Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Fin mage! Snygga jeans! Är det mammajeans?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 11:29:44 följande:

Har ni något bra på vad man svarar jobbarkompisar som frågar om man är gravid eller ska ha barn snart?

Vill inte berätta än, men folk är ju fan så på hela tiden?

Har även två vänner som är sååå på hela tiden, fan jag fattar inte. Jag vill inte berätta riktigt än, för då kommer det kanske komma ut till fler tyvärr. Vad säger man?
    En av tjejerna är dessutom på mig hela tiden och frågar om vi bokat in bröllopet till juni nästa år än.... näääää, det har vi ju inte eftersom vi får en liten bebis då typ, och det är ju det hon fiskar efter.....!!!
    vad säger man?

Är det så jobbigt att berätta då? Du är ju ändå i vecka 11 och har sett den lille på ultraljud. Om det går åt skogen så berättar du väl ändå det för vännerna? Jag resonerar som så att jag ligger ganska lågt just nu och basunerar inte ut det för omvärlden men skulle det komma upp så ljuger jag inte. Eller om det blir ett tillfälle när nån undrar varför man är nykter eller liknande. Det enda undantaget är jobbet, där vill jag vänta till typ vecka 13 men det är bara för att jag vet att det skulle påverka karriären negativt om chefen visste.
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:13:48 följande:

Idag kan man inte gladare än MIG/OSS elias i magen med haha
    För jag fick allt igenom IDAG !!!

YESS YESS YESS
    För det första är jag i vecka 30 idag för det andra fick jag igenom att gå på mammaledighet redan31/10 oktober för det tredje mindre timmar på JOBBET innan hade jag 7-15.00 NU har jag 8-12.00 !!!
    YESS YESS jag är skit glad ....

Underbart! Grattis!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 13:09:38 följande:
    Har haft en rätt bra dag utan illamående ända tills jag nu fick för mig att äta lite godis!! jo tjena, fy fan vilket illamående. blir inget mer godis än på ett tag, det verkar inte pyret gilla.

Har sån växtvärk idag, v 10+1.
    Oj då...det kanske inte är nåt litet godistroll du har där inne helt enkelt :)

Min molvärk kom tillbaka lite grann idag. Har inte kännt nåt på ett par dagar. Antar att jag ska vara glad för det men känslan är så otroligt lik den som jag kände när jag fick missfallet så det är svårt att inte bli orolig istället.
  • Pancakes

Mabaja, det låter ju som den är på gång snart. Hoppas hoppas den vill ut nu. Vet du om det blir tjej eller kille?

• Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:25:14 följande:
    Tack nu ska jag bara ringa läkaren o få en tid

Hur har du det ?
    Kram
    Jag mår bra...lite FÖR bra enligt mig själv. Är i vecka 6 och går in i vecka 7 i övermorgon. Längtar som en galning, fast med skräck, till VUL om 2,5 vecka. Innan dess är det svårt att ta in det. Vågar inte riktigt glädjas  och har bokat in VUL en fredag så att jag har helgen på mig att hämta mig om det skulle gå dåligt.

Det hjälper mycket att se alla er här i tråden som gått så långt och att allt är bra! Jag var med när de flesta av er plussade i den andra tråden. Skönt att se att det leder till bebis för så många av oss som varit med om missfall.
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:43:28 följande:
    Grattis till vecka 7 om inte vecka 8 Hihi
    Det vet man aldrig
    Du ska inte oroa dig jag var precis som du ALLA hade illamående osv men inte jag.
    Då trodde jag givet viss det värsta men när jag kom till vecka 9-10 hahaha OJ vad fel jag hade jag mådde SKIT rent ut sagt fram till vecka 12-13 jösses hahaha och sen började brösten att ömma till i vecka 20 ca ojojoj IDAG har det blivit bättre inte ömma alls nu kan man ta på dem hihi  

Ja alla fått ma/mf här men vi lyckades bli gravida och vi ska bara njuta
    Det ska du oxå göra
    Kanske en flicka du väntar på hihi mådde nämligen själv jätte jätte bra med dottern och 4 dagar illa mående med sonen och denna ska vi inte änns prata om Hahaha 
    Tack snälla gulliga du för ditt uppmuntrande inlägg! Det värmer! Klart vi ska njuta! Det verkar väldigt olika det där med hur folk mår så man ska nog inte jämföra alltför mycket. Jag har pratat med min mamma och hennes graviditeter var hyffsat symtomfria de också. Alltid nåt..

När har du BF? Du verkar vara inne i en bra period just nu Glad
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-05 13:32:39 följande:
    Vi har ingen aning om vad vi väntar. Jag tycker dock att mina 3d-bilder tyder på en pojke. Innan vi gjorde 3d så trodde jag på flicka! Ska bli jättespännande att se vad det blir för en sort!
    Ja, jättespännande! Coolt med 3d-bilder! Var fick du dem nånstans?
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-05 13:54:50 följande:
    Muffe;

Jag äter typ riskakor, dricker the, äter makaroner, dricker nypon/blåbärssoppa. De är typ de. Då ligger ja värre till än dig ;D
    Det är precis sån mat som jag äter när jag är sjuk. Allt annat smakar äckligt då. Skumt att kroppen vill ha just såna grejer.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-05 14:01:37 följande:
    Jävla FL!

.. Nu kan ja inte sova annat än på vänstersidan.. Asså vänster arm! De tyder tydligen på kille.
    Har ud gjort nån sån där kinesisk uträkning? Antar att det bara är strunt men kan vara kul att göra ändå kanske. Såg nån sån här på FL förut men har inte sett det på länge.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma