Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

hur går de sofy??

• Sir Bubbalots mamma

jaa sofy åk in å kolla.. :)

en fråga...när börjar man se den riktiga bebis magen? vet att i början kan man få mage av tarmar men har inte haft spec mycket av de. men om jag jämnför magbild från v10+6 å idag (v12+2) tycker jag fått en liten mage nu .. men e de ff tarmarna som spökar?

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-19 14:41:34 följande:
    MCT79 skrev 2011-03-19 14:33:45 följande:
    Vet att Sugar har börjat fått mage och hon borde vara typ 12+6 idag... men livmodern har ju kommit "upp ur" bäckenet nu så visst borde det kunna synas??
    Själv ser jag ingen skillnad mot 5+0... ;)
    Jag hade fått mage ja, jag fick värsta svullemagen snabbt och såg ut att vara i typ 6:e månaden redan i vecka 8... Men nu har den faktiskt gått ner nu. Både lite tråkigt och lite skönt; det är ju mycket lättare att dölja graviditeten nu. Det här är ju de s.k. spökveckorna, och jag förstår verkligen varför!

Kjaam: Livmodern kan absolut titta fram lite redan nu om du är smal om magen annars. Som MCT säger så kommer den ju fram lite från blygdbenet nu. Kan du känna din livmoder när du ligger på rygg? Jag kände min häromdagen, men nu har den gått och gömt sig igen. Som en hård boll, typ. När du känner den så vet du verkligen att det är den.
    nja smal e jag väl inte. men inte jätte tjock heller. gick ner 18kg innan jag fick sluta för jag blev gravid. hade bmi då på 25.7. 
    innan har min mage bara varit svullen på kvällen men inte på morgonen.. å då har hela magen varit svullen.. nnu har den börjat puta ut där nere liksom.
    första gången jag försökte känna livmodern va förra veckan å då kände jag den när jag låg ner..

de ligger bilder i mitt album.
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-03-19 14:52:56 följande:
    Kikade in och jag tycker absolut det ser ut som bebis-put! :D
    yey då e de inte som jag inbillar mig! :D
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-19 15:09:22 följande:
    Kjaam: det kan absolut vara en bebismage, men det är lite svårt att säga för jag ser inte var din navel är på bilden. Är putet nedanför naveln så är det säkert livmodern som syns!
    En annan sak kjaam: Gud vilken fin tatuering du har! Me like!!!!

nä de va inte så lätt att ta bilden med mobilen å få nån bra vinkel.. hitta knappt knappen:P  när magen blir lite större får maken hjälpa mig ta bilderna.

Tack:) ja e så sjukt nöjd med den.. hoppas den e lika fin efter graviditeten:P  egen design.. min 25års present till mig själv..

• Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-03-19 16:53:14 följande:
    Kjaam: Klart det är gravid mage! Fantastiskt bra gjort att ha gått ner så mycket i vikt med! Jag har planerat att gå ner en hel del efter min graviditet. Hade ju en heldel innan med men man ska ju inte banta som gravid så jag får ta viktminskningen efteråt och hoppas man kan få lite hjälp av amningen.... inte för att jag fått det tidigare men man vet ju aldrig!
    :) tack. jo jag hade en hel del övervikt innan.. så fick min syrra (som  e kraftig) diabetes å de blev ett uppvaknande för mig att jag fan inte ville få de med å la om min kost helt då.. ville gå ner mer men somsagt jag blev gravid å då ska man ju inte göra de.. så de e bara att börja igen sen..
    Kommer säkert gå bra för dig med ska du se.. :)
  • Sir Bubbalots mamma

nä inte ett pip från henne sen i morse när hon prata om att åka in på kontroll.. så de kanske e dax nu :)

• Sir Bubbalots mamma
    ODD vilka fina pojkar du har!!

Sofy  , va du inne på kontroll???
  • Sir Bubbalots mamma

Blääää va mycket folk de e på Ikea idag å sura e dom med! Vet int hur många suckar å stönar å sura blickar jag fått för folk fått flytta sig så man kan komma fram med rullstolen! Känner sig bara till besvär!

Nu ska vi äta lite för jag e vrålhungrig!

• Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 16:24:01 följande:
    Fy vad jobbigt
    Men vad fick ni hem idag från IKEA nyfiken
    föööör mycket;) vi skulle BARA fönstershoppa lite å sen köpa en matta till mormor. haha
    Vi kom hem med
    2 bokhyllor + dörrar till dom
    en sängstomme
    badrumsskåp
    å sen en påse med småprylar som lådor å värmeljus etc..

eller ja vi kom bara hem med mattan å påsen. resten blir levererat ikväll mellan 18-22.

de börja med att de hade sängstommen vi kollat på i ett år för halva priset.. då va vi ju tvungna att slå till å eftersom vi behövde hemkörning tyckte maken vi skulle maximera utnyttjandet av de så vi köpte de vi gått och kollat ut som vi skulle köpa nästa månad:P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma