• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

odd: tänker på dig och vidar!

apropå rs, jag spritar inga händer, kan glömma tvätta händerna när jag kommer utifrån och så och alla drabbas inte av rs... wilda har inte fått det och jag tror mest om olyckliga omständigheter när det gäller dig odd. vidar kom ju till världen lite tidigare med och kanske hade sämre immunförsvar, och att min w kanske har byggt upp lite mer de här månaderna... ta hand om er!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 18:49:00 följande:
    Nu har jag varit å handlat lite, köpte mjukt lambipapper med hjärtan att ta med till BB

Köpte även nattbindor, always ultra night med vingar samt vanliga long plus med vingar. Tror ni det funkar efter förlossningen? Brukar normalt inte blöda mycket vid mens men det kanske inte har med det att göra.
    Sedan finns väl jättebindor på BB?
    nattbindor är jättebra! Använd sjukvårdens jätteblöjor i början och gå över till nattbindor sen.. :) Nej mens och avslag är HEEELT två olika saker! :) Du är ju ett enda stort sår i magen efter förlossningen så det går ju inte att jämföra..
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 18:52:19 följande:
    Skönt att jag köpte rätt!
    Vad skulle jag göra utan dina råd Tack.

Var är Sofy???
    apropå blöjorna som finns på bb, de är jättesköna att ha.. Ok att blodmängden minskar men när man är sååå öm i underredet så blir det ju lite mjukare att sitta! :) Jag hade mina några dagar extra bara för att det blev mjukare att sitta. haha.

Åååh vad jag är avis- jag vill också börja planera förlossning! Som jag saknar den upplevelsen. :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-14 12:31:52 följande:
    Cat; Vi vågade oss på lite mys för första gången i helgen faktiskt. Det gick bra, men vi tog det väldigt försiktigt. Kände av lite där jag blev sydd...
    som min bm sade till mig " enda sättet att töja ut ärrbildnaden är sex sex sex så det är bara att köra på"... haha
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-14 13:10:52 följande:
    Ni tjejer som har fött, känner ni ngn skilnnad vid sex, är man helt slapp som ALLA säger att man blir eller skrämmer de bara upp en? 
    I början sa min man att jag var slapp... Var ju precis vad jag behövde höra efter att ha VÅGAT mig på sex igen... Men nu är jag tillbaka igen, iaf säger min man det. Innan vi "avslutat" sexet helt har jag övat mig på att knipa och nu irriterar han sig igen på att jag gör det för nu känner han det.. HAHA.
  • Mabaja

Sötfilur: Använder du stödstrumpor? Annars är de guld värda när fötter och vader svullnar upp! Finns på apoteket att köpa, JÄTTEBRA! Jag köpte svarta för 170 kr tror jag...

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-15 10:26:02 följande:
    Mabaja, ja jag har provat stödstrumpor för ett tag sedan men jag vet inte om jag har fel storlek eller om de ska sitta åt så HÅRT, de skaver ju in högst upp i mudden liksom men det kanske de måste göra!
    Det låter nästan som fel storlek... För de ska ju inte skava. Jag köpte mina när vi skulle på vår smekmånad, de var guld! Du kanske ska mäta ankel och smalben och höra på apoteket om det är fel storlek eller om det är nåt annat?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma