• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2011-04-01 10:26:57 följande:
    Har köpt den på Gekås i Ullared. Dem är kanon då lillan dreglar så. Hon somnade 20.30 och vaknade 04,30 (jag gick o la mig ca 22).
    jag har också en sån... En gåva.. Trodde att den var från hm.. :) men det är hittills den sämsta.. Var alldeles gul och "utsliten" efter första tvätten... så den får W inte använda nån annanstans än hemma.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-01 20:51:44 följande:
    Jag mår jättedåligt i skallen... begriper inte ens hur jag ska orka försöka igen.. De andra missfallen tog jag rätt "lätt" på.. men jag tror allt kom ifatt mig nu... å jag sörjer hela förra året... :´(
    Men jag reser mig säkert igen... låter det få ta den tid det behöver nu bara..

Nu ska jag bara knapra min antibiotika, låta själen läka och ta hand om mig och Anders.

Msn ska jag komma ihåg.. har en post-it lapp här som det står "msn" på..haha.
    åh vad jag lider med dig! Ni kommer orka, tids nog! Men se då till att få den hjälp ni behöver med vul, eventuella läkemedel osv!

Tänker mycket på dig!

KRAMAR!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-02 11:33:48 följande:
    Måste fråga er som haft MA och skrapats.. hur fort efter skrapningen testade ni negativt`? Jag tog ett ältest nyss... har bara ett gravtest kvar och tänkte ta det om ett par veckor eller så..  men fick ett negativt äl-test nu.... då borde ju även gravtestet vara negativt redan?

Vore ju superskönt...
    Jag tog ett test veckan efter skrapning... och då var det neg.... Var beredd på att cykeln kan ändras.. Min gick från 28 dagar till 25 i samband med mitt ma...
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-02 12:01:08 följande:
    Mmm... i morgon är det ju en vecka sen jag fick mifegyn som skulle stoppa alla hormoner.. men det är ju vara 3,5 dygn sedan skrapningen.... man undrar ju om det började sjunka redan innan kanske...

Ska nog ta gravtestet i morgon... skönt att veta att det är negativt liksom..
    Vi blev rekommenderade att vänta en mens.... samma för er mabaja?
    Vi körde på på en gång.. Vi var ju i "rätt ålder" så enligt Akademiska i Uppsala var det inget hinder från att dra igång på en gång.. Däremot så tror jagi nte att jag hade nån äl innan första äl då jag aldrig fick fullt utslag på äl-tester och sen var mensen väldigt sparsam...
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-02 12:07:43 följande:
    Okej... tack!

Trevlig helg!
    hoppas att du tar hand om dig riktigt ordentligt! Tänker på dig!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-04-04 09:51:39 följande:

Godmorgon! Ingen aktivitet idag än så länge?

Hoppas ni haft en bra helg! Oj, vad varmt det verkar vara i Danmark! Jag vill också!!! Vilken regnig och grå helg det varit i Stockholm, usch och fy! Jag har ägnat mig åt lite bebisinköp i alla fall och är nästan klar med allt nu. Skönt! Vecka 33 nu för mig!

Safiree, grattis till vecka 12! Det är en underbar känsla!
    Och Sugarrush, jäklar vad tiden går! Kul att du gått så långt nu och magen börjar synas :)

de sa precis på nyhetsmorgon att det hade varit 16+ i lund så ganska varmt här i Sverige med!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-04-04 09:59:37 följande:
    Hoppas att det sprider sig till Stockholm snart också! Vore skönt!
    Jag stod ute och röjde igår på tomten i spöregnet, det ska väl ingen kvinna i 8:e månaden behöva göra??? :)

Hoppas allt är bra med dig och Wilda!
    det skulle jag aldrig gå med på! =)

Det är bra med oss.. Wilda blir 6 mån på söndag! 

har ni flyttat ännu?
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-04-04 10:11:13 följande:
    Jag får väl skylla mig själv lite..det var ingen som tvingade mig. Har lite svårt att sitta still och glömmer liksom bort magen ibland.

Oj, vad tiden går. Tycker det var nyss du kom hem från BB. Är tillvaron bra nu när hon är lite större? Får du sova eller är det full rulle jämt?

Japp, vi har flyttat och lever i fullkomlig kaos för inget är klart. Hoppas verkligen inte bebisen kommer för tidigt för det GÅR bara inte, haha.
    jag saknar spädbarnstiden lite men samtidigt är det hur kul som helst nu när det är fullt ös all vaken tid! wilda sover bra på nätterna, men så gäller det att hålla hennes rutiner annars är det kört!

kul att ni flyttat, då ses vi framöver på sats! och du, ta en sak i taget och stressa inte! det är mina tips!
  • Mabaja
    sötfilur: Inom vissa landsting kan man få föda även om de sitter i säte, men det är mer regel än undantag att det blir kejsarsnitt. Men det positiva med ks är ju att då kommer bebisen före bf och du vill ju inte gå tiden ut! =) och apropå vändningsförsök är det ju 50 50- chans att det lyckas...
  • Mabaja

wilda låg i pannbjudning men med blicken uppåt och inte åt sidan som en "vanlig" förlossning innebär. Sen hade hon handen på kinden så det blev mycket trängre än vad det "brukar" vara. Så förlossningspersonalen var vääääldigt imponerade av att jag inte sprack nåt eftersom hon kom ut på lite knöligt sätt! haha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma