Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

Hej Hej!

Får jag vara med här?
    Har suttit och läst tråden ett tag men inte vågat skriva!

• Sir Bubbalots mamma

TackGlad
    Jag är i v9+2 idag och mår som en gravid prinsessaKräks haha fast jag har ju lite piller som tar bort de värsta! känns som man skulle vara i klimakteriet med då jag kan i ena sekunden frysa sen nästa svettas som en gris så jag får gå ut på balkongen å svalka mig!
    Har ett X och ett MA i bagaget så visst är man lite nervös. Men denna gången har jag bestämt mig för att de ska gå bra.. och jag va på ett vul i v6+6 å såg ett litet hjärta som fladdrade. Tror jag.. läkaren sa att de fladdra men jag tyckte de va svårt att se vad som var vadOskyldig

Jo tråden verkar väldigt trevlig även om de råkar vara lite diskutioner nu. har som sagt läst lite i några dagar och de verkar vara en riktig tur tråd.. spännande med har läst allt om dig Sofy och är mäkta impad att du kan hålla dig så lugn! jag hade varit ett nervöst vrak.. haha hoppas din envishet övervinner bebbens så han stannar ett tag till där inne :)

och på tal om stopp i magen så är här en till.. jag bajja inte på en vecka så nu har jag fått ta till microlax i ett par dagar bara för att de ska röra på sig lite iaf.. haha käkat både plommon å russin i hopp om att de skulle hjälpa men ack nä..

• Sir Bubbalots mamma
    kajsalisa skrev 2011-02-28 14:40:06 följande:
    Kjaam; Då håller vi verkligen tummarna för att det går vägen den här gången då. När har du nästa UL/VUL inplanerat?
    Om du är sugen på att hänga kvar i tråden så finns det en lista med bf-datum i trådstarten där du kan skriva in dig om du vill.
    Jag skriver oftast inte så  mycket här, utan mer i fortsättningstråden för oss som har fått barn. Min lille prins är 7 veckor och ligger och sussar sött i vagnen, så det är beviset på att det kan gå bra trots att det varit jobbigt...
    Har bara RUL inplanerat till den 21/4 långt dit men de känns bra.. lagom till påsk så man kan visa upp bilderna på släktmiddagarna:) Ska leta upp tråden och skriva in mig:)

Grattis till din lilla prins.. Måste vara härligt att se "betalningen" för allt de jobbiga man gått igenom! :)
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes. ja. de va verkligen en tur tråd.

Sofy: haha ja de e klart han va nervös. vänta bara tills de slår dig att du faktiskt har nåt i magen som vill ut!

Cat79: vilken liten sötnos lovis är:)

2 barns: hehe jag hitta hit själv så de gör inget:)
  • Sir Bubbalots mamma

2barns mamma vi får se om du har rätt om mig med! om de blir en påg! :)

• Sir Bubbalots mamma

Usch jag får inget gjort idag.. Har en lååååång lista med alls som ska göras och allt jag gör e sitter på röven å kollar på tv å häckar här på FL..

Ska resa utomlands imorgon å har inte äns hämtat upp väskan ur källaren och vi är mitt uppe i en flytt å har massor att packa.. jaja de får ta den tid de tar.

Dax att äta lite..

• Sir Bubbalots mamma

Jag borde inte lägga mig i diskutionen men jag tänker säga en sak och inget mer..

Vet hur de är att ha skitdagar tegelbo. och hur svårt de är att släppa alla tankar. Mitt råd är detta försök göra nåt annat så du inte sitter å grubblar.
    Ett förslag kolla på 2 filmer.. börja en jätte sorglig där du kan böla som bara den till så du får släppa ut lite på kännslorna och när den e slut sätt på en rolig film som du kan skratta till..  de behöver inte kosta något, har du inget hemma så va olaglig å ladda ner.

eller bara ta på dig å gå ut och gå en runda. få lite friskluft, rensa tankarna..

de e bara förslag, å du behöver inte ta till dig dom om du inte vill.. men de e nått som brukar hjälpa mig,,,

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-02-28 16:17:24 följande:
    har ingen dvd att se det på och orkar inget mår för dåligt och vill bara att dagarna ska gå.
    du har väl dator. de va de jag mena med att ladda ner. då behöver man inte en dvd eller dvd spelare :)

gillar du att sjunga å dansa då? om du gör de sätt på din favorit låt å sjung så falskt å högt du kan å dansa till den. (gärna en glad peppig sång så klart)  om inte annat får du bonusen att du kanske plågar grannarna lite.. de e oxå nåt som brukar göra mig gladare..

Men som sagt de e helt upp till dig! Men dagarna går inte snabbare om du deppar ner dig. Om jag lärde mig nått ifrån den tiden jag va gick i terapi efter en misshandel är att man måste bryta de neggativa tankarna annars äter dom upp en.
  • Sir Bubbalots mamma
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 16:26:05 följande:

Vilken fin stämning vi har tjejer? :D

Igår hade jag förvärkar i flera timmar. jag älskade det =) ha ha hur kan man älska förvärkar? jo för då känns allt på riktigt...
    Så nu vill jag ju bara ha det hela tiden.'

ja jag vet, jag är sjuk :)

hehe låter härligt! hur långt gången är du?  e ny så jag har inte riktigt koll på alla än!
  • Sir Bubbalots mamma
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 16:29:49 följande:
    jag går in i vecka 36 på onsdag...
    vilken vecka är du i?
    Oj ja då e de inte långt kvar! Vad spännande:D

Jag är bara i v9+2.

Ska dock berätta för min pappa imorgon att jag är gravid igen! Ska kalla han för morfar.. för de vet jag att han fasar för att bli!! han tycker han e aldeless för ung! Ska på semester med 60 släktingar på min fars sida och kan inte dölja att jag är gravid så även om de e tidigt så ska jag berätta.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma