• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Ang bh:ar.. Jag började på 75DD, sen växte de och slutade på 80F... När amningen drog igång var det 75H som gällde! Så ni med stora boobisar, ni har kanske lite att vänta er? ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-18 10:43:59 följande:
    Det är nog inte helt ovanligt att illamåendet ökar och molvärken brukar Sofy säga att det är VÄXTvärk haha!
    Jag hade ju illamående till v 20!
    och jag spydde sista gången i v 29. :)
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-18 10:49:03 följande:
    Mabaja och Sötis, skönt då är jag inte ensam om det.
    Man hur sjutton ska man få i sig mat? Överallt står det att man ska äta nyttigt nu, det är ju jättesvårt. BM säger att jag ska äta fisk, men fisk får mig att vilja kräkas!
    ät det du får i dig! Viktigast 'är att du äter, inte vad du äter! :)
  • Mabaja

Jag levde på potatis och sås... och det bra länge. haha.. och hur nyttigt är det egentligen? men jag tänkte inte på det, Wilda levde och det var det viktigaste. :)

• Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-18 10:57:44 följande:
    sugarrush skrev 2011-03-18 10:40:06 följande:
    Jag tippar också på att Sofy är hemma och kämpar.

Puh, mitt bakgrundsillamående och min molvärk har ökat den senaste veckan. Skumt va! Jag går ju in i v.14 i övermorgon!
    You know me to well ;)

Nä men de här e inge kul.. känner mig skitskum i kroppen, har obehagliga sd mest hela tiden o blir helt matt i kroppen, o huggande värk i mage o rygg. blä!
    du är inte inne på att åka in coh kolla upp då? Jag vet att du har "klippkort" på fl men de kanske kan tala om för dig VARFÖR du känner som du gör... Kanske få en sovdos till natten så du får sova och vila ut ordentligt?
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-18 11:06:15 följande:
    Näää.. inte förrän ja ligger här döende av värkar! ;) Har lite o fixa me hemma också, tvätta o sånt.. måste få de gjort nu känner ja.. alla devins grejer alltså! :) sov ju skitbra igår natt o inatt faktiskt.. första gången på evigheter.. o nyss en powernap på 1 tim i soffan.. så nog sjutton är ja utvilad tycker ja! ;)

däremot har min tapp gått från bakåtriktad (där ja inte kunde känna den alls) till att va framåt.. vi får vääl se ;) 

(och ja, ja har sterila handskar på mig om ja känner däruppe..) haha :)
    framåtriktad kan ju tyda på att nånting är på gång iaf! :) Hoppas han kommer snart så du får må bra igen...
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-18 11:10:21 följande:
    En lite rolig sak: igår satt jag och surfade och hittade denna sida med tidiga ultraljudsbilder:
    se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/s.../

Och så tog jag fram våra ultraljudsbilder från i tisdags, och när jag jämförde med bilderna tyckte jag det såg ut som en tjej... den där lilla bollen har tydligen både pojkar och flickor men den var liksom vinklad neråt, som på flickbilden på webbsidan (bilden till vänster).

Men jag har ju mörkt hår på magen, och det skulle ju vara ett pojk-tecken! (Jag har iofs alltid haft en mörk liten raggarsträng på magen så håren har kanske inte mörknat.. bara att de växer mer nu..) och så hade jag lite feber i vecka 8 då man kunde få feber om man väntade en pojke...

jag hade en "ÄKTA" pojkmage... Alla barnmorskor sa att jag hade en riktig pojkmage... och ut kom en tjej! :) så det där med "tecken" är nog mest blaj.. haha...
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-18 19:29:30 följande:
    Jaa nej nej men färskt blod så va de ju inte.. då hade ja nog slängt mig på telefonen kan ja säga :p Nu va de mer flytning, rosastrimmig.. som kommer fortfarande.. får se vart de leder om de händer ngt..
    det kanske är sista delen av slemmisen? =) För jag "tappade" ju min två ggr och sen sista gången så var det som du beskriver, fast först lite blodig gele.. Men efter det så var det rosastrimmig flytning!
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-18 19:34:40 följande:
    Hmmm vet inte.. ser inte ut så.. inge slemmigt alls i den här.. bara typ hm.. som dom där vita tjocka flytningarna man kunde ha innan mens förut eller i början som gravid.. typ.. såna fast rosablandade.. eller snarare bara rosa :)

Men dom stoppar ju inte förlossningen nu om de drar igång så kan ju lika gärna va hemma isåfall o invänta värkar eller va de nu kan va.. känns onödigt o åka hem liksom o så ska dom säga "Ja de e på g, åk hem o vänta.."
    eller så är du öppen massor när du kommer in på "kontroll". :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma