• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag antar och hoppas att den vaknar till liv snart, men en annan sak jag funderar på.
    Känner/kände ni bebis mest hela tiden rumla runt, eller bara några gånger per dag vid denna tidpunkt.
    Tycker han/hon är rätt lugn ändå mot vad man sett andra berättat om. Som Sofy som känner honom hela tiden, det gör ju inte jag...

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-04 13:51:10 följande:
    Jag antar och hoppas att den vaknar till liv snart, men en annan sak jag funderar på.
    Känner/kände ni bebis mest hela tiden rumla runt, eller bara några gånger per dag vid denna tidpunkt.
    Tycker han/hon är rätt lugn ändå mot vad man sett andra berättat om. Som Sofy som känner honom hela tiden, det gör ju inte jag...
    jag började känna w i v 22-23 dagligen... innan dess var det 3-4 ggr i veckan... hon var lugn i början- eller så kände jag helt enkelt inte. men ju längre jag gick desto mer kände jag och i slutet var jag alldeles öm hela dagarna för att hon var så livlig, nu är hon ute och jättelugn. alla säger att vi gett henne fel namn. :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Smålands jänta i storstaden

Muffe testa iskallt bubbelvatten, slog aldrig fel för mig de gångerna jag blev orolig i början. Många upplever att deras bebisar är mer aktiva framåt kvällen, men drick iskallt och lägg dig ner så ska du nog få fart på hennom

• 3 barns mamma84

har påväg åkt in ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta

Goddagens

Muffe:

I v23 så har dem små så mycket plats också att om han vände på sig och kanske sparkar mot ryggen på dig så känner du inget. Oroa dig inte  

Sedan med föräldraledigheten: jag kommer att ta ledigt 1½ år från mina studier. I början och fram till sommaren kommer både min man och jag plocka dagar (jag heltid för bebisen och han 3 dagar/vecka som vi har sparat från lillemans dagar) och sedan tar han semester. Till hösten och nästa vår tar troligtvis bara jag dagar sedan, allt beroende på hur ekonomin ser ut.

Det där med jämstäldhetsbonusen vet jag inte mer om än att man inte får den om den ena förälderna har varit arbetslös eller gått på akassa innan. Altså, om den ena får lägsta nivå så spelar det ingen roll hur man delar på dagarna, man får ingen bonus ändå.

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

lite ego:

Själv sitter jag och har kännt efter alldeles för mycket nu, försöker att sluta med det, men det är ju sååååå svårt.

Jag mår konstigt!

Natten har varit intressant och jag har nog banne mig aldrig varit så gasig i hela mitt liv....och idag har jag varit lös i magen (sorry för den infon). Sammandragningar mellan varven och ett tryck neråt som heter duga. Lite jobbigt för jag är konstant kissnödig! Jag kan sitta på toa och kissa och så fort jag ställer mig upp så är jag kissnödig igen! Och så hugger det till neråt mellan varven också. Men inget mera brunt på pappret, bara lite missfärgat kanske.

Vad gör min kropp? Vill lillebror ut tycker jag att han kan vänta till i alla fall nästa vecka...tycker visserligen att JAG är klar med hela gravid-biten...men han är ju inte riiiiiktigt färdigbakad ännu. Hoppas att kroppen lugnar ner sig helt igen eller om den inte gör det, att det sätter igång ordentligt. Det här "jag-mår-konstigt-i-kroppen" mellanläget är inte kul  

Jaja, jag har i alla fall legat ner och vilat hela dagen idag (lilleman har varit på förskolan) och mer än så kan jag inte göra. Ska visserligen åka och hämta honom nu, men han brukar vara så trött att det blir barnprogramm på tv som gäller och det är ju inte så himla ansträngande att sitta där i soffan och mysa med honom

Nä, nu ska jag hämta lilleman! Syns om en stund!
    *kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    Odetta skrev 2011-01-04 14:16:36 följande:

Det där med jämstäldhetsbonusen vet jag inte mer om än att man inte får den om den ena förälderna har varit arbetslös eller gått på akassa innan. Altså, om den ena får lägsta nivå så spelar det ingen roll hur man delar på dagarna, man får ingen bonus ändå.För övrigt tycker jag att jämställdhetsbonus SUGER! Vi kan inte dela lika på föräldraledigheten eftersom jag är arbetslös och vi inte skulle ha råd att bo kvar om vi delade lika. Det är alltså bara par med en redan skapligt god ekonomi som kan få de här extrapengarna.

*suckar* Varför är det alltid så där? De som är i störst behov av extrapengar får inga. En familj där bara en har jobb är ju i avsevärt större behov av extra pengar, än en familj där bägge har jobb.

Jag tycker jämställdhetsbonus SUGER, det gynnar bara dem som redan har det bra. (Måste vara en moderat uppfinnig va?!) Dela helt jämt på föräldraledigheten kan man oftast bara göra om man redan har skapligt god ekonomi (Vilket oftast=två arbetande föräldrar) Och är den ena arbetslös men man ändå väljer att dela jämt, den låga inkomsten till trots, så är den jämställdheten tydligen mindre värd, för då får man ju inga pengar! Trots att det är där de skulle behövas mest!

Vi kan inte dela lika, då skulle vi inte kunna bo kvar, men en låg a-kassa och ett låglönejobb....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma