Då tittar han på mig och säger: "Tänk så lever inte jag då". Jag bara började gråta floder, sådär får man ju inte säga!!!!! Nu tror ju jag att det kommer hända på riktigt!! Stackarn fick jättedåligt samvete "Men snälla hjärtat förlåt jag bara skojjade ju."

Kul skämt. Eller inte!!! 

Förstår dig precis kära du, tänker på dig och vet att det kommer bli bättre trots att hormonerna skulle kunna stoppa krig just nu.

Kram!
    Men nej så får man verkligen inte säga! :( Usch! Hemskt skämt! Igår blev jag skitarg på min sambo för han tog "mitt" glas till middagen, vi har bara ett sånt o de e de ja alltid använder, jag flippade totalt o sen bara grinade jag. Haha! Herregud, och jag som sagt att hormonerna inte påverkar mig! Jo tjena.

Ena sekunden skitglad, andra skitförbannad o tredje så forsar tårarna..

Tack vännen, skönt att vi är fler som är hormonstinna just nu!

Massa kramar!
  • sofy
    acure skrev 2010-08-26 22:24:25 följande:
    Åh jag förstår dig precis!!!! Jag har en favoritgaffel som bara jag får använda annars blir jag tokig!
    Säg åt honom att du ska ha ditt glas!!!!! hehe
    Hahahaha, en favorit gaffel? Den va bra ;) Jaa, han bad om ursäkt sen.. de va inte alls meningen sa han hahahaha! Stackars män alltså!

Vart bor du förresten?
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-27 08:59:52 följande:
    favorit gafflar och favorit glad. ni är väl bara FÖR söta tjejer.. sitter här och asgarvar, ni gjorde min dag :) tack..
    hahahahaha ;D lite konstig e man nuförtiden! ;)
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-08-27 12:03:20 följande:
    På väg till bm. Har panik. Ramlade igår och tycker inte jag kan känna bebisen. Har ingen bra känsla alls. Snälla, håll tummarna för mig och liten därinne...
    Håller alla tummar och tår! De är säkert ingen fara men jag förstår oron! Hör av dig när du vet!

Styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma