• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-03 14:08:05 följande:
    Visst har man marginal om dem inte mätte helt åt skogen fel.. Ja vet inte va de lägger på sig efter bf o till bf, men de e ju som mest då iaf.. å somliga bebisar lägger ju på sig mer än andra,  Man är lite rädd för o få  stort barn sen första barnet.. å att mitt förra vägde 3410g vid 38+1 kändes skönt, tyckte han va sååååå liten

Haha imorgon kl 12, ja du ska få se att ja e här då *ler*

Ojdå, magsjuka är inge o lekam e, de har vi haft redan, SÅ drygt =((
    Jo, jag vet hur de kan lukta när de e "sjuk-doft" urk, hoppas din mage blir bra igen snart så ni slipper,

Haha, men vilka typer som finner de roligt då, men åå att han våga röra runt henne, man vet ju liksom aldrig om de påverkar nått, som moderkakan i detta fall.. Ni får kolla allt så de ser ok ut å inget påverkats av "petningarna"

Åh va skönt med fritids. Så man får pusta ut lite och veta att dem har roligt där och får mat m.m. Så kan man koppla av ännu mera.

Mina små är hemma än.. börjar egentligen nästa tis (går tis-tor) på dagis  men de fråga om vi skulle komma nått imorgon, men ja alla dessa regler för o få lämna dem.. tror nog vi tar en promenad me barnen istället imorgon så får de gå när de ska sen.

man börjar fundera hur skjutton man ska få de å gå ihop me barnen.. Har en pojke som blev 3½ i nov. En son på 21mån i slutet av dec. å sen få en liten bebis på det... äldsta kan man ju prata me som förstår. min yngre son hmm ja han är ju i den åldern att han inte förstår på samma sätt, o kan gallskrika för saker, ja du vet.. den värsta åldern typ =) känns som en kul utmaning haha =P
    Ja det kommer bli ett himla pusslande med dagis tider osv för dig. Men om jag har fatta det hela rätt så är det lite olika från kommun till kommun på hur mycket man får ha dem på dagis när syskon kommer. vad är det som gäller i er kommun?
    Min son går i skola till elva så då är det ju inget snack om saken..men sen. Som jag fattat det hela rätt så får jag inte ha honom 15 på fritids utan det är 0 som gäller, när mamman är mammaledig. Men vad tusan alltså...Alla hans kompisar är ju från 11 till 17 på fritids typ. Hur ska man lösa detta? jag kommer ju ha fullt upp med amning osv. Hur i fåglarna ska jag samtidigt kunna aktiver en 8 åring? Vet du vad som kommer hända ju han komme bli sittande framför TV. hur bra är det då...har försökt få tag i en kommunaltant här för att diskutera detta då det tydligen ändå finns undantag. Finns det skäl till att ge barnet dispens till fritids ja då kan man tydligen ansöka om det. So be it!
    Ska dock gräva djupare i ämnet vart det lider.

Hur ska du göra? Kan du ha bägge dina 15 timmar på dagis? Eller bara den ena? Dels behöver du avlastning och dels så tycker jag de lär sig så mycket på dagis. det är bra för dem helt enkelt...Men ändå 15 timmar är ju egentligen ingenting...Skulle varit 5 timmar om dagen 5 dagar i veckan. 
  • Happiness
    På väg.

Du som är duktig på hår smink osv. Behöver lite hjälp här med håret och graviditet. Jo jag har långt tjockt hår med slingor i. har slingat så mycket så det nästan ser helblonderat ut. jag blev så trött på det så jag har låtit min fula färg växa ut. Den är sådär vanlig ful-svensk färg. Råttfärgat med lite rött i. Så nu är halva mitt hår det ena och andra ljusare. Ingen krafig skarv då jag är ganska ljushårig i mig själv. Men nu har jag också tröttnat på mitt rått-jag och vill tillbaka till det blonda. Att det hela ska vara blont igen.

Problemet är att jag inte orkar bleka så många folieslingor igen då håret blir så jobbigt att hantera. Min frisör sa då att färga ljusare är bättre. men jag har ett minne av att jag gjorde det för några år sen och då blev det typ orange...hur snyggt är det då? har färgmedlen blivit bättre? klarar ett färgmedel att få bort mitt röda så det blir ljust ungefär så ljusa som slingor. Vågar jag verkligen detta? Vill inte bli så där fult orange igen. Kan du något i ämnet? Måste göra detta innan bebsien kommer. Vill inte vara råttig längre....
  • Odetta

BM idag kollade ju tappen och det gillade inte riktigt min mage...

Har haft sd till och från i några dagar och nu fick jag brunt på pappret...känns ju lite blandat.

Visst kan det vara från undersökningen, men jag har ju inte fått så vid tidigare undersökningar och så var hon ju försiktig och skulle bara kolla om tappen var mjuk....rent krasst har vi nog haft hårdare sex mannen och jag än vad den undersökningen var om jag säger så.

i alla fall. det trycker neråt och är obehagligt när lillen rör på sig och så brunt på pappret...vad ska jag tro om det?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Odd: kan du inte ringa BM och kolla med henne? Eller ringa förlossningen och rådfråga? Läkaren jag träffade idag sa till mig att så fort mina flytningar ändrar färg/konsistens måste jag ringa förlossningen.

Du kanske inte behöver åka in men rådfråga dom! De finns ju till för just oss gravida!

• Odetta
    Åh...just nu sitter jag med värsta ångesten att jag bad BM kolla tappen. Hon sa att hon egentligen inte ville göra det med tanke på gbs:en men jag sa att hon ju inte ska göra en hinnsvepning eller så, bara känna lite utanpå om den är påverkad. Tänk om det var dummt nu? Det SKA ju inte påverka....fick flera undersökningar med minstingtösen som jag ju också hade gbs med och har alltid fått höra att undersökning är OK bara inte hinnsvepning. Men tänk om jag valde fel då som sa att hon skulle göra en undersökning ändå? Usch...jag ville ju bara veta status men tänk om det var dumt. Ångrar mig så  
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • mallanis

Odd , japp RUL för mig idag! Uch så jobbigt med blödningen håller med Småland ring och hör med dem! Säkert ingen fara men skönt att få prata med läkaren!
    Idag på RUL hade jag två BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne vid mitt första missfall och hon var verkligen värdens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof ) som Sofys!  Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen!!!

Tredje gången gillt!?
  • Smålands jänta i storstaden

Men! Vad hände med mitt inlägg! Det var ju så mycket längre än vad som kom med! Grrrrr

Skriver lite snabbt igen om någon har intresse

Bebisen ligger med huvudet ner och det känns!

Läkarbesöket gick bra, läkare är oroligare än vad jag är. Berättade att mina SD inte gör så ont längre utan dom bara är där, så nu ska jag vara extra noga med att kolla flytningar för hon är rädd att jag öppnar mig tyst, med tanke på att tappen minskar. 2 veckor till med STRIKT vila sen är det okej att börja röra lite på sig.

• Muffe80

Grattis till lyckat RUL Mallanis :)

Själv känner jag pyret där inne massor numera, och det är coolt men läskigt

en fråga: ibland blir magen stenhård. är det bebis som ligger på speciellt sätt då eller är det sk förvärkar som livmodern håller på med? Det gör inte ont, kanske att det känns ngt, men det är mest stenhårt. Försvinner sedan ganska snabbt.

Börjar få lite ont i svanken, sitter mycket på jobbet. Kanske inte konstigt eftersom jag varit himla dålig på att träna de senaste 23 veckorna

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma