• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Idag är en gnälldag... Måste bara få gnälla av mig lite, är otroligt glad över skatten i min mage men....

Ryggen håller på att gå av
    Muskelbristningen i magen är värre än någonsin
    Stenhård mage konstant
    Illamående till 1000
    Trött trots 13 timmar i sängen inatt
    Förkylningen ger inte med sig
    Bristningarna börjar komma på magen

Suck nu vill jag snart vara färdig med denna graviditet, även om jag vill att han stannar ett tag till och växer på sig....

• Mabaja
    färnik skrev 2011-01-06 13:01:24 följande:
    Viktuppgången i sig är ju inget bekymmer, om jag mått bra och allt sett helt normalt ut. men när den beror på att jag bara kräks känns det lite sämre. Särskilt när magen inte växer som den ska och ul visat på minskat vatten... Obestämd
    jo men du får tänka på att eftersom du mår så dåligt fysiskt så är det ju inte konstigt att du inte går upp i vikt. och vatten KAN diffa! Hade det varit riskabel mängd HADE de haft SUPERKOLL på både dig och bebis! Men jag förstår att du är orolig MEN du mår inte bättre av att oroa dig. Du ska orka genomgå en förlossning framöver och är du knäckt både psykiskt och fysiskt så kanske du inte orkar och förlossningen blir jättejobbig! försök att må så bra fysiskt åtminstone när det tär så på det psykiska! Tänker på dig, bebis, storasyster och mannen din!
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Stor kram Smålandsjänta. Fy va tråkigt att du känner dig less å hängig. Tänk vad vi går igenom för att få våra små skatter?!

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-06 14:46:50 följande:
    Stor kram Smålandsjänta. Fy va tråkigt att du känner dig less å hängig. Tänk vad vi går igenom för att få våra små skatter?!
    hur känns det för dig? Övertid kan ju kännas jobbig. Är du redo? Eller är det mest jobbigt?
  • maria204

Vilka fina bebisar ni har fått! Grattis så mycket! <3

Själv har jag varit inne på VUL pga en blödning. Allt såg bra ut, men jag trodde att jag skulle gå under. Jag satt i bilen, bad till Gud och ropade att jag inte skulle orka en gång till. Jag behöver väl inte skriva att jag blev oerhört lättad när allt såg bra ut?

Jag har tydligen extra känsliga slemhinnor, pga att mer slemhinnor än vanligt "hänger ut" ur livmodertappen. När jag var där sa jag "jaha, ok..." Nu har jag börjat fundera på vad det innebär egentligen. Båda mina barn har kommit tidigt (v.33 &v.36) och nu oroar jag mig för att detta är ett tecken på att vattnet kan gå tidigt även den här gången. Jag ska ringa min BM och höra med henne, hon kanske kan förklara så jag förstår.

• kajsalisa
    Mamma till W skrev 2011-01-06 14:51:05 följande:
    hur känns det för dig? Övertid kan ju kännas jobbig. Är du redo? Eller är det mest jobbigt?
    Det känns ok, men jag börjar känna mig lite otymplig. Har ont i blygdbenet (fogen) så fort jag reser på mig och det är ju inte så kul. Vi börjar bli lite rastlösa här hemma, så vi är nog helt klart redo...
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-06 16:20:03 följande:
    Det känns ok, men jag börjar känna mig lite otymplig. Har ont i blygdbenet (fogen) så fort jag reser på mig och det är ju inte så kul. Vi börjar bli lite rastlösa här hemma, så vi är nog helt klart redo...
    ja fogarna är inte att leka med. Satan vad ont det kan göra!

Rastlöshet är bra, det är ett tecken på att du är "nöjd" med att vara gravid! Flört Får hoppas att det drar igång snart, själv gick jag ju till bf+10 så hoppas att ditt sätter fart typ inatt! :) Har magen sjunkit? Har du några förkänningar?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma