Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-10-05 14:04:19 följande:
    Har ud gjort nån sån där kinesisk uträkning? Antar att det bara är strunt men kan vara kul att göra ändå kanske. Såg nån sån här på FL förut men har inte sett det på länge.
    Jag menar förstås "du", inte "utrikesdepartementet, haha.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 14:05:55 följande:
    Enligt den kinesiska väntar vi en tjej och det tackar ja inte nej till, det vore mysigt med en flicka faktiskt.
    Var hittar du den? Här på FL?
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-05 14:13:56 följande:
    Hahahahahaha ;)

Japp de har ja, fick flicka. Som ALLTID. Grr! Jag hoppas på kille ;) Gjorde ett annat test också me massa frågor, då fick ja 67% kille.
    Jag fick flicka i den kinesiska! Förra gången som slutade i missfall fick jag pojke i uträkningen. Hmm, verkar inte särskilt pålitligt men lite småkul ändå.
  • Pancakes

Näe, vad ser jag nu...!!! Kollar på FL:s lista över vilken träning man ska och inte ska hålla på med som gravid och där avråder de från samtliga av de grejer jag håller på med förutom gym. Aerobics står det att man ska sluta med från dag 1. Jag ska iväg och leda ett aerobicspass om en timme. Fan!

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-05 15:46:06 följande:
    Jag körde ett danspass i vecka 33.. :) och bodypump till v 38 och spinning till v 39! :) Jag lyssnar på min kropp och inte på en massa "skriverier" :)
    Skönt att höra! Är FL:s listor lite överdrivna kanske?
  • Pancakes

Det där med att lyssna på sin kropp tror jag också på! Det enda är att i mitt fall så litar jag inte riktigt på min egen intuition. Har en historik av ätstörningar och träningsnarkomani bakom mig och även om jag är frisk idag så tror jag att jag är rätt dålig på att känna av vad som är lagom. Är nog lite "screwed up for life" liksom..

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-05 15:53:33 följande:
    Jag har precis samma historik! Därför jag tränat enda fram till v 39. Nu vill inte sats se mig på plats längre och min bm sa åt mig att jag får träna EFTER att bebisen kommit ut.. men inte innan.. så här sitter jag som en strandad val och har ont överallt och mastodontsammandragningar! :)
    Oj, jösses. Att du orkar med ändå in i vecka 39. Antar att du körde rätt hoppfritt då i alla fall? Hur tuff träning körde du i början? Just nu orkar jag ju vad som helst känner jag men är mest rädd att jag ska "hoppa loss den" eller nåt.
    Om du har samma historik som jag så antar jag att du också är rädd för gravidkilon som sitter kvar sen och sånt. Det är ju lite därför man vill hålla igång. Men inte på bekostnad av bebisen.
  • Pancakes

Tack för din story, Mabaja! Skönt att höra att det finns fler lite "knäppa" där ute Glad

Jag blöder ju inget och har inga direkta symtom heller. Lite molvärk då och då bara. Hade du tränat på som vanligt så länge det går om du var jag? Jag har redan dragit ner på övrig träning men har ju kvar mina pass som jag leder.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-06 08:26:48 följande:
    Godmorgon

I dag är jag trött. Haft skitont i magen hela natten och visste inte om det var missfall på gång eller något annat. Nu verkar det ha lagt sig och jag är inte helt ok i magen, typ lös i magen.... åt väl kanske fel i går.

Dagen ser jag inte fram emot. Ska snart sätta mig och åka tåg i två timmar, ha möte i flera timmar och sen tåg hem. Kommer jag spy på tåget? Vad gör man om man mår illa på mötet?

Puh
    Godmorgon!

Det är väl inte konstigt att du har ont i magen när du mått så illa och ätit så konstigt. Det är säkert ingen fara. Jag är också lite konstig i magen till och från. Ibland jättehård och ibland jättelös. Antar att det är normalt för att tarmarna blir påverkade av graviditeten.

Om du mår illa på mötet får du väl gå ifrån och bara låtsas att du ska på toa. Det är ju inget konstigt. Om nån tycker du går på toa ofta kan du ju skylla på UVI eller nåt.
  • Pancakes

Måste fråga en sak...När är det gravtesten blir svagare igen? Jag har tagit tre stycken nu och min man "förbjuder" mig att ta fler för han tycker att det bara gör mig mer hispig. Borde jag ta ett igen tycker ni? Det senaste jag tog var för en vecka sen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma