• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-03 22:57:24 följande:
    4.e hinnsvepningen gjord idag, o ja sitter o klockar SD som värker på fin fint........ när ska man ringa in??? hur tätt ska de va typ.. e kass på detta fast det är 3.e

NU är det 10mil till BB. förut va de 1mil

Hälsa havsklippan tillbaka så mycket ifrån mig.
    Ett tips är att ringa in när du har fyra min mellan värkarna eftersom det är så långt mellan Orsa och Falun!

Vi har en timmes bilfärd så vi ringde när jag hade tre min mellan värkarna, men fick INTE komma in... Jag gav upp när jag hade tre värkar på fem min... Men då fick vi inte heller komma in för det var på toook för tidigt.. Ja, så blev det ju 45 min inne på förlossningsrummet med och ingen kamera hann vi ta med! HAHA.
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80

Nu ska vi börja fundera på detta med ledighet, det är ju en heö djungel med antal dagar, hur länge man kan och vill vara hemma osv?

Är ett år lagom tror ni, eller mer?

hur som helst, är det en del saker jag vill veta. Kan kanske googla upp en del saker själv men vill liksom ha det på papper från arbetsgivaren. Kan man maila en del frågor till hon som har hand om lönerna/personal?

frågor som:
    - om jag får föräldrapenningstillägg av dem?
    - hur många semesterdagar jag får i år
    - hur många jag får nästa år

• Muffe80

Vad jag menade med min fråga var alltså om jag KAN ställa dessa frågor till lönetjejen, eller om det är min egen sak att försöka kolla upp det. Men man vill på ngt sätt ha bekräftat att och om man tänker rätt

Måste bara berätta att jag nog har världens bästa sambo, har länge tjatat om att jag behöver nya och större bh:ar och trosor som inte trycker åt och i går kom han hem med massa nya sköna trosor och bh:ar, hihi Sött!

Vi låg under kvällen och kollade på magen som sparkade också, nu vill jag ha min bebis!!!

• mallanis
    Muffe80 skrev 2011-01-04 10:53:40 följande:
    Vad jag menade med min fråga var alltså om jag KAN ställa dessa frågor till lönetjejen, eller om det är min egen sak att försöka kolla upp det. Men man vill på ngt sätt ha bekräftat att och om man tänker rätt

Måste bara berätta att jag nog har världens bästa sambo, har länge tjatat om att jag behöver nya och större bh:ar och trosor som inte trycker åt och i går kom han hem med massa nya sköna trosor och bh:ar, hihi Sött!

Vi låg under kvällen och kollade på magen som sparkade också, nu vill jag ha min bebis!!!
    hahha härligt med sparkande bebis, bra sambo och sköna bh´ar =)

Det tycker jag absolut kan fråga lön, vem annars hur det ser ut på företagen kan ju variera! Nyfiken på vilka svar du får, har inte tänkt på att semestern kanske blir lidande när man är föräldraledig? ... =(

Funderar också redan på föräldraledigheten redan =) men vi kommer nog vara lediga tillsammans 8-10 v i sommar då vi fått bebis.. Sen blir jag fl till jul då får mannen plocka ut fl över jul och nyår men sen? Hur länge hemma och hur mycket ta ut i fp? Och vet någon om det verkligen är sant att jämställdhetspengen för att man är hemma lika mycket är årsbaserat? Va säger ni som har kids sen innan?  
    Tredje gången gillt!?
  • rontgensyrran

hej tjejer.

Vad mycket jag har haft att läsa i kapp nu.

Muffe även jag vill kunna se dina magbilder.

PVMS och soffan vilka puddingar. Det var väl det vi visste hela tiden. Denna tråden är fylld av modeller :D

Smålands härligt att du till och med drömmer om oss vännen. Innebär det att jag var en "chef" i din dröm?

3 barns mamman: Vet vad du snackar om. Skulle åkt hem till malmö i söndags men drabbades av maginfluensa. Det lät som en tarmsköjning varje gång jag gick på toaletten, och när det slutat att komma därifrån så tog det andra hållet istället. Så de sista dagarna har mormor fått tagit hand om Ines medans mamma enbart ammat sötnosen. Fick inför varje amning gå och skrubba händer och armar och även bröstet. Men Ines har klarat sig, tror det beror på bröstmjölken. Är idag bättre och kommer att åka hem till Malmö på torsdag. Om inget annat händer.

• kajsalisa

Jag är hääär! Inget på g än så länge. Däremot undrar jag också om Cat och PVMS. Hoppas att allt är som det ska...

• Muffe80

hm, jag insåg just att jag inte känt en enda spark idag. Brukar alltid känna sparkar på morgonen, när jag sitter på jobbet och har ätit osv... Hur väcker man honom till liv igen?
    Bör man vara orolig? v 23

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-04 13:30:12 följande:
    hm, jag insåg just att jag inte känt en enda spark idag. Brukar alltid känna sparkar på morgonen, när jag sitter på jobbet och har ätit osv... Hur väcker man honom till liv igen?
    Bör man vara orolig? v 23
    buffa lite på magen så brukar de vakna! :) Det gjorde alltid jag med Wilda. haha
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma