• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-05 20:02:24 följande:
    Superfin PVMS!! Vill också höra mer när du har tid. Stor kram!
    Hur går det Kajsa? Känner du av något? Nu är det ju din tur
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-05 19:46:05 följande:
    Grattis å så himla söt han är Mys!!

Är det ngn som har erfarenhet av vagnarna här: www.annaaxel.se/index.php?cPath=24_26
    Sök på google.. har bara hört dåligt om dom..
  • Muffe80

har sökt lite och får fram att de blir sneda osv efter ett tag. eftersom sambon vill ha billigare vagn än min önskevagn Emmaljunga så tänkte jag iaf ge de en chans och kolla runt lite

Men så billigt känns som skräp...

• PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2011-01-03 23:33:54 följande:
    Ett tips är att ringa in när du har fyra min mellan värkarna eftersom det är så långt mellan Orsa och Falun!

Vi har en timmes bilfärd så vi ringde när jag hade tre min mellan värkarna, men fick INTE komma in... Jag gav upp när jag hade tre värkar på fem min... Men då fick vi inte heller komma in för det var på toook för tidigt.. Ja, så blev det ju 45 min inne på förlossningsrummet med och ingen kamera hann vi ta med! HAHA.
    Här så fick jag åka in då jag ringde, behövde inte hoppa in i bilen, men de tyckte jag kunde komma in (va välkommen) när ja hade 10-15min emellan värkarna. Dels för vi bor 10mil ca från falun sen att  detta är mitt 3.e barn. Tur va de för de gick ju fort när ja väl va där och hade badat lite
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • Happiness
    färnevik: Grattis till vagnen!

Sofy: det var mig en oseriös liten stropp...bort med honom. Verkade ju fullständkigt inkompetent. Eller ska vi ska impotent? Tack men nej tack för sånna döskallar. Skönt att du har din andra tid. Hur känns det med SD nu? har de gett med sig?

Muffe: Vill du ha duo eller kombi? Tänk på att duovagnar ofta blir väldigt höga när man sätter på sittdelen och därmed har barnet längre till marken om han hon skulle falla ur.  Läs på om ALLA vagnar på hela marknaden. Jag skulle alla gåmger satsat på de etablerade märkena. Brio, Emmaljunga, Maxi Cosy, Teutonia, Bugaboo, Cresent, Kronan eller Urban jungle tex. Åk till barnvagnsaffären och känn på dem. Alla är väldigt olika varann.

Köp hellre ny barnvagn än ett nytt babyskydd. Det använder du ändå bara i sex månader. En barnvagn kan du använda i 3 år. Köp en riktig snygg vagn en som du vill ha Du är inte sent ute....

ODD: Tror jag sträckte mig rejält när jag lekte Christian Ohlsson imorse. Skulle springa ikapp en traktor i morgonrock. Haha Men jag ska baske mig ta ett snack med BM på fredag. Boka in ett TUL eller UL eller vad som helst nu. Sen får hon sluta skriva in Sofia på HELA veckor i diagrammet.
  • Muffe80

Men va? Jag trodde duo och kombi var samma sak haha. Jag är inte så insatt...

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-05 20:20:24 följande:
    Sofy: det var mig en oseriös liten stropp...bort med honom. Verkade ju fullständkigt inkompetent. Eller ska vi ska impotent? Tack men nej tack för sånna döskallar. Skönt att du har din andra tid. Hur känns det med SD nu? har de gett med sig?
    Hahahahaha ja, impotent säkert ;) Macho beskriver honom bäst. Och den konstiga BM som tog emot mig o frågade om jag var gravid, va tror hon annars jag gör på förlossningen?!?! Ibland undrar man asså..

No, de är samma som vanligt + denna mensvärk/värk hela tiden. Ibland värre. Spec MVC på fre för förlossningsplanering, sen min specläkare på Ultragyn 21 jan.. 

Jag har en galen bebis. Om dom har sitt sovmönster redan nu som dom har sen (som de sägs) så kommer han aldrig sova. Han höll igång inatt också, varje gång jag vaknade var han vaken. Och hela dagen idag. Uttråkad stackare därinne! ;)
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-05 19:50:00 följande:
    Påvägmot: Åh GRATTIS igen! Vilken liten godbit du har fött ut. 1 kg fel på TUL.Haha! De är ju inte kloka. Då vet man att det är inget att lita på. Gud vad söt han är. Vilken pussmun! vem är han lik? Stor blev han ju också...som vi misstänkt både på din känsla och på de magbilder du satt in.

Vad skönt att allt gick bra. kan du inte berätt mer i detalj sen? hur gick det tex med sprickningen denna gången? Inte så illa eller? Hur mår du? Haha tusen frågor. Kram till dig och din son.
    Tack för ALLA Grattishälsningar =)

Ja, det va inte lite fel "kärringen" hade. Det är väldigt dumt att göra tillväxt ul så sent, speciellt om man bara gör 1!! Är det stort barn och sent då huvudet ligger djupt som hans gjorde, så är det Väldigt lätt att det blir fel i mätningarna. SÅ fast ja "låg" på så fick ja inte som ja ville... dvs föda han tidigare med en igångsättning, utan hon som uppskatta vikten tyckte typ allt ja kunde vänta till BF innan nått mer..........

Tur som är så hade 2 barn paserat därnere så jag gick inte sönder mer än normalt sa dem. och det kändes skönt.

Ja han har pussmun som sina storebrorsor =) Han e en god blandning av brorsorna hihi. svårt å avgöra på oss sådär tycker jag =)

Ja han kändes större i magen, men vad vet jag?? man lirar ju  blint på "experterna..." eller vad man ska kalla dem. påminn mig om detaljförklaringen till sen, tänkte ta mig lite fika nu =) men bättre o fråga så får man svar på de saker hehe.

Sprickningen blev normal som ja skrev. Jag mår bara bra.. hoppas ja får till amningen på vänster sida då han sugit lite högre upp än han ska,o de e början till sår typ.. men HOPPAS på att få de o försvinna.. e nervös efter att mina 2 tidigare amningar blivit såriga.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • kajsalisa

Ja du Happiness, här händer inte mycket. SD som vanligt, men inga onda. Inbillade mig igår kväll att jag kände av lite "mensvärk" men jag vet inte. Blir mer och mer orörlig, mest pga att jag har ont i fogen nere vid blygdbenet så fort jag går. Det är väl en kombination av uppluckring och ökat tryck från bebisen antar jag...

• färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-05 20:13:42 följande:

har sökt lite och får fram att de blir sneda osv efter ett tag. eftersom sambon vill ha billigare vagn än min önskevagn Emmaljunga så tänkte jag iaf ge de en chans och kolla runt lite

Men så billigt känns som skräp...

Med första barnet köpte vi en billig ny vagn, minns inte märket men den kostade under 4000. Helt värdelös! Bättre isf att köpa en bättre begagnad om man inte vill lägga ut för mkt pengar. För 3-4000 får du en jättefin och tämligen ny (1-2 år) begagnad.

Jag håller med Happi om att det är bättre att satsa på en märkesvagn, jag kommer själv aldrig skaffa ngt annat, efter att ha provat ett par billiga... Även en 10 år gammal märkesvagn är ofta bättre än många nya billiga... Oskyldig

Duovagnarna är ofta lite högre, vilket kan vara en fördel också. Jag som är lång och därtill har ryggproblem, tycker det är toppen att få upp barnet lite, det underlättar väldigt när man ska lyfta ur och i...  Dessutom är liggdelarna till duovagnarna oftast mkt rymligare än vad det blir med en lift i en kombivagn. En fördel om man får ett stort barn. Kombivagnen vi hade till 1:an kunde hon inte ligga raklång i redan vid dryga 3 månader! Värdelös var den!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma