• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    needtobreathe skrev 2011-01-02 20:11:29 följande:
    Nä precis, då ska man väl va 173 typ, och de är jag icke ;) Sen har jag "för mycket" muskler trorjag, alltså.. för "kraftig" fast jag inte e stor.. hm svårt o förklara! Men efter skidåkningen, benen, magen, ryggen.. ingen "nätt modellkropp" liksom ;) Så, nä! Nu får ni ge er haha!

Dina bilder va skitfina däremot, o du e ju längre också! ;)
    ja förstår precis hur du menar me din kropp,

Jag har spelat fotboll ända sen ja va liten, dock slutade ja me den pga tränarna som inte skulle träna mer o byta ytterligare en gång, Ja orka säger jag bara.. tyvärr.... Men jag har en ämnesomsättning som är hög, de ska jag erkänna, även om jag nu gått upp nästan 20kilo... så har jag me mina 2 barn rasat i vikt vid förlossningen, o amningen gör lika med mig. Hoppas dock på något liknande igen så man inte stannar på denna vikt för gott. även om de mest e mage, dock ben o rumpa.. lite.
    Men dem har rätt o ge dig cred, du e ju nice, så sug i dig

tack så mycket. ja men mycket längre sen då.... fattas ju ändå en bit =(((

va ju med i miss slitz tävlingen för 2007 (va gravid då ja gjorde fotningen, visste ej om de då) och ja om ja säger såhär, hon som vann hon va inte ens 18 som de måste vara, samt håpller man på me de som fotar så får man de man vill. HON hade inte ens sillisar, utan rätt små, o 'ändå vann.. JA hon gjrode ju de senare (inget emot de för jag har de själv) men allt va så uppenbart när man va där vilka dem "höll på med" o fjanta runt sig mest med.... Å tyvärr e ja ingen sån.. om ja nu ska säga tyvärr.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ BFövertid♥♥
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-02 20:14:18 följande:
    Hahahahahaha! PVMS är ju mer fotomodell isåfall hurru duuu ;)

Och jag säger fortfarande.. alla är vi lika fina!
    Dina bilder är jätte fina Soffan...du kan har ett väldigt skiftande utseende. På de kort jag sett av dig så kan du se väldigt olika ut. Du vet.."glad/gullig"...tuff/häftig..."rå/häftig...."söt/ dockig" ..Ja faktiskt jag tycker du kan se riktigt docksöt ut. Ajaja nu blir jag väl halshuggen....

Tycker det är så coolt med kameleonter. Själv kan ju ingen gissa att jag är jag utan smink. Vägrar att visa mig utan typ..Men nu har jag tvingat mig några dagar att gå utan  och helt ärligt. Jag gillar det inte det det minsta sen känner jag inte igen hon där i spegeln.
  • PåvägMotSyskon
    needtobreathe skrev 2011-01-02 20:14:18 följande:
    Hahahahahaha! PVMS är ju mer fotomodell isåfall hurru duuu ;)

Och jag säger fortfarande.. alla är vi lika fina!
    äsch du, nu vet vi att du babblar :P ja e då inte det, tyckt om o fota JA. men finns ju bättre val "därute" =)

JA vi är alla Lika fina. Insidan o utsidan ska ju räknas =)
  • PåvägMotSyskon
    färnik skrev 2011-01-02 20:15:23 följande:
    Nä precis, ni ser ut som fotomodeller bägge två, sofy och påvägmotsyskon! Gisses! och vilken... ska jag säga... lyx, att ha så stora bröst och ändå vara så smala!

En annan känner sig ganska blekfet och okvinnlig, med ett BMI i överkant av normalskalan, och en A-kupa på det liksom! Oskyldig
    Skenet är inte alltid vad det ser ut att vara. Ja, jag är smal inge fettsugning där om ja ska använda dem orden. De enda boven är att jag har silikon... gjorda innan jag skaffade barn, dumt kanske? jag vet inte. Men jag gjorde dem inte för o fota, utan för min självkänsla, även om min sambo säkerligen va nöjda me dem redan innan.. Sen att dem blir snygga så man kan utnyttja dem till något mer som foto, är ju ett plus då ja gilla dem =)

Du ska inte känna så alls. DU är fin som du är, det är inte alltid utseende man ska gå efter, det är vadman har inuti, och du verkar vara en underbar person med många egenskaper, som väger upp MERA. vikten kan man alltid påverka på något sätt ändå. Men hur en person är, kan vaera väldigt mycket svårare å ändra på.

*Kram*
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-02 20:21:17 följande:
    Dina bilder är jätte fina Soffan...du kan har ett väldigt skiftande utseende. På de kort jag sett av dig så kan du se väldigt olika ut. Du vet.."glad/gullig"...tuff/häftig..."rå/häftig...." söt/ dockig" ..Ja faktiskt jag tycker du kan se riktigt docksöt ut. Ajaja nu blir jag väl halshuggen....

Tycker det är så coolt med kameleonter. Själv kan ju ingen gissa att jag är jag utan smink. Vägrar att visa mig utan typ..Men nu har jag tvingat mig några dagar att gå utan  och helt ärligt. Jag gillar det inte det det minsta sen känner jag inte igen hon där i spegeln.
    Tack FINA fina Happi! :) Haha, aldrig hört.. som en kamelont! ;) Va roligt de lät. Vet inte om de är bra eller dåligt dock? Första bilden är jag osminkad, andra solbränd men mascara - använder väääldigt sällan mer än mascara.

Ja där va förra sommarn, nu har jag ju möööörkt hår, piercing i läppen (har den inte i för tillfället) o ja - därav kan nog utseendet skifta lite också ;) Byter hårfärg förjämnan haha!

Haha, naturligt är finast! Tycker jag :) Som sagt, jag är nästan aldrig sminkad, mascara till vardags har jag inte alls. Smörjer bara in mig med lite babyolja i ansiktet på vintern, o nån lättare foundation kanske - annars nada ;) Orkar inte haha!
  • PåvägMotSyskon

en annan variant, =)  sådär åkte jag hem till min kompis i tunnelbanan på en helg på kvällen i sthlm, ja man kände ju sig uttittad :P fast dock inte i bikini, men sminket o frisyren som va häftig =) men dock jobbig som fasen å få ur
  • Mabaja

HAHA apropå vikt och utseende. Min kusin var vääääldigt stor en gång i tiden och var på krogen med några vänner. En av vännerna, Ullis, heter hon var som vanligt dyngrak så höll på med allt och alla. så kommer det ytterligare en som raggar på henne och min kusin går emellan för han anser att hon gjort sitt för kvällen (dvs, de skulle gå hem till min pappa och sova)...

Den här mannen som raggade på Ullis blev väldigt sur och stött och började hacka på min kusin och självklart kom det upp att min kusin var tjock... Då svarade han

" Jag är fet, men du är ful- jag kan banta, vad kan du?"- så tog han Ullis under armen och gick därifrån... Tycker det är en sååå klockren kommentar!

Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 20:17:22 följande:
    ja förstår precis hur du menar me din kropp,

Jag har spelat fotboll ända sen ja va liten, dock slutade ja me den pga tränarna som inte skulle träna mer o byta ytterligare en gång, Ja orka säger jag bara.. tyvärr.... Men jag har en ämnesomsättning som är hög, de ska jag erkänna, även om jag nu gått upp nästan 20kilo... så har jag me mina 2 barn rasat i vikt vid förlossningen, o amningen gör lika med mig. Hoppas dock på något liknande igen så man inte stannar på denna vikt för gott. även om de mest e mage, dock ben o rumpa.. lite.
    Men dem har rätt o ge dig cred, du e ju nice, så sug i dig

tack så mycket. ja men mycket längre sen då.... fattas ju ändå en bit =(((

va ju med i miss slitz tävlingen för 2007 (va gravid då ja gjorde fotningen, visste ej om de då) och ja om ja säger såhär, hon som vann hon va inte ens 18 som de måste vara, samt håpller man på me de som fotar så får man de man vill. HON hade inte ens sillisar, utan rätt små, o 'ändå vann.. JA hon gjrode ju de senare (inget emot de för jag har de själv) men allt va så uppenbart när man va där vilka dem "höll på med" o fjanta runt sig mest med.... Å tyvärr e ja ingen sån.. om ja nu ska säga tyvärr.
    Jag har låg ämnesomsättnig - eller hade kanske jag ska säga. Den har ökat på och jag går ner i vikt haha! ;) Fast de e ju skönt. Jag har alltid haft muskler, aldrig varit helt pinnsmal liksom. Men jag tycker de är finast, vältränad kropp liksom! Inte FÖR smal, o inte FÖR stor. Utan vältränad. (Jag har alltid tränat, skidåkning, fotboll, gym, löpning, tennis - så jag är van vid att va tränad - därför jag säger så) Du är smal men såg vältränad ut, inte sjukligt smal liksom om du förstår! Superfint!

Jag har 70 F-G i BH storlek i vanliga fall, inga sillisar där inte. Och jag vill ha mindre! Mina höfter är jag nöjd med, gillar att ha lite former, låren är vältränade och de är fint även om dom ser "större" ut då. Magen har jag alltid varit nöjd med, mina magmuskler har fina former - dock vill jag ha preggomage nu ;)
  • Jania

Ger nog upp för ikväll nu. Ska ta min lilla postafen, sen däckar jag väl när som helst.

Stora kramar på er för allt gulligt ni sagt idag/kväll

Är det äntligen ett frö på groning?
  • needtobreathe
    PVMS;

Jag råkade skicka innan jag va klar! Grr.

Du har ju typ bara mage nu - så de försvinner nog fort på dig också ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma