• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

acure skrev 2011-03-11 09:59:33 följande:
    prommis och 2barnsmamma: tänk vad det kan starta olika, man blir ju lite knäpp när man läser om förlossningens alla faser och inser att det inte alls behöver ske enligt dessa normer. det verkar som om att jag hqr världens längsta latensfas. har sovit bra men med sammandragningar, här dock inte klockan dem under natten. nu på morgonen är det regelbundet med 5-12 min mellan varje, hoppas det stabiliserar sig så man åtminstone kan ringa upp och höra vad de tror uppe på förlossningen. här jag otur kan det ju fortsätta såhär i flera dygn innan något mer händer. har än så länge inte särskilt ont, men jag måste andas mig genom värkarna annars känns det bara obehagligt. åh jag är så ivrig på att nåt ska hända nu att jag säkert inbillar mig att jag ens här värkar. haha.
    och jag hade ju förvärkar i fyra veckor, men när det sen drog igång så tog det 6 timmar... så för mig exploderade det typ. Min latensfas måste ju ha varit mina förvärkar eftersom jag var öppen 8 cm vid första undersökningen.. :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Pinklove: Jag tror att det kommer gå undan när det väl sätter igång eftersom du gått med sammandragningar och förvärkar! Jag är väldigt nöjd med min förlossning och hoppas på en liknande om det blir fler barn! Har dock två minus och det var kommentaren från läkaren "du har täta värkar men inte så starka"- jag hade krystvärkar och det missades eftersom det var glapp i ctg:n och sen att jag förlorade så mycket blod så missade den där upplevelsen när bebisen letar efter bröstet!

Sugarrush: Lycka till på vul!!! Jag håller tummarna!!
  • Mabaja

Vilka positiva vibbar det är i tråden!

SUGARRUSH: Stort grattis till lyckat vul. Nu blir det bebis! lycka till i din graviditet

FÄRNEVIK: Stort grattis till lilla Tilde! Lycka till som tvåbarnsförälder!

SMÅLAND: Stooort grattis till Charlie! Nu är du mamma och stort lycka till som småbarnsförälder!

• Mabaja

Satan vilken mensvärk jag är... bim+6 och nu börjar jag få utslag på äl-testen... Hmm, jag hänger inte riktigt med... om orsaken alltså. Men ska göra mannen lugn och kissa gravsticka för han är säker på att det blir en bebis i vinter, och jag är lika säker på motsatsen eftersom vad jag vet så måste man ha sex för att bli gravid! HAHA

• Mabaja
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-12 16:12:17 följande:
    Haha mabaja kanske e en ny Jesus på väg!
    hahaha, det är det min man tror iaf! HAHA
  • Mabaja

Lycka till nu Pinklove! Det kommer gå finfint! och snart har du din lilla bebis här! Åååh vad jag saknar att vara gravid och förlossningen!

• Mabaja
    acure skrev 2011-03-12 23:57:28 följande:
    Hemskickad med sovdos, inte öppen ett jävla skit. Jag här verkligen tappat modet nu. Blir så ledsen. Godnatt vänner.
    Nej men fy 17! Vad visade ctg? har du värkar eller vad är det du känner?

Vad jag lider med dig och din sambo just nu! Hoppas att du får sova gott iaf! Många kramar från mig och lilla W!
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 10:46:20 följande:

Godmorgon alla!

Här hemma är jag full av energi som vanligt, suck haha. Bakar kakor, bullar, bröd och städar... när ska det ge sig.
    Vill egentligen ha allt klart nu redan och är lite sur att vagnen kommer om först tre veckor, likaså babyskyddet. Bara hoppas att det inte kommer bebis innan det men det gör det nog inte

I dag ska jag börja packa BB-väskan, lika bra att börja lite å så är det roligt också.
    Står på en del listor att man ska ha med egen kudde för att de på förlossningen är osköna, hade ni med det ni som redan fått barn?

Hur stor väska kan man komma med egentligen? Jag skulle stoppa ner massa saker

jag hade inte med mig nån kudde.. och körde med "lätt packning"... Dvs en liten liten väska till mig och Daniel och skötväskan till W... Mitt råd är mjukt toapapper!
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 11:05:47 följande:
    ja mjukt papper har jag läst om, men är det inte konstigt att inte förlossningen/BB lär sig att köpa in bra papper istället för att man ska ta med eget?
    de har ju sandpapper (sånt där brunt, stelt och hårt), funkar fint att torka sig med... ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma