• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag skrivit min förlossningsberättelse på min blogg 

mammajuli.blogspot.com/

*kramar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Dagens bild....en glad 12 veckor gammal Vidar

• Odetta
    färnik skrev 2011-04-17 13:44:28 följande:
    Sötisen! Hjärta

EGO:  Vi ska ha kalas för stora dottern här idag, har lite ångest över att utsätta Tilde för den potensiella smittan som det innebär med en massa släkt... Obestämd Men kan ju inte strunta i kalaset heller tyvärr...
    mysigt med kalas   Vi ska nästan ha kalas här i morgon...haha, fika med andra tv-mammor är kalasigt

Be släkten tvätta händerna ordentligt när dem kommer och så behöver dem ju inte pussa på henne en massa så kommer det gå jätte bra. Ha roligt!

nu ska jag fortsätta titta på reprisen av vårat program...snart föds han
    *kram*
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-04-17 19:36:16 följande:
    Tror jag ska gå och lägga mig för kvälle nu faktiskt. Är lite less också för det verkar som att vår envisa unge vill vara en rumpnisse med rumpan ner

Hur kände ni andra när bebis var fixerad eller i alla fall låg med huvud ner?

Jag känner som en knäl på höger sida (rumpa eller huvud), samt lite kittel på vänster sida om magen och nu lite kickar eller tryck nedåt på urinblåsan typ.... Känns som den snurrar runt lite hur som helst.. hur lyckas den?!
    Du, kom att tänka på en sak...sitter du mycket med datorn i knät? Det gjorde jag med E och han låg med rumpan ner. När jag slutade ha datorn i knät vände han sig (i v36 tror jag det var) Jag tror att han helt enkelt inte tyckte om datorn och därför la sig som han gjorde...det är ju strålning, sus och värme...

bara en tanke

*kram på dig*
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-04-17 19:51:38 följande:
    men hur bör man känna sparkarna om huvudet är ner?
    inte kan jag känna som en stor klump högt upp, det låter ju inte som den ligger helt rätt då?
    om bebis ligger rätt så kan du känna en rumpa upp och sparkar på sidorna....men det kan kännas så om den ligger fel med.

Den bästa indikatorn att gå efter är att känna efter vart hickan känns messt faktiskt. Känns hickan mer nere så ligger bebis med huvudet ner...känns hickan uppe ligger bebis mest troligt fel
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-04-17 20:17:35 följande:
    odd, vet du att det kan bero på det eller är det dina egna tankar? :)

Jag sitter inte jättemycket med datorn i knät och om jag gör det har jag kudde för värmen och nötverkskabel för att slippa strålning. hm, hoppas verkligen det inte är mitt fel ändå!
    det är min teori om varför E låg som han gjorde
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-04-29 14:45:53 följande:
    Haha ja, det skulle ju bli en kille... så vi har inga namn på lager alls... lilla namnlösa tjej
    ååååhhhhhhhhh TUSENFALDIGT GRATTIS!!!!!!!!!

***bamsekram***
  • Odetta

sofyyyyyy: jag vill se en biiiiiiiiild

• Odetta
    MCT79 skrev 2011-07-08 09:08:33 följande:
    Hej.... Lite chockad... Vi fick se hjärta slå... Mättes till 6+5.... det andra hjärtat slog också... Mättes 6+4.... Två!

GRÅTER.... chock!!
    ÅÅHHHHH WOOOOOHOOOOOOOHOOOOOOOOOYAAAAAAAA!!!!!!!!

Fick lite gråt i halsen så glad är jag för er skull, fan va tufft och JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA för pickandet!!!!!! Hoppar och dansar och ÅÅÅÅHHHHHHHHH vännen...YESYESYES!!!!!!!!!!!

*puss på dig!*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-07-13 17:37:22 följande:
    Nu kommer jag och inflikar fast jag skrev igår att jag lämnar tråden.

Mct om alla är upptagna i Sthlm- kolla Västerås! www.kvinnolakarna.se eftersom du bor i bro blir det ju inte jättelång extrasträcka till v-ås. Man behöver inte ens åka in i stan då man parkerar uppe på högskolan
    Dem är jätte bra! Där gick vi på våran privata utredning och det är den läkaren som skrivit ut Trombylen till mig och såg till at vi fick massor med vul och ul och sedan specMVC efter v12. dem rekomenderar jag vaaaaaaarmt!!!

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma