• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-05 20:25:15 följande:
    Men va? Jag trodde duo och kombi var samma sak haha. Jag är inte så insatt...
    Douvagn = separat liggdel och sittdel, men delar chassi och sufflet.

Kombivagn = sittvagn med fullt liggläge, som man ställer en lift av valfri variant i.
  • Muffe80

Då tror jag att jag är med... kombivagn är mer som man ställer en lift i... som typ "sticker ut" ser inte så bekvämt ut men och lite plats men de kanske är bra...

Nä jag har fastnat för emmaljungas vagnar, hoppas sambon går med på det, men känns lite taskigt att lura på honom att köpa en ny... kostar väl en del... :)

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-05 19:42:05 följande:

GRATTIS VÄNNEN!!! Och vilken "liten" goding du bakade då!!!! ÅÅHHH han är ju ljuvlig!!! Skönt att allt verkar ha gått bra också, trots moderkaksbiten. Du låter nöjd

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    acure skrev 2011-01-05 19:41:09 följande:
    Odd: tänker på dig. Förstår att det känns konstigt men lillebror kanske känner sig färdig nu. Har du ringt till förlossningen och hört vad de säger? Stor kram
    Nä, har faktiskt inte ringt till dem, men tänker göra det i morgon om det fortsätter. Då är mannen min ledig och allt känns lite mindre stressigt...

Nu ska vi titta på film

*kram på dig med*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-05 20:38:54 följande:
    Då tror jag att jag är med... kombivagn är mer som man ställer en lift i... som typ "sticker ut" ser inte så bekvämt ut men och lite plats men de kanske är bra...

Nä jag har fastnat för emmaljungas vagnar, hoppas sambon går med på det, men känns lite taskigt att lura på honom att köpa en ny... kostar väl en del... :)
    Jag gillar också EL-vagnarna. De är lite högre än Brios...

Gå in på Emmaljungas hemsida och titta. Duo edge är en duovagn, classic sport en kombivagn...
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2011-01-05 20:40:37 följande:
    GRATTIS VÄNNEN!!! Och vilken "liten" goding du bakade då!!!! ÅÅHHH han är ju ljuvlig!!! Skönt att allt verkar ha gått bra också, trots moderkaksbiten. Du låter nöjd

*bamsekram*
    Tusen tack söt!! Ja, vilken liten pojke ja fick va. tjiii fick jag, på övertid på bara 3 dagar... ja som kämpade för o få en "normalstor bebis liksom" tur att det kommit ut 2 barn innan därnere, hon sa min bm att de gör ju sitt till, att det går bättre o föda. Ja vi bakade fint, måste ha ett fint recept Jadå, jag är nöjd, snabb förl trots värkar som inte va supertäta. Samt hellre åka ner på op å ta bort den så är de klart, än som de blev sist då ja gick me en bit utan att veta om det, de blev ju en långdragen process då.

kramar
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • 3 barns mamma84
    Påväg min älsking ååh vilken godig vilken söt gullig tjockis pojk du fick haha skönt att bara gått över 3 dagar hahaha
    Tänk vad jag saknat DIG !!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe80

city cross eller mondial dua combi gillar jag bäst, men sistnämnda hade inte roliga färger
    Nu vet jag iaf att det är en duo jag vill ha, men frågan är om EL är bra för mig som är minikort...

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-05 20:59:28 följande:
    Påväg min älsking ååh vilken godig vilken söt gullig tjockis pojk du fick haha skönt att bara gått över 3 dagar hahaha
    Tänk vad jag saknat DIG !!!!
    Hihi älskling tillbaks då

tack så mkt vännen.. ja en knubbis blev de trots bara 3 dars övertid.. känns lite läskigt o få så stor på sån kort övertid, speciellt när alla sa "NORMALSTORT BARN"  Jaha.. ja.. tror ja litar på mina egna bedömningar istället.

Saknat dig med massor. Men i´m back! =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • rontgensyrran

Supersöt pojke! på väg mot syskon. Verkar som din förlossning gått snabbt och bra med. Du har ju rutin på det hela nu :D

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma