• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Muffe; ang vagn så tycker jag att det bästa du kan göra är att börja med att fundera på era behov. Var bor ni? Ska vagnen användas mest i stan på gator eller på grusvägar och liknande? Hur stor är er bil? Vagnen ska ju helst gå in i bagagen utan att ni behöver montera bort hjul och liknande. Sen tycker jag att ni ska gå till en butik och fråga massor av frågor och känna på vagnarna. Jag var helt inställd på att jag ville ha en Brio sing, men när jag väl fick känna på dem kändes kvalitén lite sådär och dessutom var den så bred över bakhjulen att det var störande att köra den i butik och vi inte fick in den i bagagen på vår bil. Istället blev det en rejälare, men smidigare Teutonia Fun.... Angående att köpa nytt så förstår jag känslan, men det blir MYCKET pengar i slutändan. Vi köpte vagnen ny, men i övrigt har vi köpt begagnat eller lånat det mesta annat, och då har vi ändå ganska gott om pengar. Gå till Babyoroffsen eller liknande, hitta vagnen som passar er och så hör du av dig till mig sen så ska du få namnet på en bra närsajt. Jag beställde vagn från Tyskland och sparade 1500-2000 kr jämfört med svenska priser. Då kanske du kan övertala mannen om en ny?! ;) Tänk bara på att inte vänta för länge. Leveranstiden på vagnar kan vara 10 veckor, utan problem...

• kajsalisa

Nätsajt förstås Muffe, inte närsajt... ;)

• Cat79

Grattis Påvägmotsyskon! Visst är det helt underbart.

Ska skriva om min förlossning inom kort. Kan inte fatta att vår prinsessa är vår... första natten och hon är så snäll. Äter, sover, bajsar samt är hon vaken en del på natten m ändå är hon nöjd o tittar m sina stora blå ögon. Ska lägga upp bild med.

Ni har mycket att se framemot och snart blir det fler bebisar :)

• kajsalisa

Åh det låter underbart Cat. Själv går jag ju liksom på övertid... Nån som har bra tips på hur man blir av med en långdragen gravidförkylning?

• 3 barns mamma84

Nu var ulla här bvc läkaren och Elias vägde 12 december 4000g han var 4150g 8 december när han föddes och idag 5 jauari vägde han 4300g och var 53cm som född var han 51cm så han har gått upp min tjockis hihi Allt var bra och gulsotan är borta med.
    Han ammar och får 120ml nu oxå så det är bra att han går upp nu till en riktig man precis som hans far

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Den 20 december inte den 12 december

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness
    Sofy: Hur gick det igår? Åkte du in till akuten? vad blev det av det hela?

kajsa: Nu får din bebis komma tycker jag.....vi väntar ju här i tråden ....Nåja du kanske väntar en aningens mer
  • Happiness

2barnsmamma: Du och din dotter är så himla lika. Häftigt att ha enkopia av sig själv

Ego:Imorse var en stor traktor här och skövlade snö på våran gata. Han är typ 18 år killen. han har fått för sig att det är helt OK att skotta in våran brevlåda. Satt i min skrik-rosa morgonrock och fick syn på hur han fullständigt begraver våran brevlåda i snö . Slänger på mig jackan och rusar ut..hoppar över snövallar och isklumar med morgonrocken fladdrandes .

Jag sträckte framsidan av bäckenet på något sätt. Något ligament,muskel eller nått efter mina gasell hopp. Fick så jä..la ont så jag gick och la mig. Har ju inte haft foglossning och dylikt så jag vet inte rikigt hur det ska kännas. Skulle bara vända mig i sängen. Då bara det brakade till i hela bäckenet. Haha! Det gjorde inte ont men jag b lev ju så jädra rädd....men nu har jag ont. Kan ju för tusan inte gå. Är lip-färdig. Ska det verkligen kännas så här? Hur känns riktig foglossning/bäckenuppluckring ni som haft det?

Tur att jag ska till BM på fredag för nu vill jag veta hur den här lilla skruttan ligger i magen. Jag är hundra på att hon ligger på tvären och det är därför jag mår så illa. Hon vägrar rotera eller flytta på sig. Även om jag ligger på sidan io sängen. Går ju in i v 31 imorgon och jag tycker hon gärna får börja rotera nu. Dels för att det är så fruktansvärt obehagligt poch dels för att så som sjukvården är uppbyggd här så kan det ta en herrans tid innan man får UL  för att inte prata om vändningsförsök. Det är ingen här i tråden som gjort det eller?

Har en massa frågor nu som jag känner att jag vill ha svar på. Ibland kan min BM vara väldigt seg av sig så jag hoppas hon skärper till sig imorgon. Hoppas hon kan snurra runt min lilla flicka

• Muffe80

Om man kollar i majtråden så är det massor som redan fixat vagn och mycket annat... är jag sent ute?? börjar känna lite stress nu!!

• kajsalisa

Nejdå Muffe, det är lugnt än så länge, men det börjar nog bli läge att kolla runt lite och snart beställa om ni ska köpa ny. 10 veckors leveranstid är som sagt inget ovanligt när det gäller vagnar...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma