Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-09-28 11:55:47 följande:
    Precis hemkommen från läkarbesöket hos mvc.. Min skrutt mår bra...
    har blivit hela 7,5 centimeter, så nu börjar den bli "stor" 25,8mm mellan öronen fick jag även veta.. haha :D
    han sa att missfallsrisken nu är HELT borta så ingen är gladare än jag just nu :D
    Så nu ska jag börja "träna" igen... vill inte bli "tjockare" nu.. eller mage vill jag ha  en stoooor en, men inget fett tack :D men det blir som det blir så att säga...

är iaf jätte glad för att allt är som det ska..
    han var den bästa läkaren jag stött på hittills och pratade en massa och peppade mig till tusen, satt där med ett leende på läpparna hela tiden. han var så positiv...
    Så nu blir det till att vänta på RUL den 10 November innan man får se skatten igen.
    Den som väntar på något gott :)
    Så underbart! Grattis! Precis vad man vill höra liksom! Vilken vecka är du i nu?

Jag också att missfallsrisken ska vara helt borta men det är långt kvar...hoppas tiden går fort.

Jag har som lite svag mensvärk idag och lite svagt öm i underlivet på nåt sätt så jag springer och kollar på toa om det blöder hela tiden. Men det har det inte gjort hittills. Varför ska gravidsymtom och missfallssymtom vara så lika för??
  • Pancakes

Jag VILL också ska det stå...skum mening det blev.

• Pancakes
    färnik skrev 2010-09-28 12:07:41 följande:
    Härligt att liten växer så det knakar!

Vilken optimistisk läkare, sådant är alltid lika underbart att höra! När man kommit såpass långt som vi bägge nu äntligen har är ju missfallsrisken, om inte helt borta, så iaf extremt låg.

Själv har jag dock otroligt svårt att ta till mig det. Väntar fortfarande varje dag på att det ska gå åt skogen. Obestämd Vill också kunna känna att det kommer gå vägen denna gången ju!
    Klart det kommer gå vägen! Lite nojig blir man nog alltid efter missfall men har man varit med om det så är risken åtminstone mindre att det händer igen. Näe, vi har haft vårt! Nu ska det gå bra, det är vi värda :)
  • Pancakes

Usch, vad jobbigt Sofy! Kan du jobba som vanligt eller är du sjukskriven?

• Pancakes

Jag är inte vaccinerad. Borde man göra det? Vilken influensa syftar du på? Svininfluensan blev det ju jättetyst om efter förra vintern.

• Pancakes

När var ni på första VUL förresten? Jag har inte förrän i vecka 9. Det känns långt kvar men fyra veckor går nog rätt snabbt.

• Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 15:59:41 följande:
    Jag va på första i 5+0, då såg man bara en pytteliten hinnsäck på 4 mm, sen igen i 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck. Sen igen i 7+2 pga blödning o då va pyret knappt 1 cm, typ 7-8 mm. Sen igen i 7+6 o då va den 14,5 mm. Och nu sist i 9+2 o då va den 26 mm :) Hjärtaktivitet såg på 7+2 när jag hade blödningen.
    Oj, det var tidigt. Häftigt att se den växa så där. När jag ringde till ena kliniken igår så sa de att jag inte fick göra tidigt VUL där om det inte var några särskilda problem jag hade. Det tyckte jag skulle vänta till RUL i vecka 18. Så jag ringde till ett annat ställe och där var de mer förstående och sa att jag kunde komma in i vecka 9 för att stilla min oro eftersom jag haft MA tidigare. Men det kostar 500 kr. Fast det är det värt.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 16:10:15 följande:
    Ja, de e min MF läkare som haft den största kollen på mig. Hon e kanon! Finns på Ultragyn vid Odenplan! Ska dit nästa fredag också för en sista koll innan RUL i november :) Och de går ju på högkostnadskortet, så 900 kr är allt man behöver betala sen äre ju gratis 1 år. 320 kr för ett besök, så knappt 3 besök behöver du gå för o komma upp i de :)
    Aha, jag har ju också högkostnadskort sen missfallet. Kanske ska ringa till Ultragyn istället då så kanske man får tidigare. Det var på Oktaviaklinken jag gick när jag fick missfall och de nekade mig nu att komma dit. Har nu bokat på Mama Mia istället och det kostar 500 kr men det tror jag inte går på högkostnadskortet.

Eller är det nån vits att få komma på VUL innan vecka 9? Vill inte komma för tidigt så att det finns möjlighet att de inte kan se hjärtat slå.
  • Pancakes

Hmm, det går nog inte att ringa själv och boka. Så här står det på Ultragyns hemsida:

Vi önskar remiss från behandlande läkare eller mödravårdscentral för ultraljud, moderkaksprov och fostervattensprov.

I enlighet med det fria vårdvalet i Stockholms läns landsting är det kvinnan själv som avgör vart en remiss ska skickas, oavsett vilken mödravårdsenhet hon är inskriven på.

• Pancakes
    {#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 21 december (ma v11, mf v 14)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Kolbodatjej - 15 mars (försök 4 efter MF  nyårsafton-09)
    Färnevik - 23 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj

{#emotions_dlg.flower} Juni 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Pancakes - 1/6 (5:e försöket efter MA i april-2010, första barnet)
    Mallanis 5 juni (tredje försöket efter mf juni, ma i nov -09) Första barnet
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma