Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

jag blir galen.... de e fan inte min dag alls idag...Rynkar på näsan

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-10 13:35:02 följande:
    Har något hänt?
    Kram!
    allt går bara fel idag.. kvittar vad jag gör så går de åt pipsvängen.. å nu paja min dator med.. å vi ska flytta om 2dagar å allt som kan gå fel har gått fel

Tack för kramen den behövs!
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-03-10 13:57:08 följande:
    Sötfilur;

Närå.. ja är hemma.. mår crap! Kräktes upp dagens matintag igårkväll o har knappt fått i mig ngt idag heller.. ingen energi, kallsvettig, sammandragningar o hjärtklappning.. blää!!!
    kanske borde ringa in å prata med dom igen inte bra att du mår så ju :(

kram
  • Sir Bubbalots mamma

när ni ändå är inne på samtalsämnet tuttar kanske ni kan svara på en dum gravidfråga!

När e de normalt att de börjar läcka från brösten? jag är i vecka 10+5 och märkte för någon dag sen att de börjar komma nåt gult trögflytande ut ur mina tuttar.. e  de inte för tidigt för det???

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-03-10 17:23:49 följande:
    Med första barnet började jag läcka i v.20, med de två andra inget alls förrän de var födda och nu inget än så länge. vad jag har hört ska man inte trycka på brösten utan låta det vara bara.
    hmm ja de låter ju mer normalt än i vecka 10 som för mig.,. jag klämmer inte på dom. dom gör aldeless för ont för att göra nåt sånt.. vill knappt krama folk för de e så ömma..

kanske ska fråga dom på mvc när jag ska dit på sockertest på måndagmorgon..

jag fick min tid till spec mvc idag med.. känns lite nervöst att behöva gå dit. va e de för skillnad att gå där mot vanliga MVC?
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-03-10 19:28:44 följande:
    Kjaam;

Hahaha, skillnaden MVC - Spec MVC? ;) Dom är SÅ mycket bättre på specen!

Nerå, förutom det.. beror ju helt på varför du går dit..

Jag har kontakt me dom för min blödarsjuka inför förlossning, lägger upp en plan, gör TUL + flöde osv, även där jag ska göra hinnsvep om 3 v för att igångsättningen ska gå så smidigt som möjligt.. (om det nu behövs..)

Men där finns ju spec läkare, kuratorer, barnmorskor, sköterskor.. alla du behöver! :)
    hehe ok men då verkar de ju bra.. för jag e inte alls nöjd med min mvc :P fick inte äns en ordentlig inskriving. på 30min klara dom av både hälsosamtalet å inskrivningen..

Jag skulle dit för jag har en sjukdom som gör att jag ofta har feber och känner mig sjuk ofta. + att jag har problem med yrsel å svimmningar (oxå pga min sjukdom).  och jag kan få mycket problem av sjukdommen vid förlossningen vilket gör mig lite rädd..
  • Sir Bubbalots mamma

hehe ja då känns de inte lönt att gå på båda... :)

Jag har ME/CFS eller kronisk trötthets syndrom som de även kallas.  ingen rolig sjukdom men jag har lärt mig leva med den.
    ja vi kan ju hoppas på en bra plan! fast jag vet inte. läkare vet ofta inte så mycket om sjukdommen!

Hur mår du själv nu?

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-03-10 20:14:49 följande:
    Tusen tack! Lite roligt att veta...=)
    hehe ja visst e de:)
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-03-10 20:42:47 följande:
    Har inget att bidra med pinklove men jag håller tummarna för att det sätter igång för dig!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma