Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-04 10:08:01 följande:
    Jaa de gör de, iallafall gjorde det de för mig.. Man har andra saker o oroa sig för sen, hahah ;)

Ja, men så mådde ja också i början. Lite växtvärk ibland, ömma bröst, ibland sjukt ömma o ibland ingenting. Kände mig överlag inte SÅ gravid. Sen i v 7 eller va de va började ja må lite illa, sen eskalerade de o nu äre såhär, haha buhu. Jag önskade illamående, dock inte såhär mycke ;) Men jaja de blir bättre nångång!

Mmm de e ballt o se lilla mini-me härja runt därinne o fäkta me armar o ben, vinka, rulla runt o greja. Redan! V 12 på ons!! Vart tog tiden vägen? Men snart e du där.. efter v 8 rullar de på som fan!
    Åh, vad det glädjer mig att höra! Är till och med nojigare än jag trodde att jag skulle vara, blir lite galen på mig själv. Ja, tiden går jättefort. Tyckte du plussade alldeles nyss och var nojig i den andra tråden men det är alltså sex-sju veckor sen nånting...jösses!

Jag leder tre aerobicsklasser den här veckan och har lite ångest över det men jag mår ju inte dåligt av det alls så det är väl bara att köra på antar jag.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-04 10:34:02 följande:
    Sofy: Välkommen hem igen! hoppas att du snart mår något bättre även om HG är jobbigt...

MCT79: Jag försöker blåsa gravidbaciller till Bro så du får ännu starkare plus! Nu ska det gå bra! :)

Satan vilken aktivitet det var i tråden då! Hinner ju knappt med...

Nu ska jag snart till bm. 40+4 idag!
    Åh, hoppas den lille vill komma ut snart!
  • Pancakes

Oj, vad aktiva alla är idag! Härligt! Kul att höra från Happiness och Smålandsjäntan och ni andra! 2barnsmamma84, vilken fin mage du har! Vill också ha :) Happiness, underbart med hjärtljuden! Måste kännas jättehärligt! Kram på er!

• Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 11:10:02 följande:
    Haha ja de tycker ja också, ja va ju skitnojjig för ja hade ju sommarbreak från FL o allt, o "fick" ju inte bli gravid, o så blev ja de ändå.. Visste ju inte om ja skulle få progesteron utskrivet, o hur de skulle gå o blabla. Men ju mer tiden gick desto mer lugnade ja ner mig, o min man är lugnet själv så han får ner mig på jorden. När jag fick tokpanik o grät hysteriskt på 4+4 för ja blödde massa färskt blod o bara ville åka in så sa han "Men älskling, de behöver inte va missfall bara för du blöder. Dom kan inte göra ngt nu ändå så vi avvaktar o ser över natten.." KLOK MAN! De kan behövas ibland då jag alltid är fröken kaos i både huvud o kropp, ska alltid va full rulle o hej o hå ;)

Vart i sthlm bor du? Du kanske har sagt de men ja har isåfall glömt, my bad! Kul o träna! Önskar jag orkade de, gah. När hade du VUL nu igen?
    Tur att vi hysteriska tjejer har lugna män i alla fall :) Min är också hur lugn som helst.

Ja, jag älskar att träna och vill gärna göra det så länge som möjligt för hälsans och viktens skull. Har precis varit iväg och lett ett lunchpass och blev sjukt nojig. Under konditionstoppen fick jag lite molvärk i sidan som kändes typ som ägglossningsvärk. Vad var det? Blev lite rädd... Trodde det började blöda med det visade sig vara extra mycket flytningar bara under träningen.

Gaaah, blir tokig....ska jag sluta träna? Har inga problem med det varken konditions- eller styrkemässigt än så länge. Jösses, jag nojar verkligen ihjäl mig. Är livrädd för allt. VUL om två och en halv vecka, hur ska man stå ut??
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-04 12:49:36 följande:
    GRATTIS LALLAN till sjukskrivningen! Lova mig att må som en prinsessa nu . KRAM!

Småland: Tack för din omtanke. Du är alltid så himla gullig. Vi ligger ganska nära i tid om jag inte missminner mig. Längtar till RUL:t den 21 oktober.

Oj jag har j glömt att berätta en sak...som är trevlig för en gång skull. . Var oss BM i fredags och jag fick lyssna på hjärtljuden för första gången. Bara skitsnabbt för jsg ville inte utsätta fostret. Så en sek lyssnade jag på det lilla tuffande tåget. 141 var hjärtslagen på. Skönt, att återigen få bekräftat att det lever
    Underbart att höra hjärtljuden! Så glad för din skull, du förtjänar verkligen din bebis nu!
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 13:47:46 följande:
    Hahah ja, ibland e dom bra dom där männen ;)

De kan vara ligamenten som sträcks ut som livmodern hänger i.. ingen fara alls! Jag själv hade nog varit lite försiktig me så hård träning i början - faktiskt. Men det är bara JAG. Sen hade jag kört igång lite senare igen. Och varför.. hm! Pga min oro i guess, om ngt skulle gå fel så ville jag inte tro att de va pga det. Typ, jag vet inte.. jag förklarar så dåligt! ;p
    Ja, jag har trappat ner redan. Brukar träna fem gånger i veckan minst och har nu dragit ner till tre och inte lika hård träning alls. Dock är det svårt att "ta det lugnare" när man leder pass. Det är vad det är liksom och jag kan inte softa till det hur mycket som helst. Då måste jag berätta för gymchefen och sluta helt med passen eller byta intensitet och då blir det så stor grej av alltihop och alla får reda på det osv.. Kanske ska berätta för gymchefen i alla fall..
  • Pancakes

Tjejer, visst är all fetaost pastöriserad? Är så sugen på kyckling och festaostsallad ikväll..

• Pancakes

Så ni längtar efter mat i tanken men inte i kroppen alltså? Fy, vad jobbigt! Antar att det blir en liten bantningskur på köpet. Men risken blir väl att när maten väl smakar gott igen så äter man "ikapp".

• Pancakes
    Lallan skrev 2010-10-04 15:50:44 följande:
    Tror nog att så gott som all feta är pastöriserad, i alla fall i vanliga mataffärer. Feta ska vara okej att är pga att salthalten är så hög så att bakterier har svårt att växa där ändå.
    Vad bra, det är vad jag tror också! Parmesan då? Det är typ det godast jag vet..
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 15:55:07 följande:
    Hahah äeh. Jag dricker kolsyrat, äter sushi, badar jacuzzi, har sex..
    Jag med! Trots att jag är världens nojigaste just nu så har jag ändå badat jacuzzi, haft sex och ätit sushi redan.. Har alltid tyckt att det är så vansinnigt överdrivet med alla dessa "måsten" tidigare....tills jag fick missfall. Efter det sönderanalyserar man allt och tror att det var just DET som gjorde att man fick missfallet.

Under vecka 6 förra gången (det var då den dog) hade jag halsfluss och åt pencillin, råkade äta lever och ipren utan veta att det var farligt, åt salami och hårdostar, tränade ett hårt konditionspass fastän jag kanske borde kännt att jag höll på att bli sjuk....etc. Har klandrat alla dessa händelser för missfallet men det kan lika gärna ha varit nåt annat som gjorde det. Vem vet..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma