• Odetta

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-04-10 12:03:21 följande:
    Okej!

Jag är lite öppen, har mjuk tapp o den är framåt/liiiite medial.. men ja vettefan hur dom ska sätta igång? Verkar va så olika.. en bekant blev igångsatt HELT sluten, omogen o bakåtriktad me bardkateter?!? Slutade i snitt..

Men hoppas min kropp är samarbetsvillig o att de går smidigt! Hoppas på ett dygn iallafall! Optimist haha ;)
    min första igångsättning var med bard-kateter...funkade hur bra som hellst! efter 2 timmar med katetern var jag 5 cm öppen och hade inte haft en enda värk typ Från när dem satte barden tills dottern var ute tog det 9 timmar
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-10 12:06:36 följande:
    tack gumz. jo han har en av de bästa läkarna inom onkologi här nere. och de e sista cystan som e kvar efter 2års kamp mot cancern. så  vi hoppas att detta e slutet på detta nu! 

kram
    oj...2 år! Ja, hoppas han får bli frisk nu...cancer är en sådan skitsjukdom (inte för att det finns någon sjukdom som inte är skit...men ja, du vet vad jag menar)

kram
  • Odetta
    färnik skrev 2011-04-10 12:26:56 följande:
    mimmi80  Skrattande Jag skojade bara! Klart vi ska ha ihop det i vårt nästa liv! Flört (eller ja, du är välkommen redan nu, känns som om det skulle kunna behövas ett par extra händer redan nu! *hi hi*

sofy: vid första undersökningen var tappen medelmjuk, 3cm lång och bakåtriktad, öppen 1 cm. De misslyckades med att sätta bardkateter utan det blev gel 3ggr som förbehandling. När det sedan var dax för den "egentliga igångsättningen" var tappen mer mogen, 1,5cm lång, medial  och 3cm öppen.  Då tog de hål på hinnorna för att 1 timme senare sätta dropp. 30 min senare fick jag värkar, och ytterligare 90 min senare var hon född. Glad

2 barns mamma84 ja tänk om man kunde det, så fantastiskt...

Den här gången var jag mest förundrad när Tilde fötts, att hon var så liten (3,4kg, första barnet vägde ju 4,6), och framförallt: att hon faktiskt LEVDE! Det tog 1½ dygn innan jag kände den där otroliga kärleken (som jag med första barnet kände omedelbart) Först kunde jag bara inte förstå att det var sant: en LEVANDE bebis, det trodde jag ju aldrig... Skäms

Hur har ni andra känt? Omedelbar kärlek, eller har det tagit tid? Jag blev förvarnad inför den här förlossningen av sjukvårdspersonalen, att det kanske skulle ta tid, lång tid, innan känslorna för barnet kom, iom missfallen och hur jag mådde psykiskt under graviditeten...
    Jag kände kärleken med det samma, men jag vågade (och vågar) inte riktigt tro på det ändå...att vi får behålla honom liksom

Det kändes så otroligt overkligt när han kom...denna efterlängtade lilla bebis! Sedan blev han så sjuk och har typ varit det sedan han var 3 veckor gammal så jag går fraktiskt och träffar en kurator nu för att jag tycker det är jobbigt. Jag vågar liksom inte slappna av och bara njuta utan sitter hela tiden på helspänn och målar fan på väggen.

Så kärleken har jag kännt från första sekund...men jag vågar inte slappna av och njuta.

*kram*
  • Odetta
    färnik skrev 2011-04-10 12:31:19 följande:
    sofy  På mig kunde de inte ta hål på hinnorna iom att tappen var så bakåtriktad, de kom inte åt. Inte heller bardkatetern kom de åt med, därav gelen.

Jag gissar att de på dig kommer ta hål på hinnorna, borde gå lätt med tanke på att tappen redan är framåtriktad tycker jag!

odd: hur lång tid tog förlossningarna vid dina igångsättningar? e säger ju att igångsättningar ofta blir så utdragna, men min egen erfarenhet är ju tvärt om, så fort de bara kom åt att ta hål på hinnorna och därmed vågade sätta dropp, så gick det ju hur fort som helst...
    Mina igångsättningar har gått fort. Inte alla gånger att kroppen har fattat vinken med det samma, men när det väl satt igång har det gått undan

3 av mina 5 förlossningar har varit igångsättningar och jag föredrar dem alla gånger!
  • Odetta

Sofy:

Stort stort lycka till vännen! Det kommer att gå kanonbra och när du klämmt ut honom sedan så måste vi få ihop en fika

och du...det är så in i bängen häftigt att föda barn...jag är allt lite avis!

*bamsekram*

• Odetta
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 16:19:33 följande:
    ååh jag längtar tilll kl21.. kommer sitta bänkad. :)

vilket fint namn du har!!
    tack
  • Odetta

vad söta ni är allihopa....tacktack

*stora kramar*

• Odetta

Hejja Sofy! Hejja Devin!! och hejja blivande pappan

Jag vågar mig inte på en gissning för jag gissar alltid fel...haha. men snart är han här och ni två blir tre och åh vad avundsjuk jag är att du är mitt i detta fantastiska som en förlossning faktiskt är. NJUT av eran förlossning, ja...det gör ont men du fixar det och det går över och när det är över är du MAMMA!

Nu går jag och lägger mig...nattinatt

*bamsekram*

• Odetta
    kalmar brud skrev 2011-04-12 09:16:26 följande:
    Var det ODD som var med på tv igår???
    japp
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma