• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Stort grattis på väg mot syskon och Cat 79!!!! Härligt med nya bebisar i tråden! Din och min bebis var nästan jämnstora när de kom. Min vägde 2 g mer och var exakt lika lång!

Usch Bjornis det låter som du har det kämpigt nu. Har du pratat med amningsmottagningen för hjälp? Kanske har de nåt bra tips att ge? *styrkekram till dig vännen*

• needtobreathe

Hmm.. blir tydligen en sväng till förlossningen. Jag drog mig in i de sista för o ringa o fråga om SD + "mensvärk" o mitt konstiga mående - hon sa kom in om du vill, kan inte bedöma över tele. Jag tvekade o sa "Nja, vill inte åka i onödan, mest kolla va ni tyckte" då sa hon "Då bestämmer jag att du kommer in" Haha.

Var dock en del folk där idag så jag stressar inte in, åker om en stund.. tar me datan så ja kan hänga här samtidigt ;)

• Happiness

Oj vad det hänt mycket. Vilken enda ska man börja i...jo den viktigaste och det är att

GRATULERA CAT79 OCH PÅVÄG. GRATTIS GRATTIS!{#emotions_dlg.flower}BabySkålNalle

Åh vad jag längtar efter att få höra deras förlossningshistorier. Massor av frågor poppar upp i mitt huvud dirket. Speciellt Påvägs pojke. Blev han nu stor tex, som hon befarat? Hoppas de skriver snart i tråden. Can´t wait. Tänk att det var på den 4 hinnsvepningen det blev av. Underbart!

Sofy: Tack för hårtips. Ska ha det du skrev i åtanke när jag springer iväg till frisören. Frisören ska man absolut inte lita på.Haha! De kan tuta i en vad som helst! Lägger in en bild sen när jag är blondare igen. Skit tråkigt med ditt mående. Men du sticker in ikväll eller? Sa hon vad det kunde vara? Du kan väl vara gullig och hälsa Havsklippan från mig?

färnevik: Snyggt jobbat! Nu låter du vänner och svärmor köra kytteltrafik OK? Mailade.

ODD: *KRAMAR OM*

Bjornis:
    Håller med Rontgen. Amningshjälpen är kanon! Ringt dem massor av gånger. Det är helt olika sugteknik flaska och mjölk men det vet du kanske...Skulle ge brösten 100 procent nu i början. Och man måste sitta dygnet runt i början. Ge inte upp men söh hjälp! Kram

• Bjornis
    rontgensyrran skrev 2011-01-04 18:27:50 följande:
    Stort grattis på väg mot syskon och Cat 79!!!! Härligt med nya bebisar i tråden! Din och min bebis var nästan jämnstora när de kom. Min vägde 2 g mer och var exakt lika lång!

Usch Bjornis det låter som du har det kämpigt nu. Har du pratat med amningsmottagningen för hjälp? Kanske har de nåt bra tips att ge? *styrkekram till dig vännen*
    Pratade med BM igår på BVC och vi har ju testat amningsnappen och igår var det grymt men idag verkar det inte funka lika bra. Igår var han nöjd och sov massa "precis som vanligt" (haha, han är en vecka gammal och vissa saker är "som vanligt"). Idag gick allt bra fram till på eftermiddagen. Kan va så att vi hetsat honom att amma rätt mkt. Väckt honom minst var tredje timma för att han ska äta då han ju gick ner på BB plus att han har en tendens att vilja sova betydligt längre än vad "som är tänkt"...
    Det finns ju så många "borden" och måsten att man blir helt trött. Önskar jag bara kunde gå på instinkt. Men det vågar man ju inte när man är förstagångsmamma...
    Maken sa att imorn kan jag väl boa in mig i soffan och amma hela dagen för att se om det hjälper... Får se.
    Tack för kramen! Den behövs.
  • needtobreathe
    Happi;

Haha nä de har blivit en del rundor till frisören för min del ;) Avfärgat, färgat från svart till blond, från blond till röd, från röd till mörkbrun, från de till blond igen, o så svart.. osv! ;D

Jo.. ja gör väl de.. väldigt motvilligt dock.. Men hon sa SD i kombination me mensvärk va kanske inte nån höjdare såhär tidigt, + ökade flytningar (igår en brun flytning på jobbet) o blabla. Tar me datan in, har ju mobilt bredband så ja hänger me här ändå haha, kan ju ta ett tag då de va många inne idag.

Justja, på julafton när ja va inne sa dom ju prematura sammandragningar, dock har jag ju denna värk + SD i vila o då borde de vara lugnare sa dom, men icke. Så dom vill väl kolla tappen o så antar jag.

Man kan tydligen öppna sig "tyst" också, så även om inte alla SD gör ont så ska inte värken från ryggen till magen göra så förbaskat ont. Men vad vet jag. Känns bara löjligt! :P Men får göra som dom säger. Är ju inte MIG de gäller nu, utan lillgrabben - han ska ju stanna därinne ett tag till.
  • Bjornis
    Happi: Tack för rådet! Ska ge det mer tid. Hade nog inte fattat att det verkade vettigt att amma timmar i sträck typ. 10 min mata, 10 min gosa, 5 minuter mata, 5 minuter byta blöja, 10 minuter mata, 1 timme sova osv osv. Det började så lugnt liksom så nu när det dragit igång har jag liksom inte fattat. Inte en själ pratar ju om amningen innan, bara att man SKA och att det är så bra. Och då tänker man att klart det kommer funka... Jag ger det en dag till imorn sen ringer jag amningshjälpen!
  • färnik
    Happiness skrev 2011-01-04 18:50:27 följande:
    färnevik: Snyggt jobbat! Nu låter du vänner och svärmor köra kytteltrafik OK? Mailade.
    ska försöka... Mailat tillbaka!
  • Happiness
    Ego: Har varit hos Aurora BM idag. Det har tagit hela dan . Varför kan inte allt bara finnas rakt utanför dörren så man slipper ta sig ut och runt överallt

Hon är ju så fruktansvärt bra den här damen. Vi gick igenom det hon skrivit in i min förlossningsjournal. Några saker jag ville ändra märkte jag. En sak är kanon och det är att så fort jag ringer till BB vid bf och säger mitt namn då får de upp en stor ruta direkt på skärmen Aurora patient och då får BM skärpa sig litegrann redan där

Ska begära en kopia av det vi skrev in på fredag då jag ska träffa min ordinare BM. Tror det är 6-8 punkter vi skrivt in. Ska visa er vilka. " stycken där är väldigt viktiga för mig.

1. Att om jag vill ska få EDA så fort jag kommer in redan vid 3 cm
    2. Om smärtlindring inte hjälper eller förlossningen drar ut på tiden då kan jag få KS.

Satt hemma med Sofias SF kurva och såg något lite mysko. Jag hade byte av dag sist jag vaar där. Så egentligen skulle kurvan inte ligga så högt utan närmare mitten. Hon skrev v 27, sf-mått 28 (21/12.)
    På fredag är jag hela 30 veckor bara 17 dagar sen jag var där sist och jag tror inte att jag kunnat hoppa upp så jätte mycket. Därmed ligger jag inte alls så högt. Utmärkt! Det blir ju så dumt när de mäter precis i skarven vid byte av vecka. Totalt missvisande.

Nu har jag gått hela julen och oroat mig för ett stort barn. Men i själva verket ligger jag ju bara strax över. Vad jag svammlar idag...Hoppas ni förstår mitt svammlande. Nu lämar vi detta. Får se på fredag vad som händer. Oro har blivit mitt mellan namn just nu. Puss på er alla från råttfröken

P.S Har inte glömt bilderna Sofy och kycka till nu ikväll D.S
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma