Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Little Junia och Muffe80, vad jobbigt med blödningarna! Men det är säkert ingen fara eftersom ni gått så pass långt och sett på VUL att den lever eller hur?

Smålandsjänta, spännande med RUL idag! Har du varit på nåt VUL innan eller är det första gången du ser den lille?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-29 08:28:36 följande:
    Ja jag såg att den levde för en vecka sedan och hade ju rejäla blödningar innan jag gjorde undersöningen så det kan ju gå bra ändå. Men man blir ju rädd. "bara" v 10 ändå.
    Då är det säkert ingen fara. Du kanske är en sån som kommer ha blödningar till och från under graviditeten helt enkelt. Om du såg att den levde för en vecka sen och du har så tydliga symtom och mår så illa som du gör är allt säkert i sin ordning!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 08:46:55 följande:
    Nej då det är långt ifrån första gången vi sett den lille. Har haft väldigt mycket blödningar så det har blivit ganska så många VUL och så var vi och gjorde KUB så kanske 6 gånger eller nått sånnt som vi fått se liten! Men att komma till RUL trodde jag aldrig, nu hoppas jag bara att den är frisk och mår bra där inne!
    Vad skönt! Då är det inte jättenervöst idag då? Ska ni kolla kön förresten?
  • Pancakes

Ego: Jag har bokat tid för inskrvning nu. Bokade efter VUL i vecka 9. BM tyckte det var onödigt med VUL och att det inte ger några garantier osv. Men så var det också hon som sa att jag inte alls behövde boka VUL i vecka 7 när jag misstänkte att allt inte stod rätt till förra gången och så fick jag vänta fyra veckor till på missfallet. Så jag struntar i henne. Hon sa som sagt att det inte finns några garantier ändå om man för VUL men då sa jag att visst minskar väl risken om man sett ett hjärta slå då i alla fall. Men det sa hon att det inte gör... Är det så?

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 08:57:26 följande:
    jo då jättenervös för att det ska hitta något som gör att det slutar i abort eller nått sånnt är jag.... Jo OM liten är frisk och mår bra ska vi kolla kön
    Ja det är klart...lugn kan man väl aldrig bli. Alltid är det nåt som kan gå fel även om risken är liten. Vad spännande ändå! Det kommer gå jättebra ska du se!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 09:02:26 följande:
    Jo hon har väl lite rätt i vad hon säger med att det inte är några garantier om man ser att den lever i v 9, men chansen att få MF om den är i rätt storlek och hjärtat tickar på fint sjunker ju! min första gravidtet så slog hjärtat på den lille i v 12+5 men den var inte så stor som den skulle vara har vi fått veta i efterhand.

Tycker du gör helt rätt i att gå på ditt inbokade VUL, det som lugnar dig är bara bra för liten bebis som växer i din mage!
    Tack! Ja, jag tänker lyssna på mig själv den här gången. Förra gången ville jag ju göra VUL men både BM och min man tyckte inte det. Gick ju ända till vecka 11 med något som var dött sen vecka 6. Det vill jag inte vara med om igen.

Vad hände med den som hade tickande hjärta i 12+5, fick du missfall ändå efter det?
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 09:11:51 följande:
    Tycker du gör helt rätt! lyssna på dig själv!

ja, 13+0 blödde jag väldigt mycket och hjärtat hade slutat slå. fick aldrig reda på vad som var felet men troligen var det något fel på fostret eftersom det var mindre än det skulle ha varit.
    Åh, fy så jobbigt! Då har ju man liksom pustat ut och kommit förbi vecka 12. Måste varit tungt. Det är väl ändå rätt ovanligt?

Underbart att du är så långt gången nu och ska på RUL! Grattis!
  • Pancakes

Hurra, jag har lite ömma bröst idag till och från Glad Det gör inte ont direkt men det liksom "känns" nånting. Hur har ni andra haft?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-29 09:16:08 följande:
    Hur mycket för liten var er lilla då? Vad hemskt att ändå gå så länge och sedan få missfall

Jag längtar till RUL, men just nu känns det som en evighet dit. Har ju inte ens varit på inskrivning
    Men tänk vad tiden går fort ändå. Jag tyckte det var precis nyss du plussade och nu är du i vecka 10. Snaaaart är du i vecka 12 i alla fall.

Jag räknade ut att om allt går som det ska kommer jag gå på RUL typ strax innan julafton. Jösses, det känns galet långt kvar.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-29 09:19:45 följande:
    idag känner jag ingenting =( ingen molvärk, sovit bra och har inte behövt att gå upp och kissa. Brösten något ömma men annars ingenting....åh vill må dåligt ;)
    Hehe, jag med! Mår alldeles för bra. Men tänk på att vi är extremt tidigt ute. Många känner inte symtom ännu. Det skulle ju lika gärna kunnat vara så att vi inte ens plussat än och inte visste nåt. Men även om det inte kommer några symtom om några veckor så behöver det ju inte betyda att nåt är fel.

En helt annan fråga... hur har ni andra gjort med resor? Jag bokade ju en resa till Mexico förra månaden när jag var deppig över att mensen kom igen. Vi kommer åka när jag är i vecka 12. Bor på lyxhotell med all inclusive så jag tror inte maten är någon större fara. Skulle ni tyckt att det var läskigt att åka? Jag menar, folk föder ju barn i Mexico också så det kan väl inte vara livsfarligt att åka dit som gravid?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma