• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Sofy: jag vill se en bild! Och tydligare är ju positivt, men ja...jag grattar när du jublar vännen. Kraaam!

• Odetta

Lallan!!!!!!!!! Hur mår du? Ni? Åh jag har tänkt på dig! Kom in i den slutna tråden vetja!!! Kraaaaam!!!

• Odetta

Ang försäkring, ett tips från oss som är efterkloka nu....

Teckna för Guds skull en gravidförsäkring som ni betalar för, INTE en gratis!!!!!!

Dem flesta man betalar för går nämligen över i en barnförsäkring UTAN att det krävs en hälsodeklaration om man tecknar barnförsäkringen innom 6 månader.

Hade vi gjort det hade vi haft försäkring på Vidar nu, men vi tecknade bara en gratis och V blev sjuk så istället har vi blivit nekade av 5 bolag hittils som inte vill ha oss som kunder och ungen är oförsäkrad....

Så teckna en betalgravidförsäkring...mitt efterkloka tips!

• Odetta

Plus att betalförsäkringen täcker samma som en barnförsäkring de första månaderna även om barnförsäkringen inte är tecknad ännu...det gör inte en gratis försäkring (fick vi också lära oss den hårda vägen)

• Odetta

Telge: jag har inte gjort någonting. Ta reda på fakta innan du anklagar. Jag har endast läst din andra tråd och när jag väl skrev ett inlägg skrev jag det med mitt nick och inte anonymt (och inläggen du syftar på är skrivna an anonym). Ska du be någon att inte skriva om dig är det kanske personen som utger sig för att känna dig? Som sagt, jag har INTE gjort nått!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Ang försäkring:

Ta inga gratis försäkringar!!!

Dem man betalar för brukar gå över i barnförsäkring utan att man behöver läkarintyg och täcker barnet första halvåret som en barnförsäkring, det gör den inte annars.

Hade vi gjort så hade V haft försäkring. Istället har vi efter 10 månader och 5 avslag äntligen lyckats kämpa oss till en försäkring som har en massa klausuler och inte täcker nånting egentligen...

Och då kan jag säga att mycket av Vs problematik grundar sig i en rs infektion...något skitvanligt med andra ord!

Så från en som är efterklok: ta en försäkring ni betalar för!

• Odetta

Färnevik: jomen visst finns det många kryphål, jag tänker mest på sjukdom som barnen får i skarven mellan gravid försäkringen och barnförsäkringen, där lönar det sig att ha haft betalförsäkringen under graviditeten.

Gratis gravid försäkring blir som en olycksfallförsäkring när barnet är fött (med alla regler den försäkringen har) medan betalförsäkringen blir som en barnförsäkring med dess regler (och kryphål som ni har råkat ut för)

Det som hände i vårt fall var att när V var inlagd för rs i 11 dagar så fick vi ingen ersättning för en olycksfallförsäkring ersätter inte för sjukdom. Och eftersom han var så liten hade vi inte hunnit teckna en vanlig barnförsäkring så inga pengar där heller plus att vi sedan då pga rs infektionen inte heller fick teckna en.

Har man betalförsäkringen är man i princip garanterad en barnförsäkring (ingen ersättning, men du har i alla fall en försäkring)

• Odetta

Mct: ja det är det jag menar, att med en betal så tar man bort risken att inte få ha en barnförsäkring sedan alls. Sedan har dem som färnevik tyvärr får uppleva kryphål till allt möjligt...

För oss är det Folksam som erbjuder en försäkring med massor klausuler och prövotid, men dem sa nej först också. Vi har fått nej av trygg Hansa, Länsförsäkringar (och där hade vi gratis gravidflrsäkringen), Folksam, if och så var det ett till...kommer inte ihåg namnet bara. Och allt detta hade vi sluppit om vi hade tagit betalförsäkringen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma