• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Jania
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-02 18:41:14 följande:
    Du har fått dina svar av massa kuniga goa flickor
    Inte lätt med massa förkortningar hihi jag förstod inte häller innan
    Ja, braiga svar

Jo, det blir ju lite svårare att hänga med om man inte kan de där förkortningarna. De är ju inte några grejer som är erfarenheter eller ens aktuella för mig ännu...men jag kommer igen å spamar tråden med alla förkortningar sen....Moahhaahaaaa
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-02 16:40:18 följande:
    ...forts...SD och hinnsvepningar. Nu kommer bebisen ut som en oljad raket. Hmmmm när skulle jag gissa...inatt skulle vara bra tycker jag. Nä vänta imorgonbitt tidigt. Du har fått sova hela natten och ätit frukost. Lämnat barn dit de ska sen bara glida in på BB. Ska vi säga att den unge herrn är ute klockan toln ca? Nu kör vi så det ryker
    *ler* Happi, du gör mig glad med din positiva "spirit" hihi. Ja, de vore som gjutet om de blev som förra förlossningen, då vakna ja tiiidig morgon me ondare värkar o ja tror ja sov lite tills ja kände onda värkar och höll mig o åkte in 10.30 ca å han va 13.52  =)) de va bra.

första gången så gick bvattnet innan midnatt, då vi va uppe.. så de va väl "värre" tidsmässigt, men de gick super det med =)

men nu måste vi åka ca 10mil istället för 1... de känns nervöst =( speciellt som omföderska....

Yes NU KÖR VI! HAHA
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-02 18:10:29 följande:
    Fortsätter spamma tråden ...

Idag har jag på allvar funderat på om det verkligen är en liten Sofia i magen. De här sparkarna och trycket....hmmm...Väldigt stark. Tänk om det är en pojke!!!!! Det hade ju just varit snyggt. Barnvagen rosa, overall rosa, Hello Kitty på allt.

Sonen var stor och stark och "Sofias" rörelsemönster liknar hans väldigt mycket. Haha! Nope det får bli ett TUL med kön vart det lider det här går inte.

Det kanske inte blir en Sofia utan en Staffan ( fult namn)Haha!
    flinar!! ja men vet du inte könet? eller känns de som pojke bara för de följer samma mönster som pojken innan?? Mina har varit rätt lika tror jag me sparkar/buffar.. men kan inte en tjej göra lika?? de e ju ändå bebisar båda haha =)

snyggt namn du sa haha *skojar*
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 19:05:23 följande:
    flinar!! ja men vet du inte könet? eller känns de som pojke bara för de följer samma mönster som pojken innan?? Mina har varit rätt lika tror jag me sparkar/buffar.. men kan inte en tjej göra lika?? de e ju ändå bebisar båda haha =)

snyggt namn du sa haha *skojar*
    Det är det att hon är så himla stark..men jag vet inte de är ju bägge bebisar som du säger. Men jag har fått för mig att pojkarna är lite starkare och bastantare ..men det är ju bara gissning. Ser framför mig en näpen liten flicka...passar inte ihop med den starka bebsien i magen...Haha!

Könet fick vi fram på RUL:t i vecka 20 av en iof gammal och erfaren BM som gjorde det. Hon sa att hon var 90 procent säker. Men men det är 10 procent till pojke. Säkrast är ju FVP....Haha hon kunde ju faktiskt sett fel. Efter RUL:t vecka 20 har jag inte gjort något mer UL. Så ett TUL med kön hade suttit på sin plats nu

Hur vet du att det är pojke...RUL:et? Eller har de fortsatt konstatera på TUL:n?
  • 3 barns mamma84

Påväg:
    Kanske fixa o ändra hihi

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥ till
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2011♥♥
    PUSS gumman du dissade mig från MSN ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Jania

Jahapp...så har jag en fråga igen...
    Hur döljer man att man är gravid? Rent fysiskt. Har en provanställning å börjar bli nojig. Har svullnat upp ganska mycket runt magen å så och kan faktiskt inte ha mina största byxor länge till Tyst
    Vad gör man?

• PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2011-01-02 18:18:05 följande:
    Happiness; ploff låter bra. Min vän fick sitt första barn tidigt imorse. 8 timmar från första värken till ploffet. Det tyckte jag lät bra. Fick ett SMS från henne där det stod att förlossningen gått som en dans och att jag inte hade nåt att oroa mig för. Jo jag tackar ja! Tror jag inte ett dugg på...
    skrattar så gott nu efter de du skrev.

håller med efter 2förlossnnihngar tidigare

" jo ja tackar jag" nog för min 2.a förlossning gick fotrare än gförsta även om den gick skapligt fort för o va första
  • Happiness
    Jania skrev 2011-01-02 19:23:57 följande:
    Jahapp...så har jag en fråga igen...
    Hur döljer man att man är gravid? Rent fysiskt. Har en provanställning å börjar bli nojig. Har svullnat upp ganska mycket runt magen å så och kan faktiskt inte ha mina största byxor länge till Tyst
    Vad gör man?
    Fråga Muffe honhöll det hemligt till vecka 18 typ. Hon är maskerings-proffs

Själv gick det inte att dölja i vecka 9 någonting....
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-02 19:28:48 följande:
    Fråga Muffe honhöll det hemligt till vecka 18 typ. Hon är maskerings-proffs

Själv gick det inte att dölja i vecka 9 någonting....
    Jag kan fortfarande dölja utan problem, trots tajta linnen hahaha ;)
  • Jania

Shit va läskigt....vill ju verkligen inte mista jobbet. Men det är väl i o f sig som min kompis säger; Vad är ett jobb mot att äntligen på en bebis?
    Men de får inte låta en gå pga grav vad jag vet, men det är klart man blir orolig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma