Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-04 16:11:02 följande:
    Hahaha jaa, jag tycker också det. Alltså självklart får man inte va dumdristig men man får gå på magkänslan, känns de ok så fine. Alkohol o rökning däremot är ju självklart, men de e ju skadligt även om man inte är gravid liksom, så där finns inte mycke o diskutera. Dock har ja ätit salami nu också, mmm de e så gott!

Jaa, jag har också analyserat allt. Men den här krabaten verkar va en kämpe, som överlever allt ;) De tror jag minsann din också är!

Alltså de e så svårt, de kan ju varit att de inte fäst ordentligt, eller att den va såpass känslig så de gick snett, man vet ju inte. Men vid mitt MF i april hade vi sex dan innan ja började blöda - ÅNGEST! I juni gjorde ja ingenting o i februari inget heller. Vad jag minns. Men de e klart man relaterar till de man gjorde då, även om de i dom flesta fall inte alls spelar någon roll, utan de va bara meningen.

Denna gång vid plusset kände jag dock en annan känsla, det ska gå bra nu, det kommer göra de. Lite häftigt. Än vet jag inte men jag e en bit påväg!
    Klart det kommer gå bra för dig! Det är en kämpe du har :) Jag minns hur nojiga du och Muffe var i början men se hur bra det gick med era små :) Hoppas samma gäller mig!

Jag kände också "mer" den här gången. Knappt några symtom egentligen men den där svaga molvärken som kommer och går hade jag inte förra gången. Sen tror jag att brösten är lite ömma men jag vet inte om jag inbillar mig. Det gör inte ont när man klämmer på dem men det liksom sticker till lite ibland.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-04 16:18:46 följande:
    Nu har trådens första bebis kommit till världen!

GRATTIS MB73 till din lille son!!!
    Men ååååh, vad roligt! You´re next Mabaja!
  • Pancakes

Var har vi BF-listan nånstans? Måste uppdatera mig lite på hur långt gångna alla fina vänner här i tråden är. Vet bara att jag är toksist på listan.

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-04 16:27:28 följande:
    Nej du MCT79 fick ju ett plus i morse så sist är du inte! ;) Du och Mallanis är väl ganska precis lika långt gångna? Skilde det två dagar eller hur var det?
    Japp, det skiljer två dagar mellan oss. Jaaaa, MCT ska komma och joina oss på listan tycker jag!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 08:04:43 följande:
    Åhh jag börjar bli helnojjig över detta med maten. Femte veckan nu som jag är inne på som jag inte äter riktig mat, lever på typ:

Yoghurt
    Bröd, helst ljust
    Räkost
    Oboy
    Sushi, räkor
    frukt
    Actimel
    Proviva
    Morötter

Alltså, denna ensidiga kost borde väl sätta spår i bebisen? Typ mindre utvecklad hjärna eller vad vet jag?!

Vet att man inte ska tänka så, men BORDE det inte vara så?
    Jag tror inte det är nån fara alls. Flera av grejerna på din lista innehåller massa bra saker. Räkor är jättenyttigt och du får vitaminer och fibrer från frukt och så kalcium från yoghurten. Morötter är ju nyttigt och så innehåller väl proviva och actimel massa bra saker!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-04 16:42:14 följande:
    Ringde nyss till en barnmorska på barnmorskemottagningen i Kungsängen... fan vet varför... jag behövde ventilera bara. Gud vilken underbar människa. Ringde dit i Januari med i samband med mitt utomkvedes då... lika underbart bemött då...  jag känner mig sååååå luuugn nu....

Låter det knäppt att säga att jag är lugnare denna månad än förra? Vet inte varför... Har inte alls samma känsla av att nått är fel... även om jag inte vågar hoppas riktigt... Hmm..  Kanske för att man nu varit med om ett "vanligt" mf och vet hur det är.. jag vet inte...

Pancakes har du mycket symtom? Jag hade hemskt ömma tuttar men de är nästan borta.. ömheten allså, inte tuttarna..  Cool.. har däremot rätt rejäl molvärk som kommer och går..  å ett lugn... hahah-... jag är rubbad... =)
    Åh, så skönt! Skulle också vilja prata med nån som är så där gullig. Min BM viftar bort det mesta som jag säger så att jag bara känner mig fånig.

Jag tror på dig MCT! Magkänslan betyder mer än man tror.

Näe, jag har inte mycket symtom alls :( Känns lite jobbigt. Känner mig inte särskilt gravid. Får försöka hålla ut till VUL för då får jag veta i alla fall. Tills dess är det svårt att glädjas fullt ut.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-05 08:35:33 följande:
    Hittade den där på livsmedelsverkets hemsida, där kan du läsa mer om just vitamin A. www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttills.../ "Sammanfattningsvis

Sammanfattningsvis är A vitamin ett livsnödvändigt ämne som människan behöver i sin dagliga kost, men överintag kan leda till förgiftningsskador. En svensk normalkost täcker väl dagsbehovet av A vitamin, och A vitamin brist förekommer inte i Sverige idag. A vitamin behövs för en normal graviditetsutveckling, men det finns indikationer på att mycket höga intag mycket tidigt i graviditeten kan ge en ökad risk för fosterskador. De kostråd som finns i Sverige idag säger därför att gravida skall undvika att äta lever och leverrätter och att eventuella extra kosttillskott av A vitamin i form av multivitaminer eller liknande inte ska innehålla mer än högst 1 mg A vitamin per dagsdos, om inte läkare föreskriver annat."

Jag åt kycklinglever i vecka 5 förra gången utan att veta om att det var farligt. Det blev ju missfall.. Vet inte om det berodde på det såklart men undviker definitivt lever den här gången i allla fall.
  • Pancakes

Tjejer, är det nån av er som inte hade så mycket symtom i början?? Det känns som alla mått illa, haft ömma bröst etc.. Jag blir så nojig att jag känner så lite. Går in i vecka 7 i övermorgon. Mår nästan precis som vanligt och är inte mer andfådd på träningen och mår inte illa. Hade molvärk till och från förra veckan men inget nu.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 09:42:33 följande:
    Jag kände inte mycket förrän 6+0, då kom illamåandet...
    vänta några dagar så kommer det säkerligen mer symtom!
    ömma bröst har jag knappt alls haft denna gång!
    Ja, jag kanske är lite otålig. Förknippar bara lite symtom med förra gången då det blev missfall. Kände typ ingenting och när jag ringde BM i vecka 10 och sa att jag inte kände nåt sa hon att det var såååå normalt så. Men det var det ju inte..
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 10:10:55 följande:
    hej tjejer.. guuud vad man missar på att inte vara inne..
    hur är det med alla?
    Här hinner man knappt med att sitta vid datorn länge.
    Renovering, jobb och älskade familjen tar all min tid.
    Men magen börjar synas rejält nu. Känner migs om jag gjorde med dottern i vecka 20 :) men är bara i vecka 15.
    Fast det är bara mysigt... synd bara att när jag har jobbkläderna så ser jag bara vääääldigt överviktig ut.. men i mammabyxorna ser jag fint gravid ut :D
    Mysigt med magen! Längtar tills man får köpa mammabyxor :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma