• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    Cat79 skrev 2011-01-04 16:19:19 följande:
    20110101 kl 11.22 kom vår efterlängtade flicka Hjärta Hon vägde 3178 g och var 48 cm = helt perfekt! Har precis kommit hem och idag är det mycket känslor med gråt så jag orkar inte skriva mer just nu.

Det nya året kunde ju inte börja bättre och det var inga stora marginaler för att hon skulle bli en 2011:a
    Åh, grattis till er flicka!!

Vilket födelsedatum dessutom... tänk om hon hade fötts kl. 11.11 också haha

Ser fram emot bild sen!
  • 3 barns mamma84
    20110101 kl 11.22 kom vår efterlängtade flicka Hjärta Hon vägde 3178 g och var 48 cm = helt perfekt! Har precis kommit hem och idag är det mycket känslor med gråt så jag orkar inte skriva mer just nu.

Det nya året kunde ju inte börja bättre och det var inga stora marginaler för att hon skulle bli en 2011:a

Coolt datum och STORT GRATTIS till Flickan

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Det var som vi anade, bebis på g! STOOOOORT Grattis och lycka till som småbarnsförälder! Låt tårarna flöda, det är fullt normalt när mjölken rinner till! Snart känns det bättre!
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Stort grattis Cat! Kan tänka mig att hon är superfin!! Vila nu och ta hand om er, så ser vi fram emot mer uppdatering när du känner dig piggare. Kram!!

• needtobreathe

Först och främst, GRATTIS både Cat och PVMS!! {#emotions_dlg.flower}

Muffe; När jag va i v 23 för 2v sen så skrev jag också o undrade för då va han lugn nåra dar.. verkar va ganska vanligt just den veckan om man kollar runt lite :) Så no worries! Nu i v 25 känns allting annorlunda, börjar väl bli liiite trängre därinne, han sparkar överallt o ibland känner man när han pillar i ljumsken på mig om ja ligger på sidan, hahaha!

Odd; Hm, skumt! Vad tror du, är de någe på g? Spännande i vilket fall! Men han kan ju som sagt stanna lite till därinne tycker jag ;)

Ego; Har legat hemma idag. Sovit, vilat, sovit, vilat. Herregud att man kan bli så slut. Sammandragningar som lämnar efter sig en jävulsk mensvärk, eller hur man nu ska förklara. Som ett band från ländryggen o fram mot magen, runtom hela liksom. Ont. Mår illa.

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-04 14:51:52 följande:
    färnevik:
    Åh spännade men varför Igångsättning ?
    Beroende på hur jag mår, både fysiskt och psykiskt. Men mest pyskiskt. Är ett nervvrak, det enda jag kan tänka på är att bebis kommer dö där inne. Sover inte på nätterna och gråter mest hela tiden. Känns som ja inte har ngn kontroll på mina känslor och tankar alls längre. Min BM tyckte igångsättning tidigare kanske vore lämpligt, för att jag ska orka. Men vad förlossningsläkaren tycker, återstår väl att se...
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-04 15:26:29 följande:
    Åh jag kan inte hålla mig !!!
    Baby{#emotions_dlg.flower}STORT GRATTIS PÅVÄGMOTSYSKON{#emotions_dlg.flower}Baby
    GRATTIS!!!
    20110101 kl 11.22 kom vår efterlängtade flicka Hjärta 
    och GRATTIS till dig också!
  • Bjornis
    Grattis PVMS och Cat!!! Underbart att höra.

Ego: Är så frustrerad. Från att ha deppat över att förlossningen inte blev som jag vill så kämpar vi nu med amningen istället. Min stora (53 cm och numera "bara" 3860 gram)  unge vill amma JÄMT och om han släppt taget fem minuter så ska han tillbaka igen (vi har precis övat in oss på amningsnapp eftersom mina bröstvårtor inte ger tillräckligt med grepp). Så håller det på i TIMMAR i sträck.
    Förut kände jag paniken komma när maken var borta och handlade. Knodden bara skrek och jag ammade och ammade och han fäktade med armarna osv. När maken kom hem sa jag: "håll så värmer jag lite ersättning". Nu sover knyttet iaf. Suck. Och bara pappa kan trösta för jag luktar ju bara mat. Vilken berg- och dalbana detta är hörrni. Haha. Jag vill inte behöva ge ersättning, det gör ju inte att min egen mjölk rinner till direkt men han blir ju inte mätt. Iofs finns det säkert mjölk i brösten hela tiden men han äter ju jämt. OK, om jag bara visste att om jag kämper en vecka till så blir allt bra men det vet vi ju inte? Gah! Sånt här ska jag bara funka liksom. Dumma bröstvårtor! Och dumma allt. *bölar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma