• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-02 14:19:41 följande:
    Drömde så himla kul inatt, ni alla vat med! Istället för att vara med i en tråd på FL arbetade vi alla på samma kontor, ALLA som redan fått barn var chefer, ALLA som ligger före mig i sin graviditet hade egna rum och var högre uppsatta än mig och alla som är lika långt gångna som mig eller kortare jobbade på golvet eller hur man säger, satt i ett stort rum med massor med skrivbord. Det bästa av allt var att precis innan jag vaknade hade jag smygit mig in på Odds rum och letade godis! (kan ha ovh göra med att jag är extremt godissugen just nu och Odd är bra på att hitta på gott!) Haha tänk vilka spår ni sätter i min hjärtna, kan inte släppa er ens när jag sover!

Nu hoppas jag på att det kommer fler bebisar så jag får några fler chefer!
    Haha detta var ju hur kul som helst..en riktig gravid dröm...då kanske vi satt bredvid varann. Hej  i kontorslandskpet!
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-02 16:51:14 följande:
    Ja ni.... Var håller Cat hus? Förlossningen kanske?
    Ja jag tror hon ligger och luktar på bebis nu...Hallåååååå CAT var är du? Det här är ju så vansinnigt spännande.
  • gemigsinnesro

Jag har varit inne på förlossningen idag pga att trycket låg på 201/112 igår och imorse var undertrycket fortfarande uppe i 110-120. Men det blev ju inget av det i alla fall...bebisen mår jättebra säger dom och hur mamma mår verkar de inte bry sig så mkt om. Fick en hinnsvepning gjord i alla fall så får vi se och just nu dricker jag basilikathé.

• Happiness
    färnik skrev 2011-01-02 14:31:47 följande:
    Med 1:a barnet som vägde 4580g  när hon kom på BF+15 låg jag på 29 i v 30. (TUL i v 32 visade på +24%)

Den här gången var sf-måttet 27 i v 29. (TUL knappt 2 v tidigare visade på +10%, och en minskad mängd fostervatten...)

(Jag har ju hela tiden tidigare också nojjat över ett stort barn, medan jag nu helt plötsligt har vänt helt. Varför växer magen så "dåligt"? (kurvan har dippat från över medel till medel) Varför är magen mindre nu med andra barnet? Tänk om jag får ett jättelitet barn? Nu känner jag nästan att ett barn under 4 kg fullgånget för mig, tyder på att ngt är fel. Skäms Alltid är det ngt... *suck*)

Kan du inte göra ett privat TUL happi, så du får lite klarhet i hur det ser ut?
    Tack för dina siffror Färnevik. JA det var ju en stadig liten tjej du fick där. Suveränt att jag får lite att jämföra med. Fick faktiskt lite hopp nu.  Skiljer bara 1 cm i vecka 30 och du gick över 15 dagar. Det skulle ju kunna betyda att din "lilla" flicka" lika gärna kunde hamnat på ca 4100 om hon kommit på BF. Och det skulle vara helt OK för mig. Men du vet jag blir livrädd när det börjar dra iväg.

Ok så nu har det vänt helt för dig. Men jag tycker det verkar väldigt lovande med att ligga på mitten kurvan. Förstår ändå att du blir orolig när kurvan dippar. Vet att de gör TUL om kurvan sjunker. Har oron väl slagit klorna i en är det klurigt att "lura" hjärnan att tänka om. Eller ja tänka mer positivt. Som sagt jag har ju Aurora BM som kan försöka banka i mig lite förstånd. Träffar du någon Aurora eller har du någon annan?  Hur var det nu igen, hade du fått tid till fler TUL? Eller skulle du kunna få dem till att göra ett extra UL nu? Har de lovat att hålla ett extra öga på din graviditet? 

Tack för idéen med privat TUL. Ja det ska jag verkligen överväga om det inte går på annat sätt. Barnmorskegruppen gör det vet jag....

Men det skulle ju kunna vara så att du faktiskt har fått mindre mängd fostervatten men att bebisen följer "sin" kurva. Lite mindre fostervatten är ju inget konstigt eller farligt. Är det inte så att för mycket fostervatten är skadligt? Att det tyder på något. Bara en tanke som slog mig då en granne sa att hon fick igenom KS  pga för mycket fostervatten. Fråga mig inte hur det hänger ihop.

Vi får försöka att inte oroa oss men samtidigt ligga på sjukvården, så att vi kan bli lugnade. Jag har passerat gränsen för att någon ska kunna "tala" mig ur oron. Utan jag måste se det med egna ögon. Skriv så fort du vet något nytt eller hur vi ska "tolka" våra kurvor.  
  • Happiness

En fråga.....

Sofia har lagt sig på tvären. Så fruktansvärt obehagligt. Fötterna och huvudet trycker yt buken åt sidorna. kanske därför jag mår så illa. Diafragman och allt blir ju helt uttänjt. Är det någon som vet om BM kan vända på barnet? Det borde inte vara farligt eller skadligt va? Hon låg med huvudet ner förrut och det var bättre trots att jag kissade på mig. Men hellre det än detta....Kan mannen försiktigt försöka fösa det lite?

• kajsalisa

Aj då. Killa Sofia under fötterna kanske?! ;)

• kajsalisa

I min mage är det high life sen 20 minuter tillbaka. Sammandragningar blandas friskt med att plutten därinne spjärnar å det grövsta så hela magen blir helt deformerad...

• Happiness

Fortsätter spamma tråden ...

Idag har jag på allvar funderat på om det verkligen är en liten Sofia i magen. De här sparkarna och trycket....hmmm...Väldigt stark. Tänk om det är en pojke!!!!! Det hade ju just varit snyggt. Barnvagen rosa, overall rosa, Hello Kitty på allt.

Sonen var stor och stark och "Sofias" rörelsemönster liknar hans väldigt mycket. Haha! Nope det får bli ett TUL med kön vart det lider det här går inte.

Det kanske inte blir en Sofia utan en Staffan ( fult namn)Haha!

• Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-02 18:08:33 följande:
    I min mage är det high life sen 20 minuter tillbaka. Sammandragningar blandas friskt med att plutten därinne spjärnar å det grövsta så hela magen blir helt deformerad...
    Haha du får en stark liten kille....Nu håller vi på att  SD ökar och blir kraftigare.Sen värkar på det....sen ploff UTE!!!!
  • 3 barns mamma84

färnevik:
    Stor 1:a var och 2:a kan bli stor den med siffrona på SF måttet behöver du inte tänka på utan SF kurvan.
    Jag själv är glad att jag fick ut Elias innan.
    Låter som du ville ha en till bebis som är stor *Fnissar*
    Men en bebis över 4 kg blir det för dig

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma